۲۵ بازی برتر که می‌توانید آن‌ها را بارها تجربه کنید

۲۵ بازی برتر که می‌توانید آن‌ها را بارها تجربه کنید

به نقل از دیجیکالا:

با توجه به بالا بودن قیمت بازی‌های نسل جدید، بدون شک بسیاری از گیمرها می‌خواهند مطمئن شوند که آثاری که تصمیم به خرید آن‌ها را دارند، ارزش کافی برای پولشان داشته باشد. حال یکی از معیارهایی که اغلب برای این موضوع در نظر گرفته  می‌شود، خواه یک تجربه‌ی تک نفره باشد که می‌توان آن را در عرضه چند ساعت بدون وقفه به اتمام رساند یا یک نقش‌آفرینی جهان باز با صدها ساعت گیم‌پلی که تکمیل آن هفته‌ها طول می‌کشد، ارزش تکرار بازی است.

در حال حاضر اکثر بازی‌های AAA با حالت نیو گیم پلاس عرضه می‌شوند و این روشی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان برای افزایش زمان صرف شده با بازی‌های خود از آن استفاده می‌کنند. از طرفی نوعی فشار روی سازندگان برای محتوای جذاب‌تر در پایان بازی وجود دارد؛ به طوری که بازیکنان حتی پس از اتمام تیتراژ نیز بتوانند به آن بازگشته و فعالیت‌هایی را انجام دهند. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد، در اینجا ۲۵ بازی وجود دارد که انگیزه‌ی کافی را برای تجربه‌ی بیش از یک بار خود ارائه می‌دهند.  این بازی‌ها قابلیت تکرار تقریبا نامحدودی دارند؛ به این معنی که می‌توانید بارها و بارها به آن‌ها بازگردید.

۲۵. فیفا ۲۳ (FIFA 23)

تهیه کننده: EA Sports / سازنده: EA Sports
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Nintendo Switch

فیفا 23

فیفا ۲۳ اثری است که می‌توانید آن را تا زمانی که بخواهید بازی کنید. این در واقع به این دلیل است که مانند اکثر بازی‌های ورزشی، پایانی برای آن وجود ندارد. از این گذشته مانند فوتبال در دنیای واقعی، هر مسابقه به طور متفاوتی انجام می‌شود و تنوع بی‌انتهایی از این نظر وجود دارد. میل به ادامه‌ی بردن یا جبران باخت، علاقه‌ی شما را حفظ می‌کند و در این میان حالت‌هایی نظیر آلتیمیت تیم یا کریر وجود دارند که برای طرفداران فوتبال حسابی سرگرم‌کننده هستند. از طرفی فیفا همچنین بهترین گزینه برای طرفداران فوتبال است، اما الکترونیک آرتز در نسخه‌ی ۲۳ فقط تغییراتی جزئی را ایجاد کرده است و اگر از ۲۲ لذت نبردید، به احتمال زیاد تحت تاثیر این نسخه نیز قرار نخواهید گرفت.

۲۴. سیمز ۴ (The Sims 4)

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: Maxis
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PC, PS4, Xbox one

سیمز 4

در حالی که یک بازی شبیه‌ساز زندگی روی کاغذ کسل‌کننده ممکن است به نظر برسد، سری بازی‌های سیمز از الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، همیشه این توانایی را داشته‌اند که توجه‌ی بازیکنان را به خود جلب کنند. این موضوع در مورد آخرین نسخه یعنی سیمز ۴ نیز صدق می‌کند. شما می‌توانید این بازی را ساعت‌ها بدون اینکه از آن خسته شوید، بازی کنید. بازی نقطه‌ی پایانی ندارد و هرچند شخصیت ساخته شده توسط شما می‌تواند بمیرد، با این حال شما همیشه می‌توانید شخصیت دیگری بسازید یا با نسل بعدی خانواده‌ی خود بازی را ادامه دهید. از طرفی اگر زمانی از بازی خسته شدید، بسته‌های الحاقی فوق‌العاده‌ و بسیاری برای آن وجود دارد که می‌تواند برای مدت‌ها شما را سرگرم کند.

۲۳. عصر اژدها: تفتیش عقاید (Dragon Age: Inquisition)

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: BioWare
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PC, PS3, PS4, Xbox one, Xbox 360

بازی Dragon Age: Inquisition

داستان اصلی بازی Dragon Age: Inquisition حول محور بستن شکافی در آسمان و متوقف کردن کوریفئوس شیطانی است. با این حال، این ماجراجویی طولانی با تصمیماتی که می‌گیرید شکل گرفته و حتی انتخاب گونه‌‌ی شخصیتتان روی چیزهای زیادی تاثیر می‌گذارد. این بازی با دنیایی عظیم و نفس‌گیر، داستانی حماسی و انتخاب‌هایی که ردپایی قابل توجه در دنیای اطراف شما به جا می‌گذارد، همه چیزهایی را که باعث محبوبیت این سری می‌شود را در خود جای داده است. گفتنی است که پس از یک بار بازی کردن آن، می‌توانید نژاد و کلاس شخصیت خود را تغییر دهید و همچنین تصمیمات مختلفی بگیرید تا تجربه‌ی متفاوتی داشته باشید. از طرف دیگر اگر سعی کنید که تمام محتوای جانبی بازی را انجام دهید، به زمان زیادی نیاز دارید.

۲۲. فال‌اوت: نیو وگاس (Fallout: New Vegas)

تهیه کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Obsidian Entertainment
سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: PC, PS3, Xbox 360

Fallout: New Vegas

در ابتدای بازی فال‌اوت: نیو وگاس، توسط مردی که صدای متیو پری را دارد تقریبا کشته می‌شوید. سپس ماجراجویی شما به یک ماموریت انتقام تبدیل می‌شود که در آن شما باید او را از پای درآورید. با این حال، طولی نمی‌کشد که درگیر مسائلی می‌شوید که مربوط به کسی می‌شود که سرزمین بایر موهاوی پساآخرالزمانی و شهر نیو وگاس درون آن را کنترل می‌کند. در نیو وگاس، فرمول سرگرم‌کننده‌ی فال‌اوت ۳ دست نخورده است و با مبارزات روان‌تر، ماموریت‌های جانبی با کیفیت بالا، و محیط‌های جذاب، ثابت می‌کند که یک اثر شاهکار در این سبک است. داستان می‌تواند به روش‌های مختلفی تجربه شود و این به تنهایی تکرارهای متعدد را تشویق می‌کند. علاوه‌بر این مجموعه‌ای از انتخاب‌های کوچک‌تر در بازی وجود دارد و دیدن اینکه هر یک از این تصمیمات چگونه روی رویدادها تاثیر می‌گذارد، می‌تواند جالب باشد.

۲۱. رزیدنت اویل ۲ (Resident Evil 2)

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سال انتشار: ۲۰۱۹
پلتفرم: PC, PS4, Xbox one, Nintendo Switch

رزیدنت اویل 2

یکی از انتقادات مهمی که به بازسازی رزیدنت اویل ۳ وارد شد، طول نسبتا کوتاه گیم‌پلی آن بود. گفتنی است که بازی ذکر شده را در بدترین حالت و سروکله زدن زیاد در محیط‌های آن، می‌توان در حدود شش ساعت به اتمام رساند که این ارزش خرید بازی را با توجه به قیمت آن زیر سوال می‌برد. از طرف دیگر، بازسازی رزیدنت اویل ۲ که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، مانند یک بازی کامل به نظر می‌رسد. بخش‌های گسترش‌یافته‌ای نیز در بازی وجود دارد که در نسخه‌ی اصلی محصول سال ۱۹۹۸ وجود ندارد و همچنین حالت‌های مختلفی مانند حالتی که می‌توانید در آن به عنوان یک بلوک غول پیکر از توفو بازی را تجربه کنید نیز قرار داده شده است. از طرفی بازیکنان می‌توانند به‌عنوان لیان یا کلر بازی کنند و این زمان بازی را تقریبا دو برابر می‌کند.

۲۰. الدر اسکرولز ۵: اسکاریم (The Elder Scrolls 5: Skyrim)

تهیه کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Bethesda Game Studios
سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: PC, PS3, PS4, Xbox one, Xbox 360, Nintendo Switch

اسکایریم

بازی نقش‌آفرینی اسکایریم به عنوان یکی از شاهکارهای این سبک، اثری است که می‌توانید آن را تا ابد بازی کنید. در بازی ماموریت‌های بی شماری برای انجام و مکان‌های متنوعی برای دیدن وجود دارد. این تنوع به حدی است که بسیاری از بازیکنان هرگز داستان اصلی را تمام نمی‌کنند و غرق در دنیای آن می‌شوند. جالب است بدانید که حتی اگر موفق به رسیدن به تیتراژ پایانی شوید، هنوز تعداد زیادی ماموریت جانبی برای انجام وحود دارد. از طرف دیگر، می‌توانید یک داستان جدید را شروع کنید زیرا فراوانی تصمیم‌هایی که در طول بازی می‌گیرید، به شدت بر نحوه‌ی شکل‌گیری رویدادهای پیش‌رو تاثیر می‌گذارد. در نهایت می‌توان گفت که در این دنیای زیبا و پر از خطر و ماجراجویی، آزادی و عظمت، عناصر کلیدی هستند.

۱۹. دیس‌آنرد ۲ (Dishonored 2)

تهیه کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Arkane Studios
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: PC, PS4, Xbox one

دیس آنرد 2

در ابتدای دیس‌آنرد ۲، شما باید بین بازی در نقش کورو یا امیلی کالدوین یکی را انتخاب کنید. در حالی که داستان تا حد زیادی بدون توجه به اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنید یکسان است، اما هر کدام از آن‌ها قدرت‌های متفاوتی دارند. بنابراین تجربه‌ی بازی با شخصیتی که بار اول انتخاب نکرده‌اید، می‌توان سناریوهای کاملا متفاوتی را رقم بزند. علاوه‌بر مورد ذکر شده، بازی همچنین دارای یک سیستم هرج و مرج (chaos) است که در آن سبک بازی شما چه مخفی‌کاری باشد و چه تهاجمی، به طور مستقیم بر دنیای اطرافتان تاثیر می‌گذارد. بنابراین، ممکن است بخواهید که بازی را با سطوح مختلف این سیستم امتحان کنید. به صورت کلی راه‌های زیادی برای تکمیل هر مرحله وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

۱۸. کشتی کج ۲۰۲۳ (WWE 2K23)

تهیه کننده: ۲K / سازنده: Visual Concepts
سال انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox one, Xbox Series X/S

WWE 2K23

روی کاغذ می‌توانید یک بازی با محوریت کشتی کج را برای هر مدت زمانی که می‌خواهید، انجام دهید. با این حال، چند مشکل در طول سال‌ها در این سری وجود داشته که شما را از تجربه‌ی بلند مدت بازی صرف نظر می‌کند. این موضوع در مورد WWE 2K23 صدق نمی کند زیرا این یکی از بهترین بازی‌های این سری محسوب می‌شود. بازی دارای گیم‌پلی لذت‌بخش و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای است. علاوه‌بر این، چندین حالت اصلی در بازی پایان خاصی ندارند، بنابراین می‌توانید برای مدتی طولانی آن‌ها را بازی کنید. از طرفی مواردی مانند حالت داستانی و John Cena’s Showcase که حالتی است که در آن برخی از مسابقات کلاسیک سینا را دوباره تجربه می‌کنید، در نوع خود نسبتا طولانی هستند. بنابراین، محتوای زیادی برای تجربه به خصوص برای طرفداران این ورزش وجود دارد.

۱۷. ماینکرفت (Minecraft)

تهیه کننده: Mojang Studios / سازنده: Mojang Studios
سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: PC, PS3, PS4, Xbox one, Xbox 360, Nintendo Switch, Android, iOS

ماینکرفت

ماینکرفت یک بازی با امکانات و آزادی عمل تقریبا نامحدود است که در آن می‌توانید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. اگر به اندازه‌ی کافی استعداد و خلاقیت داشته باشید، می‌توانید برخی از باورنکردنی ترین دنیاها را بسازید. اما اگر ساختن سازه‌های مختلف چیزی نیست که شما را سرگرم‌کند، می‌توانید به کاوش در غارهای تاریک بروید یا کشاورزی کنید و یا با چند هیولا بجنگید. این واقعا به شما بستگی دارد که چه کاری را برای چه مدت انجام می‌دهید. ماینکرفت اثری است که به معنای واقعی کلمه برای خلاقیت شما محدودیتی ایجاد نمی‌کند و یکی از جذاب‌ترین و پیشرفته‌ترین بازی‌هایی است که تا به حال ساخته شده است. از طرفی نسخه‌های فرعی مختلف آن نیز ارزش تکرار بالایی دارند.

۱۶. Hades

تهیه کننده: Supergiant Games / سازنده: Supergiant Games
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch

بازی Hades

در هادس، شما در نقش پسر هادس یعنی فرمانروای دنیای زیرین قرار می‌گیرد. بنابراین، خانه‌ی شما به معنای واقعی کلمه یک جهنم است که قصد ندارید در آنجا بمانید. داستان بازی طبیعتا از اساطیر یونانی نشأت می‌گیرد، اما درک بهتر و کند و کاو در افسانه‌هایی تقریبا فراموش شده، همواره جذاب است. گفتنی است که کل بازی حول محور تلاش‌های شما برای فرار می‌چرخد و باید تعداد زیادی از آن‌ تلاش‌ها را انجام دهید تا به پایان واقعی بازی برسید. حتی پس از آن، بازگشت به هادس برای تکرار آن کار راحتی است چرا که در وهله‌ی اول بازی حسابی لذت‌بخش است و از این گذشته، با توجه به روگ‌لایک بودن بازی، هر دور از بازی تا حدودی متفاوت خواهد بود.

۱۵. سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077)

تهیه کننده: CD Projekt / سازنده: CD Projekt Red
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One

سایبرپانک 2077

در حالی که بازی نقش‌آفرینی سایبرپانک ۲۰۷۷ در وضعیت بسیار نامطلوبی در دسترس قرار گرفت، از آن زمان به‌روزرسانی زیادی دریافت کرده و اکنون یک اثر باکیفیت و جذاب محسوب می‌شود. بازی ماجرای یک مزدور به نام V را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند تا در نایت‌سیتی به عنوان شهری آینده‌نگرانه و سایبرپانکی، امرار معاش کند. شما آزاد هستید که جنسیت، ظاهر و مسیر زندگی V را تغییر دهید. جالب است بدانید که موردی نظیر جنسیت، حتی بسیاری از گفت‌وگوهای شما را در داستان تغییر می‌دهد و انتخاب مسیر زندگی حتی مقدمه‌ی داستان را تغییر می‌دهد. همچنین انتخاب‌های دیگری که در طول داستان انجام می‌دهید، بر پایانی که تجربه می‌کنید، تأثیر می‌گذارد. بنابراین بازی ارزش دارد که چندین بار آن را تجربه کرده و هر شروع و پایان ممکن را ببینید.

۱۴. سه‌گانه‌ی هیتمن (Hitman: Trilogy)

تهیه کننده: IO Interactive / سازنده: IO Interactive
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One

هیتمن

بازی‌های سری هیتمن همیشه به خاطر آزادی عمل بالا در گیم‌پلی شناخته شده‌اند. در بازی‌های مختلف این سری شما می‌توانید به بیش از چند روش به اهداف خود برسید. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که تا زمانی که دریچه‌ای را که برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید کشف نکرده، کاملا با مخفی‌کاری جلو رفته یا بی‌پرواتر بازی کرده و به محض اینکه اوضاع اندکی به هم ریخت، اسلحه‌ی خود را بیرون بیاورید و آتش به پا کنید. این آزادی همچنان در جدیدترین آثار ساخته شده از این شخصیت وجود دارد. سه‌گانه‌ی هیتمن در مجموع بیش از ۲۰ نقشه با ماموریت‌های فرعی و اصلی در اختیار شما قرار می‌دهد. این مجموعه هرکسی که دوست دارد مراحل مختلف را به شیوه‌های مختلف به پایان برسد، ارزش زیادی دارد.

۱۳. فوتبال منیجر ۲۰۲۳ (Football Manager 2023)

تهیه کننده: Telltale Games / سازنده: Telltale Games
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PC, PS5, Xbox one, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, Android, iOS

فوتبال منیجر 2023

هر طرفدار پروپاقرص سری Football Manager با این موضوع موافق است که در حین انجام هر یک از نسخه‌های آن، از دست دادن زمان بسیار آسان است. ساعت‌ها از دست دادن آسان است. جالب است بدانید که فردی در بازی Football Manager 2018، فایل ذخیره‌ای به مدت ۴۱۶ سال زمان درون بازی داشت. در حالی که این بدون شک بیش از زمان معمول دیگر بازیکنان است اما نشان می‌دهد که این بازی‌ها را برای مدت زیادی می‌توانید تجربه کنید. در این میان Football Manager 2023 از نظر ارزش تکرار بالا تفاوتی با نسخه‌های قبلی ندارد. از آنجایی که بازی پایان خاصی ندارد، می‌توانید آن را برای همیشه بازی کنید و این کاری است که اگر تیم مناسب خود را پیدا کنید، طبیعتا به دنبال آن خواهید بود.

۱۲. هیلو: مجموعه‌ی مستر چیف (Halo: The Master Chief Collection)

تهیه کننده: Xbox Game Studios / سازنده: ۳۴۳Industries
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PC, Xbos Seris X/S, Xbox one

The Master Chief Collection

در حالی که هیلو اینفینیت ممکن است در حال حاضر بیشترین توجه را در این سری به خود جلب کند، اگر پایه و اساس ایجاد شده توسط نسخه‌های قبلی سری نبود، این مجموعه هیچگاه به جایگاه فعلی خود نمی‌رسید. در واقع به همین دلیل است که تجربه‌ی مجموعه‌ای مانند The Master Chief Collection برای هر طرفداری که می‌خواهد بخشی از آن شکوه قبلی را دوباره تجربه کند، لازم است. گفتنی است که حتی با وجود اینکه این بسته در ابتدا در سال ۲۰۱۴ در وضعیتی تا حد زیادی نامطلوب منتشر شد، با این حال از طریق به‌روزرسانی و بهبودهای مستمر بهبود یافته است و در حال حاضر بهترین راه برای تجربه‌ی شش اثری است که آن را تشکیل می‌دهد.

۱۱. گنشین ایمپکت (Genshin Impact)

تهیه کننده: HoYoverse / سازنده: miHoYo
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Nintendo Switch, Android, iOS

Genshin Impact

بازی‌های ویدیویی رایگان در سال‌های اخیر، بیشتر به دلیل استفاده‌ی بیش از حد از خرید‌های درون‌برنامه‌ای، انتقادات و واکنش‌های منفی زیادی دریافت کرده‌اند. به همین دلیل است که وقتی گنشین ایمپکت در سال ۲۰۲۰ با یک مدل درآمدزایی تقریبا متعادل عرضه شد که مانند بسیاری از آثار مشابه‌اش اثری برای خالی کردن جیب بازیکنانش احساس نمی‌شد، به مرور به موفقیت دست پیدا کرد. البته این واقعیت که خود بازی نیز از نظر محتوا حسابی متراکم بود و می‌توانست برای ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم‌ کند نیز به این موضوع کمک کرد. بازی بازیکنان را در دنیایی الهام‌گرفته از انیمه قرار داد که حتی با برخی از بازی‌های جهان باز بزرگ‌تر از نظر اندازه و وسعت نیز رقابت می‌کند و در طول سال‌های اخیر همچنان به دریافت به‌روزرسانی‌ها و حتی محتوای بیشتری ادامه داده که این در نهایت ارزش تکرار بازی را بالا برده است.

۱۰. فاینال فانتزی ۱۴ (Final Fantasy 14)

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: Square Enix
سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: PC

فاینال فانتزی 14

به ندرت یک بازی آنقدر محبوب می‌شود که توسعه‌دهنده‌ی آن مجبور به توقف فروش آن شود، اما این دقیقا همان چیزی بود که با اسکوئر انیکس و فاینال فانتزی ۱۴ در تعطیلات ۲۰۲۱ اتفاق افتاد؛ زمانی که شرکت سازنده مجبور شد فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی را متوقف کند. این اتفاق به این دلیل افتاد که سرورهای بازی توانایی پشتیبانی از تعداد بازیکنان بیش از حدی که قصد تجربه‌ی بازی را کرده بودند، نداشتند. دلیل اصلی این موضوع انتشار بسته‌ی الحاقی Endwalker که پس از چند تاخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، با انتظار زیادی عرضه شد. در نهایت اینکه این بازی پس از عرضه در سال ۲۰۱۳ و گذشت تقریبا ۱۰ سال از انتشار آن همچنان محبوب است، تنها عمق و میزان محتوایی را که برای حفظ بازیکنان عرضه کرده، نشان می‌دهد.

۹. سری بازی‌های تتریس (Tetris)

تتریس

یک بازی معمایی عالی این توانایی را دارد که بازیکنان را برای تجربه‌های بیشتر بازگرداند و تتریس قطعا در اوج این سبک قرار دارد. همه‌ی این‌ها به لطف گیم‌پلی ساده‌ای است که یادگیری آن آسان است اما در عین حال چالش‌های جذاب خود را دارد. تتریس در طول سال‌های شکل‌گیری صنعت بازی‌های ویدیویی تاکنون شاهد سخه‌های متعددی بوده است که همگی همان مکانیک قرار دادن تعدای بلوک به شکل صحیح روی هم را حفظ کرده‌اند. تتریس با فروش بیش از ۳۵ میلیون نسخه‌ تنها روی نینتندو گیم بوی، همچنان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است که تجربه‌ی هر نسخه از آن لذت‌بخش است. با این حال اگر می‌خواهید چیزی متفاوت را تجربه کنید، تتریس ۹۹ گزینه‌ی مناسبی است.

۸. ماریو کارت ۸ دلوکس (Mario Kart 8 Deluxe)

تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Nintendo
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U

ماریو کارت 8 دلوکس

بی دلیل نیست که ماریو کارت ۸ دلوکس پرفروش‌ترین بازی کنسول نینتندو سوییچ است. این بازی ساعت‌ها مسابقات کارتینگ سرگرم‌کننده را برای بازیکنان در هر سن و سطح مهارتی ارائه می‌کند و نسخه‌ی اصلی ماریو کارت ۸ را با بهبودهای مختلف به سطح جدیدی از کیفیت رساند. با وجود هشت جام مختلف و ۳۲ مسیر مسابقه در دسترس برای بازی و شخصیت‌های مختلف، بازیکنان می‌توان برای مدتی طولانی به تجربه‌ی بازی بپردازند. از طرفی زمانی که حالت‌های چندنفره‌ی مختلف و موارد دیگر را در نظر بگیرید، این ساعت‌ها به راحتی می‌توانند به روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها تبدیل شوند. در نهایت تجربه‌ی این بازی برای هر کسی که از یک نینتندو سوییچ استفاده می‌کند، ضروری است.

۷. فورتنایت (Fortnite)

تهیه کننده: Epic Games / سازنده: Epic Games
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox one, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, Android, iOS

فورتنایت

ژانر بتل رویال شاید در ماه‌های اخیر بخش زیادی از محبوبیت خود را از دست داده باشد، اما همچنان پس از گذشت چندین سال پس از معرفی، از محبوبیت زیادی نسبت دیگر ژانرها برخوردار است و موفقیت این ژانر را تا حد زیادی می‌توان به فورتنایت نسبت داد. بازی‌های زیادی نمی‌توانند از نظر تاثیری که این بازی بر فرهنگ عامه داشته، با آن رقابت کنند و گیم‌پلی نسبتا ساده‌ی آن حداقل در ظاهر با تنوعی از سلاح‌ها و ابزارهای مختلف که به مرور تغییر می‌کنند، پشت این محبوبیت است. همچنین در دسترس بودن گسترده‌ی آن بر روی تقریبا هر دستگاهی که به اندازه کافی برای اجرای آن قدرتمند باشد و قابلیت کراس‌پلی، باعث شده تا انتخاب مناسبی برای دوستان گیمر با پلتفرم‌های مختلف باشد.

۶. Super Smash Bros. Ultimate

تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Bandai Namco Studios
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: Nintendo Switch

بازی Super Smash Bros. Ultimate

وقتی Super Smash Bros. Ultimate در سال ۲۰۱۸، کتابخانه‌ی جذاب بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ را با حضور خود زینت داد، هیچکس پیش‌بینی نمی‌کرد که این اثر سال‌ها پس از عرضه همچنان محبوب بماند. این بازی مبارزه‌ای نه تنها در بزرگترین مسابقات ورزش‌های الکترونیکی سراسر جهان حضور دارد بلکه در بین گیمرهای معمولی که به سادگی از بازی کردن لذت می‌برند، نیز محبوبیت دارد. با مجموع ۸۶ مبارز متنوع از آی‌پی‌های مختلف نظیر لینک، اسنیک و مگامن گرفته تا ماریو، کربی و غیره که هر کدام حرکات خاص خود را دارند، این بازی از آن دست آثاری است که تجربه‌ی آن چه به صورت تک نفره و چه با دوستان به صورت لوکال و آنلاین، برای همیشه لذت‌بخش است.

۵. دیترویت: بیکام هیومن (Detroit: Become Human)

تهیه کننده: Sony Interactive Entertainment / سازنده: Quantic Dream
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PC, PS4

دیترویت

استودیوی مشهور کوانتیک دریم (Quantic Dream) با تمرکز بر ساخت بازی‌های داستان محور چند شاخه‌ای مانند فارنهایت (Fahrenheit) و باران شدید (Heavy Rain) نامی برای خود دست و پا کرده است. بازی‌های این استودیو به‌ خاطر تاثیر انتخاب‌های بازیکن در مسیرهای مختلفی که داستان می‌تواند به سمت آن‌ها متمایل شود، شناخته می‌شوند و این کمک می‌کند که بازیکن احساس منحصربه‌فردی را تجربه کند. با این حال وقتی آن مسیرهای داستانی به اندازه مسیرهای بازی Detroit: Become Human زیاد یا متفاوت باشند، نیاز است که چندین بار تجربه شود. این بازی بر اساس یک نوشته‌ی ۲۰۰۰ صفحه‌ای ساخته شده و دارای ده‌ها پایان مختلف است که تنها امید برای دیدن حتی بخشی از آن‌ها، چند بار بازی کردن آن است.

۴. مس افکت: لجندری ادیشن (Mass Effect: Legendary Edition)

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: BioWare
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PC, PS5, PS4, Xbox one, Xbox Series X/S

مس افکت لجندری ادیشن

سری ‌نقش‌آفرینی محبوب مس افکت ممکن است با مس افکت: آندرومدا از استاندارهای خود دور شده باشد، اما سه‌گانه‌ی اصلی حتی امروز نیز بسیار مورد احترام است. بنابراین عرضه‌ی موفقیت‌آمیز Mass Effect: Legendary Edition چندان دور از انتظار نبود. این مجموعه شامل نسخه‌های بازسازی‌شده سه بازی اول این مجموعه است که اولین بازی بزرگ‌ترین تغییرات را دریافت کرده و از نظر بصری با دو بازی بعدی تا حد زیادی برابری می‌کند. گفتنی است که این سه بازی با یکدیگر یک ماجراجویی گسترده را در دورترین نقاط فضا ارائه می‌دهند؛ جایی که انتخاب های‌ شما تعیین می‌کند که چه کسی به زندگی ادامه داده یا می‌میرد. در نهایت این واقعیت که این انتخاب‌ها از یک بازی به بازی دیگر منتقل می‌شوند، آن‌ها را برای بازی‌های مداوم و چند باره عالی می‌کند.

۳. ویچر ۳: وایلد هانت (The Witcher 3: Wild Hunt)

تهیه کننده:  CD Projekt / سازنده: CD Projekt
سال انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: PS4, PC, Xbox One, Nintendo Switch, PS5, Xbox Series X/S

ویچر 3

ویچر ۳ در همان زمان عرضه یک بازی بسیار عظیم با طیف گسترده‌ای از ماموریت‌های اصلی و فرعی مختلف بود. با این حال دو بسته‌ی الحاقی Hearts of Stone و Blood & Wine به آن اضافه شدند و از نظر محتوا به یکی از حجیم‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی جهان باز موجود تبدیل شد. یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های بازی، روایت فوق‌العاده‌ی آن و این واقعیت است که برخی از مسیرهای آن را می‌توان با انتخاب‌های بازیکن شکل داد. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که چرا حتی در تمام این سال‌ها پس از انتشار، بازی هنوز هم محبوبیت خود را دارد و بازیکنان آن را بارها به شکل‌های مختلف تجربه کرده‌اند. گفتنی است که ۳۶ پایان احتمالی برای بازی وجود دارد که مهمترین عامل بعنی سرنوشت همراه گرالت، سیری، تنها بر سه پایان اصلی بازی تاثیر می‌گذارد.

۲. جی‌تی‌ای ۵ (GTA 5)

تهیه کننده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar North
سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: PC, PS3, PS4, Xbox one, Xbox 360, PS5, Xbox Seris X/S

جی‌تی‌ای 5

بازی‌های سری جی‌تی‌ای اغلب به خاطر آزادی عمل بالا در گیم‌پلی مورد تحسین قرار می‌گیرند. نسخه‌ی سوم یکی از اولین بازی‌های جهان باز سه‌بعدی بود که به تعریف استانداردی کمک کرد که تقریبا هر بازی جهان باز دیگری در آینده از آن استفاده کرد و آن فرمول برنده هنوز در جی‌تی‌ای ۵ با ماموریت‌های اصلی و فرعی که در سراسر نقشه‌ی عظیم آن پراکنده شده‌اند، وجود دارد. هرچند بیشتر لذت تجربه‌ی این اثر خارج از این ماموریت‌ها جریان دارد. همه‌ی ما احتمالا ساعت‌های بی‌شماری صرف خرابکاری در شهر بازی کرده‌ایم و این کاری است که هیچگاه از آن خسته نمی‌شویم. از طرفی وقتی به جی‌تی‌آنلاین با همه‌ی سرگرمی‌هایی که به بازی اصلی اضافه می‌کند، نگاه می‌کنیم، با یکی از بهترین آثار تاریخ از نظر ارزش تکرار بالا روبرو هستیم.

۱. افسانه زلدا: نفس وحش (The Legend of Zelda: Breath of the Wild)

تهیه کننده: Nintendo / سازنده: Nintendo
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: Nintendo Switch, Wii U

The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild

هنگامی که در مورد بازی‌هایی با ارزش تکرار بالا صحبت می‌شود، نام نبردن از The Legend of Zelda: Breath of the Wild دشوار است. بازی‌های زیادی نیستند که آزادی را در این سطح در اختیار بازیکن قرار دهند و این واقعیت که می‌توانید در ساعات ابتدایی بازی به مصاف شخصیت شرور گانون رفته و البته به طرز بدی شکست بخورید، نشان می‌دهد که واقعا این بازی جهان باز خاص چقدر شما را در انجام کارهای خود رها می‌گذارد. در واقع این آزادی عمل است که باعث شده بازی ارزش تکرار بالایی داشته باشد. گفتنی است که با استفاده از هر ترکیبی از رون‌ها و آیتم‌هایی که در اختیار دارید، می‌توان با پازل‌های متنوع و موجودات بازی به روش‌های مختلفی مقابله کرد. در رابطه با پازل‌ها این موضوع منجر به تعدادی راه حل برای آن‌ها شده که از ساده تا خنده‌دار متغیر هستند. حتی امروزه نیز بسیار هنوز در حال کشف راه‌ها و روش‌های جدیدی برای تکمیل بازی هستند و به همین دلیل است که این بازی در اوج فعلی بازی‌های جهان باز و آثاری که بسیاری از طرفداران به سادگی از آن سیر نمی‌شوند، ایستاده است.

منبع: The Gamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5
۲,۵۵۰,۰۰۰
تومان
خرید بازی کنسول

مشاهده همه

دیجی‌کلاب