۷ روش برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر

۷ روش برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر

به نقل از دیجیکالا:

اسمبل کردن کیس کامپیوتر جدید فقط انتخاب و قرار دادن قطعات مختلف کنار یکدیگر نیست. یکی از مزیت‌های استفاده از کیس، شخصی‌سازی بی‌ حد‌و‌مرز کیس از نظر ظاهری است و این یعنی می‌توانید با توجه به سلیقه‌ای که دارید، کارهای بسیار متنوع و جذابی انجام دهید. در این زمینه طبیعتا هرچقدر بودجه‌ی بیشتری داشته باشید، می‌توانید کارهای جذاب‌تری انجام دهید اما در هر صورت در ادامه به ۷ روش می‌پردازیم که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید جذابیت ظاهری کیس کامپیوتر خود را دوچندان کنید.

کامپیوتر دسکتاپ تک زون مدل Game Monster 13900K
۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۶۶,۴۰۰,۰۰۰
تومان
کامپیوتر دسکتاپ فاطر مدل FSG-Full2
۴۷۴,۱۰۰,۰۰۰
۳۸۹,۵۰۰,۰۰۰
تومان
خرید کیس اسمبل شده از دیجی‌کالا

مشاهده همه

مدیریت کابل‌ها

کیس کامپیوتر

یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر، مدیریت کابل‌ها است و با این کار، سیستم شما ظاهر حرفه‌ای‌تری خواهد داشت. حتی اگر یک کامپیوتر معمولی دارید، درهم‌ریختگی کابل‌ها اصلا جلوه‌ی خوبی برای میز کار شما ندارد. برخی کاربران اصلا به این موضوع توجه نمی‌کنند ولی باید تاکید کنیم که انجام چنین کاری بسیار ساده‌تر از انتظار است و باید در اولویت شما قرار بگیرد.

نکته‌ی مهم در مورد مدیریت کابل این است که می‌توانید چنین کاری را هر وقت که دوست دارید انجام دهید. بنابراین اگر کیس شما دارای یک پنل شیشه‌ای است و داخل آن را می‌توانید مشاهده کنید، با منظم کردن کابل‌های درون آن ظاهر کیس را حرفه‌ای‌تر کنید. از سوی دیگر احتمالا کابل‌های متعددی در پشت میز کار شما دیده می‌شود که به راحتی قادر به منظم کردن آن‌ها هستید و در این زمینه لینک خرید دو محصول را هم می‌توانید مشاهده کنید. ولی باید تاکید کنیم برای انجام این کار، محصولات زیادی ارائه شده است و از بین آن‌ها می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

نظم دهنده سیم و کابل تاپکی مدل L16-7
نظم دهنده کابل باسئوس مدل ACMGT طول 3 متر

تنظیم نورپردازی RGB

کیس کامپیوتر

روزی روزگاری نورپردازی RGB فقط برای گیمرها اهمیت زیادی داشت ولی حالا بسیاری از کاربران معمولی هم دوست دارند حداقل بخشی از میز کامپیوتر آن‌ها دارای چنین نورپردازی جذابی باشد. به همین خاطر از مادربرد و فن‌ها گرفته تا گرافیک کارت و رم، به راحتی می‌توانید قطعات دارای نورپردازی خریداری کنید. اگر از چند قطعه با نورپردازی RGB بهره می‌برید، تنظیم و هماهنگ کردن نورپردازی آن‌ها جذابیت ظاهری کیس را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر هم هیچکدام از قطعات نورپردازی ندارند، به راحتی می‌توانید فن‌های دارای RGB، قطعات جانبی برای کیس و هیت‌سینک‌های SSD با نورپردازی را خریداری کنید. بنابراین همانطور که می‌بینید لازم نیست برای این کار متحمل هزینه‌ی زیادی شوید.

اما اگر نورپردازی این قطعات هماهنگی نداشته باشد، جذابیت کیس کامپیوتر به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین ترجیحا قطعاتی را خریداری کنید که از قابلیت هماهنگی نورپردازی پشتیبانی کنند و همچنین در این زمینه نرم‌افزارهایی هم ارائه شده است.

انتخاب قطعات جانبی با رنگ‌های مشخص

کیس کامپیوتر

در کنار بهره‌گیری از جذابیت نورپردازی، می‌توانید برای انتخاب قطعات جانبی کیس از رنگ‌های مشخص و هماهنگی استفاده کنید تا ظاهر مدرن‌تر و جذاب‌تری پیدا کند. به عنوان مثال برخی کاربران به تم سیاه‌و‌سفید علاقه‌ی بسیار زیادی دارند. همچنین مثلا می‌توانیم به قطعات قرمز و سفید یا مشکی و طلایی اشاره کنیم.

در همین زمینه می‌توانید استفاده از کابل‌های اسلیو را هم در نظر بگیرید. برخی از این کابل‌ها دارای نورپردازی هستند و برخی دیگر رنگ مشخصی دارند که می‌توانید با در نظر گرفتن تم کلی کیس، یک کابل اسلیو با رنگ موردنظر را انتخاب کنید. در این مورد هم برای انتخاب قطعات جانبی لازم نیست متحمل هزینه‌ی زیادی شوید.

کابل اسلیو لیان لی مدل Strimer Plus ARGB EXTENSION 24 pin

نصب عمودی کارت گرافیک

کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین قطعات کیس محسوب می‌شود و به همین خاطر برخی کاربران دوست دارند به خوبی آن را در معرض نمایش قرار دهند. با این حال اکثریت کاربران کارت گرافیک را به صورت افقی در کیس قرار می‌دهند و این در حالی است که امکان نصب عمودی کارت گرافیک هم وجود دارد. با انجام این کار نه‌تنها طراحی بدنه‌ی کارت گرافیک را به طور کامل نشان می‌دهید، بلکه جذابیت ظاهری کیس کامپیوتر را هم دوچندان می‌کنید. اگر هم کیس شما به اندازه‌ی کافی بزرگ است و به‌خوبی گرما را کنترل می‌کند، پس دیگر لازم نیست نگران عملکرد کارت گرافیک باشید.

با توجه به اینکه اکثر کیس‌ها دارای براکت یا نگهدارنده عمودی کارت گرافیک نیستند، باید چنین قطعه‌ای را جداگانه خریداری کنید. اگر هم به نورپردازی علاقه‌ی زیادی دارید، برخی از این نگهدارنده‌ها از نورپردازی هم بهره می‌برند.

خنک‌کننده آبی برای پردازنده

تقریبا تمام استریمرها و افرادی که کیس خود را در معرض نمایش دیگران قرار می‌دهند، از خنک‌کننده آبی برای پردازنده سیستم خود بهره می‌برند. با وجود اینکه خنک‌کننده‌های بادی بسیار بهتر شده‌اند و می‌توانند گرمای پردازنده را به طور قابل توجهی کاهش دهند، اما در هر صورت نمی‌توانیم مزایای خنک‌کننده‌های آبی را هم کتمان کنیم. به طور مشخص از مهم‌ترین مزایای این نوع خنک‌کننده‌ها، باید به ظاهر بسیار جذاب‌تر و سروصدای کمتر اشاره کنیم. این نوع خنک‌کننده‌ها به هیت‌سینک‌های بزرگی نیاز ندارند زیرا رادیاتور چنین کاری را انجام می‌دهد. در نتیجه فضای بسیار بزرگی در مرکز کیس خالی می‌شود و سایر قطعات کیس بیشتر در مرکز توجه قرار می‌گیرند. در ضمن فن‌های رادیاتور و پمپ مایع استفاده شده هم در صورت بهره‌گیری از نورپردازی، جذابیت کیس افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین زمانی که می‌خواهید یک کیس برای سیستم جدید خود خریداری کنید، از سازگاری کیس با خنک‌کننده آبی مطمئن شوید. در این زمینه هم نمونه‌های متنوع با اندازه‌های مختلف وجود دارد که باید ببینید به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید. اما در هر صورت حتی اگر کاربر حرفه‌ای هم نیستید، بهتر است همان ابتدا به فکر خرید خنک‌کننده آبی باشید زیرا در ازای مبلغی که برای آن می‌پردازید، مزایای قابل توجهی ارائه می‌کند.

خرید خنک‌کننده پردازنده از دیجی‌کالا

مشاهده همه

استفاده از ماکت یا هیت سینک رم‌

اگر مثلا کیس شما دارای ۶ اسلات رم است و فقط از دو اسلات استفاده کرده‌اید، می‌توانید برای افزایش جذابیت از ماکت رم به همان شکل رم‌های اصلی استفاده کنید. البته پیدا کردن ماکت رم به همان شکل رم‌های اصلی کار ساده‌ای نیست ولی برخی شرکت‌ها چنین کاری انجام می‌دهند. اما اگر رم‌های فعلی دارای نورپردازی نیستند، یک راه دیگر استفاده از هیتک‌سینک دارای نورپردازی برای این رم‌ها است. بسیاری از کاربران برای افزایش جذابیت ظاهری کیس کامپیوتر چنین کاری انجام می‌دهند.

هیت سینک رم ریدمکس مدل MX-902F

استفاده از فیگورهای متنوع درون کیس

در نهایت بعد از تمام کارهایی که برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر خود انجام دادید، می‌توانید درون کیس یک یا دو فیگور مورد علاقه‌ی خود را هم قرار دهید. برخی کاربران به استفاده از فیگورهای متنوع علاقه‌ی زیادی دارند و با توجه به فضای خالی کیس و سلیقه‌ی خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

با انجام همین کار ساده، محیط ظاهری کیس بیش از پیش شخصی‌سازی می‌شود. برای دستگاهی که قرار است هر روز از آن استفاده کنید، چنین کاری جذابیت استفاده از آن را افزایش می‌دهد. البته طبیعتا در این زمینه هم قرار نیست زیاده‌روی کنید و در حد قرار دادن یک یا دو فیگور کوچک کافی است تا جریان هوای درون کیس هم مختل نشود. همچنین مطمئن شوید که فیگورها در مکان مناسبی قرار گرفته‌اند تا مثلا با پره‌های فن‌ها برخوردی نداشته باشند.

سخن پایانی

در کنار افزایش جذابیت ظاهری کیس کامپیوتر، طبیعتا می‌توانید از کیبورد و ماوس‌ بسیار جذابی استفاده کنید تا زیبایی میز کار شما چندین برابر شود. حتی می‌توانید از این هم فراتر بروید و در خود میز تغییراتی اعمال کنید. با انجام همین کارها، هم لذت بیشتری از میز کار خود می‌برید و هم اینکه احتمالا بهره‌وری شما افزایش پیدا می‌کند.

کامپیوتر دسکتاپ تک زون مدل Game Monster 13900K
۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۵۶۶,۴۰۰,۰۰۰
تومان
کامپیوتر دسکتاپ فاطر مدل FSG-Full2
۴۷۴,۱۰۰,۰۰۰
۳۸۹,۵۰۰,۰۰۰
تومان
خرید کیس اسمبل شده از دیجی‌کالا

مشاهده همه

منبع: XDA

سوالات متداول
آیا برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر باید متحمل هزینه‌ی زیادی شویم؟
خیر با برخی کارهای ساده هم می‌تواند جذابیت ظاهری کیس را افزایش دهید.
آیا خنک‌کننده آبی جذابیت بیشتری نسبت به مدل‌های بادی دارد؟