۵ بازی دیگر که HBO می‌تواند مانند لست آو آس اقتباس خوبی از آن‌ها بسازد

۵ بازی دیگر که HBO می‌تواند مانند لست آو آس اقتباس خوبی از آن‌ها بسازد

به نقل از دیجیکالا:

مجموعهٔ لست آف آس شبکهٔ HBO به همه نشان داد بازنویسی یک اقتباس تلویزیونی در سال ۲۰۲۳ چطور باید انجام شود. کریگ مزین و نیل دراکمن اثری را خلق کردند که به‌راحتی حس و حال، اتمسفر و قلب تپندهٔ بازی را به نمایش می‌کشد و درعین‌حال ریسک‌هایی صورت گرفت تا محتویات داستانی بازی توسعه و گسترش نیز پیدا کنند. به طور خلاصه، اکثر هواداران و منتقدان بر این باورند که مجموعهٔ تلویزیونی لست آف آس عملکرد خوبی داشت و اکنون بسیاری مشتاق‌اند بدانند چه چیزی در آینده انتظارشان را می‌کشد. با درنظرگرفتن موفقیت تجاری لست آف آس، شانس خوبی وجود دارد که HBO به سراغ بازی‌های ویدئویی دیگر برای اقتباس برود. در این مقاله ما به ۵ بازی می‌پردازیم که به نظرمان شایستگی اقتباس‌شدن به یک مجموعه تلویزیونی را دارند.

این انتخاب‌ها لزوماً جز محبوب‌ترین بازی‌هایی که هواداران می‌خواهند اقتباسی از آنها ببیند نیستند و از سوی دیگر اخباری دربارهٔ اقتباس‌شدن برخی از آنها منتشر شده که معلوم نیست به نتیجه برسد یا خیر ولی به‌هرحال همهٔ این موارد از واردشدن به ماشین موفق HBO می‌توانند بهره ببرند و به لست آف آس بعدی تبدیل شوند.

۱. Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima

اگر به دنبال عنوان دیگری از میان لیست طویل بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن باشیم که HBO بتواند آن را به یک سریال درست‌وحسابی تبدیل کند بازی Ghost of Tsushima یکی از نامزدهای قدرتمند به‌حساب می‌آید. استودیوی Sucker Punch کار فوق‌العاده‌ای در ساخت جهان و اتمسفر نیمه‌تخیلی ژاپن قرون‌وسطایی انجام داده است و حتی فکرکردن به اینکه بهترین ذهن‌ها و نویسندگان در HBO با این داستان چه‌کارهایی خواهند کرد به‌خودی‌خود هیجان‌انگیز است. خصوصاً کارهایی که می‌شود با اکشن انجام داد. HBO همیشه یکی از بهترین طراحان سکانس‌های اکشن در عرصه فیلمسازی بوده است و ترجمه و اقتباس دوئل‌های سامورایی Ghost of Tsushima پدیده‌ای فوق‌العاده دیدنی خواهد بود. بازی همچنین شخصیت‌های جذاب و داستانی گیرا دربارهٔ مقاومت و مبارزه برای هدفی مشترک دارد که اگر توسط نویسندگان کارکشته برای تلویزیون بازنویسی شود بینندگان بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

۲. Bioshock

بازی Bioshock

آیا امکانش وجود دارد اقتباس Bioshock را که بیش از ۱۵ سال است بازیکنان به دنبال آن هستند به حقیقت تبدیل کنید؟ نتفلیکس شاید آخرین کمپانی باشد که این شوتر شخص اول تفکربرانگیز از کن لوین را اقتباس کند اما تا وقتی که این اثر در اختیار مشترکان قرار گیرد ما ترجیح می‌دهیم دستمان را باز بگذاریم و به اینکه HBO چطور می‌تواند این بازی را اقتباس کند فکر کنیم.

با داشتن کارگردان، نویسندگان، سینماتوگراف‌ها و شاید مهم‌تر از همه طراحان صحنهٔ کاربلد، جهان Rapture نقش بسته بر صفحهٔ تلویزیون قادر خواهد بود همگی ما را باری دیگر مجذوب و شیفتهٔ داستان فوق‌العاده سورئال، تفسیرهای سیاسی امروزی و موضوعات تاریک‌تر و ترسناک‌تر خودش کند. البته من به‌خوبی می‌دانم که تعبیهٔ سورپرایز داستان در یک مجموعهٔ تلویزیونی چقدر دشوار است خصوصاً با علم به اینکه بازی چقدر بر روی عاملیت فرد به‌عنوان کسی که دارد یک بازی ویدئویی را تجربه می‌کند تمرکز دارد اما ما اینجا قصد نداریم تمامی مشکلات موجود برای HBO را حل کنیم و فقط داریم ایده‌هایی که به نظرمان خوب است ارائه می‌کنیم.

۳. Undertale

بازی Undertale

تلفیق طنز عجیب Undertale با جوهرهٔ آن و وارونه کردن متناوب انتظارات بازیکنان این بازی را به پروژه‌ای دشوار برای فیلمسازان HBO تبدیل می‌کند. بالاخره Undertale دائماً مشغول شکستن قوانینی است که ما دررابطه‌با یک بازی ویدئویی انتظارش را داریم و درعین‌حال بازی هرگز پیام اصلی‌اش درباره کشف هویت  خود در جهانی از نظر اخلاقی مبهم را فراموش نمی‌کند. کنار هم آوردن تمامی این ایده‌ها و موضوعات در یک مجموعه تلویزیونی بدون اینکه داستان از مسیر خارج شود کار ساده‌ای نیست اما اگر محقق شود به پروژه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: آندرتیل؛ آیا بازیکن به موجودات بازی تعهد اخلاقی دارد؟

مجموعه تلویزیونی Undertale در عوض باید قوانین و ساختار مدیوم سریال‌ها را به همان شکل زیرکانه و چالش برانگیزی که بازی برای مدیوم خود زیر پا می‌گذارد در هم بشکند. HBO باید در شکستن دیوار چهارم و القای حس اینکه بینندگان مسئول رخ‌دادن اتفاقات سریال هستند بااحتیاط عمل کند. به طور خلاصه اقتباس این بازی به مدیوم تلویزیون کار ساده‌ای نیست اما اگر با موفقیت انجام شود اثری واقعاً مبتکرانه خواهد بود.

۴. Suikoden

بازی Suikoden

Suikoden یک سری بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی قدیمی دربارهٔ جهان فانتزی سیاست محوری پر شده از طیف وسیعی از شخصیت‌هاست که مرتباً خط اخلاقی میان آنچه که باید صورت پذیرد و آنچه که درست است را طی می‌کنند. آیا این داستان برایتان آشنا به نظر می‌رسد؟ اگر HBO بتواند تیم سازندهٔ سریال بازی تاج‌وتخت را باری دیگر دور هم جمع کند تا مجموعه‌ای اقتباسی از Suikoden بسازند نتیجهٔ آن اثری خاص و منحصربه‌فرد می‌شود. اکثر هواداران قبول دارند که دو بازی اول در سری قوی‌ترین عناوین هستند خصوصاً Suikoden II که به‌خاطرداشتن یکی از غنی‌ترین داستان‌های موجود در ژانر مورد تحسین همگان قرار دارد.

۵. Spec Ops: The Line

بازی Spec Ops The Line

بازی Spec Ops: The Line یکی از با دل‌وجرئت ترین بازی‌های ساخته شده در عصر معاصر است. بازی در سال ۲۰۱۲ توجه بسیاری را به‌خاطر ترسیم بی‌محابا و بی‌پروایش از جنایات جنگی، تهاجمات نظامی و شخصیت‌های از نظر اخلاقی سؤال‌برانگیز به خود جلب کرد. داستان بازی دلخراش است و اقتباس تلویزیونی از آن نیز برای بینندگان راحت و قابل‌هضم نخواهد بود اما درست مانند بازی می‌تواند یک لازمه باشد.

پرداختن به موضوعات دشوار و بغرنج امری تازه برای HBO نیست پس اگر کمپانی ای بخواهد مجموعه‌ای از Spec Ops: The Line بسازد بی شک HBO در صدر آن لیست خواهد بود. با اینکه مشاهده این سریال دشوار خواهد بود از طرف دیگر می‌تواند به یکی از تأثیرگذارترین اقتباس‌های بازی ویدئویی به تلویزیون تبدیل شود.

در نهایت تصمیم با HBO است. اگر لست آف آس درسی به ما آموخته باشد این است که به توانایی کمپانی در ترجمهٔ جوهرهٔ یک بازی به یک مجموعه تلویزیونی ارزشمند اعتماد کنیم. پس اگر آنها بخواهند همین کار را بازی‌هایی که در این مقاله آورده شده‌اند انجام دهند ما هیچ شکایتی نداریم.

منبع: Goombastomp

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
 بازی FC 24 مخصوص PS5
۲,۵۲۰,۰۰۰
تومان
خرید بازی کنسول

مشاهده همه