۸ مجله‌‌ی آلمانی برای کسانی که مشغول خواندن این زبان دشوار هستند

۸ مجله‌‌ی آلمانی برای کسانی که مشغول خواندن این زبان دشوار هستند

به نقل از دیجیکالا:

آلمان یکی از پیشگامان انتشار مجلات، ماهنامه‌ها و فصل‌‌نامه‌ها در جهان است. امروز بسیاری از این مجلات نام‌های بزرگ و شناخته شده‌ای در جهان هستند مانند «اشپیگل» که از منظر سیاسی و اجتماعی پرطرفدار و تاثیرگذار است. در  کنار آن مجلات بسیار دیگری هم به زبان آلمانی به چاپ می‌رسد که می‌تواند منبع خوبی برای علاقمندان به زمینه‌های تخصصی مختلف مثل مد، فن‌آوری و ورزش باشد. از آنجایی که زبان آلمانی سطوح مختلفی دارد، و مجلات آلمانی معمولا در سطح متوسط رو به بالای این زبان نگارش می‌شوند، مطالعه آن به یادگیری زبان هم بسیار کمک می‌کند. در اینجا به مرور و معرفی کوتاه درباره برخی از این نشریات پرداختیم که نسخه فیزیکی آن در ایران قابل خریداری است. مجله‌ها براساس میزان شهرت مرتب شده‌اند.

۱. اشپیگل (DER SPIEGEL)

اشپیگل در لغت به معنی آیینه است. این مجله با عمری نزدیک به ۸۰ سال، یکی از باسابقه‌ترین مجلات آلمان به حساب می‌آید. پس از پایان جنگ جهانی دوم و پیش از اتحاد دو برلین، این مجله در جریانات سیاسی بسیار اثرگذار بود. امروز اشپیگل به لحاظ وسعت مخاطبان در اروپا با مجله‌ «تایمز» در آمریکا مقایسه می‌شود. این نشریه که حالا به یک غول رسانه‌ای در آلمان تبدیل شده، یک هفته‌نامه خبری است و در این سال‌ها دچار تغییرات زیادی شده. اما بخش‌های متفاوت آن از سیاسی، هنری، خانواده و…که جامعیت این مجله را بالا می‌برد، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت اشپیگل در کل اروپا است. از طرفی براساس سطح زبان و نوع نوشتار، بسیار مورد توجه قشر روشنفکر جامعه قرار دارد و یک مجله آکادمیک محسوب می‌شود. حالا سال‌ها است که این مجله هم با پیوستن به دنیای تکنولوژی در سایت خود، پی‌دی‌اف شماره‌های مجلات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی است و به راحتی در دسترس مخاطب جهانی هم قرار دارد.

خرید مجله اشپیگل از دیجی‌کالا

۲. فوکوس (Focus)

در دهه ۹۰ میلادی و پس از فروریختن دیوار برلین، مجله «فوکوس» به عنوان یک رقیب برای «اشپیگل» انتشار خود را آغاز کرد. اما این مجله هنوز هم نتوانسته به قدرت رقیب خود برسد و در میان کشورهای آلمانی زبان، پس از «اشپیگل» و «اشترن» مقام سوم را دارد. «فوکوس» که هر پانزده روز یک بار منتشر می‌شود، با رویکردی سیاسی، شروع به انتشار کرد، اما پس از مدتی بخش‌های متفاوت از خانواده تا فرهنگ به آن اضافه شدند. هرچه «اشپیگل» بر تحلیل استوار است، «فوکوس» به گزارشی بودن اصرار دارد و معمولا در جهت تایید سیاست‌های دولت‌های وقت مطالبش را منتشر می‌کند. مصاحبه‌ها و گزارش‌های این مجله از چهره‌های مشهور معمولا بسیار خواندنی است. یکی از شماره‌های خواندنی موجود «فوکوس» در آرشیو دی‌جی‌کالا، شماره سپتامبر سال ۲۰۱۹ این مجله است. در این شماره با یوآخیم گاوک، رییس جمهور پیشین آلمان مصاحبه مفصلی انجام شده. گاوک زندگی عجیبی دارد و ماجراهای او از کودکی و زمان زندگی اجباری در آلمان شرقی شروع می‌شود. او مدتی بعد کشیش می‌شود و بعد تبدیل به سیاستمدار مشهوری در آلمان می‌گردد.

خرید مجله فوکوس از دیجی‌کالا

۳. اوتو موتورا اوند اشپورت (Auto Motor und Sport)

مجله خبری سرگرمی آلمانی که با قدمتی نزدیک به صدسال، همیشه یکی از منابع قابل ارجاع درباره دنیای خودرو و ماشین‌های مسابقه‌ای بوده. از آنجایی که آلمان یکی از اولین تولیدکننده‌های اتومبیل در جهان است، این مجله هم یکی از زیرمجموعه‌های خبرگزاری بزرگ حمل و نقل این کشور محسوب می‌شود که از ۱۹۲۳ کارش را شروع کرده. دو هفته‌نامه «اتو موتورا اوند اشپورت» هنوز هم پس از گذشت اینهمه سال محبوب‌ترین مجله در زمینه ماشین برای علاقمند این حوزه است.

خرید مجله اوتو موتورا اوند اشپورت از دیجی‌کالا

۴. منیجر مگزین (Manager Magazin)

مجله مدیر یا همان «منیجر مگزین» یکی از مشهورترین مجلات تخصصی در حوزه بزینس و فعالیت‌های تجاری و مالی است. این ماهنامه از ابتدای دهه ۷۰ میلادی به وسیله کمپانی انتشاراتی که مجله «اشپیگل» را منتشر می‌کرد به عنوان مکمل، کار خود را آغاز کرد. از نظر سیاسی این مجله دیدگاه لیبرال دارد و مقالات و تحلیل‌های مالی و تجاری آن بر مسایل اقتصادی دولت تاثیرگذار است. یکی از این شماره‌هایی که می‌تواند برای علاقمندان به حوزه بیزینس جالب توجه باشد، شماره سپتامبر ۲۰۱۹ این مجله است که تاثیرگذاری سیاست‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک و شرکت تسلا را بر روی حوزه تجاری کشور آلمان بررسی کرده است.

خرید مجله منیجر مگزین از دیجی‌کالا

۵. کلترن (Klettern)

«کلترن» به معنی کوه‌نوردی است. این مجله با کیفیت بسیار بالا، صفحات تمام گلاسه و همراه با تصاویری حیرت انگیز، به صورت تخصصی درباره ورزش کوه‌نوردی مقالات تحلیلی و آموزشی منتشر می‌کند. همچنین به بررسی وسایل موردنیاز برای این ورزش و تبلیغ آنها هم می‌پردازد. این مجله قدمت چندانی ندارد، اما در همین مدت کم تبدیل به یکی از مشهورترین مجلات تخصصی دنیا در حوزه این ورزش شده.

خرید مجله کلترن از دیجی‌کالا

۶. دیجیتال فوتو (Digital Photo)

«دیجیتال فوتو» که البته در زبان آلمانی (Digital Foto) نوشته می‌شود، یکی از مجلات تخصصی در حوزه عکاسی و معرفی دوربین‌های جدید تولید شده در جهان و کاربردهای آنها، به زبان آلمانی است. این مجله اطلاعات بسیار مفیدی درباره عکاسی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. حتی توضیحات مفصلی درباره شیوه استفاده از ابزارهای دوربین‌ها هم در هر شماره داده می‌شود. شماره آپریل ۲۰۱۹ این مجله که در آرشیو سایت موجود است، با بررسی جز به جز یک عکس از پرنده‌ای که در حال حرکت است با زوم بالا، شیوه کارکرد یک دوربین تخصصی در دنیای جدید را به طور کامل توضیح داده.

خرید مجله دیجیتال فوتو از دیجی‌کالا

۷. مانیتن بایک (Mountain BIKE) و تور  (Tour)

دوچرخه سواری کوهستانی یکی از رشته‌های جدید در حوزه ورزش دوچرخه‌سواری است که در المپیک‌های تابستانی هم به ثبت رسیده. دو مجله «مانتین بایک» و «تور» از شناخته‌شده‌ترین مجلات درباره این ورزش پرطرفدار در اروپا هستند. «مانتین بایک» یک مجله انگلیسی است که به زبان آلمانی هم به چاپ می‌رسد و مطالب آن حول قهرمانان این ورزش و موضوعات جالب در حوزه دوچرخه‌سواری کوهستانی است. همچنین «تور» (Tour) که در زبان آلمانی به معنی سفر است، مجله دیگری است که علاقمندان به دوچرخه‌سواری و رشته‌های مربتط به آن می‌توانند از مطالبش استفاده کنند.

خرید مجله مانتین بایک از دیجی‌کالاعلاوه بر این‌ها شماره‌هایی از مجله‌های «ردی کوشن» (Reddy Kuchen) و «موتزن» (Mutzen) هم به زبان آلمانی قابل دسترسی است. «ردی کوشن» مجله‌ای برای علاقمندان به معماری داخلی و مخصوصا مسایل مربوط به دکوراسیون آشپزخانه است. این مجله درواقع زیر مجموعه شرکت آشپزخانه سازی ردی کوشن یا آشپزخانه‌های قرمز است که در سراسر اروپا طرفداران بسیار زیادی دارد. «موتزن» هم مجله‌ای برای علاقمندان به هنر بافتنی‌ و مدل های جدید این هنر به سبک اروپایی است.

خرید مجله موتزن از دیجی‌کالا

راهنمای خرید کتاب