۲۵ بازی آنلاین برتر حال حاضر دنیا که می‌توانید همین حالا تجربه کنید

۲۵ بازی آنلاین برتر حال حاضر دنیا که می‌توانید همین حالا تجربه کنید

به نقل از دیجیکالا:

به دنبال تجربه‌ی بازی جدید هستید که آن را با دوستان خود بازی کنید؟ پس شما به جای درستی آمده‌اید؛ زیرا ما در این فهرست قصد داریم که بهترین بازی‌های آنلاینی را که برای جمع‌های دوستانه‌ی شما مناسب است، معرفی کنیم. بعضی از این بازی‌ها نیاز به روحیه‌ی رقابتی دارد و برخی دیگر شما را وادار به همکاری با یکدیگر می‌کند. چه به دنبال یک فضای اجتماعی باشید و بخواهید چند تا از بهترین بازی‌های چندنفره زمان خود را سپری کنید یا صرفاً بخواهید مهارت‌های خود را آزمایش کنید و به رخ دیگران بکشید، چیزهایی در این فهرست وجود دارد که می‌تواند توجه شما را جلب کند.

از بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای مثل Among Us و فورتنایت که برای افراد مختلف خانواده مناسب است تا تجربه‌های رقابتی‌تری مثل هیلو اینفینیت و کال آو دیوتی: وارزون، بازی‌های آنلاین فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توانید در حال حاضر به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید.

۲۵. Diablo 3

توسعه‌دهنده: بلیزارد
پلتفرم‌ها:کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

بازی Diablo 3

اگرچه مدتی است که دیابلو ۴ منتشر شده است، سومین بازی اصلی این مجموعه بازی اکشن نقش‌آفرینی کلاسیک همچنان یکی از بهترین بازی‌های آنلاین موجود است. هسته‌ی اصلی بازی همچنان با ارائه‌ی محتوای فانتزی قوی، مبارزات هک‌ اند اسلش از بالابه‌پایین و رویارویی با شیاطین در قالب کلاس‌های متعدد قابل‌بازی بسیار قوی است. جایی که دیابلو ۳ به تجربه‌‌ای ضروری تبدیل می‌شود، جزئیات غنی نقش‌آفرینی آن است و این اشتیاق شدید که شما و دوستانتان را برای ادامه‌ی بازی و ارتقا سطح شخصیت خود و جمع‌آوری غارت‌های جدید ترغیب می‌کند. Diablo 3 ممکن است بیش از یک دهه از عمرش گذشته باشد، اما هنوز جادویی در گیم‌پلی و فرمول آن وجود دارد. اگر امکان تجربه‌ی دیابلو ۴ را دارید، با توجه به جدید بودن آن می‌توانید به تجربه‌ی ساخته‌ی جدید بلیزارد بپردازید اما اگر امکان تجربه‌ی آن برایتان مهیا نیست، دیابلو ۳ گزینه مناسبی است.

۲۴. League of Legends

توسعه‌دهنده: Riot Games
پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بازی League of Legends

چند بازی در این لیست وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان نمونه‌های کامل برای توصیف بازی‌های مدنظر این اثر در نظر گرفت – نمونه‌ای برجسته‌ای که در ژانر خود قد علم می‌کند – و این گزاره برای «لیگ آو لجندز» (League of Legends) بیش از همه‌ی بازی‌های دیگر صادق است. این الگوی برای بازی‌های ژانر «موبا» (MOBA)، جهانی برای شکست رکوردهای ای‌اسپورت یا همان ورزش‌های الکترونیک و منبع الهامی برای آثار فرعی بسیار زیادی است که حتی یکی از نمونه‌های آن انیمیشن آرکین است که در مدیوم کاملاً متفاوتی ساخته شده است. قهرمانتان را انتخاب کنید، مسیر خود را برگزینید و تجهیزات را آماده کنید و آن‌ها را در اختیار بگیرید – شما و گروهتان باید راهی پیدا کنید تا از پس گروه حریف بر بیایید. به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد اما ۱۳ سال توسعه استراتژی‌های مختلف، ارتقاها و پچ‌ها، به این معنی است که در حالی که لیگ آو لجندز به اندازه همیشه قابل‌دسترسی است، عمق بازی رقابتی سطح بالا آن هم به میزان قابل‌توجهی رسیده است.

۲۳. Valheim

توسعه‌دهنده: Iron Gate Studio
پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بازی ولهایم

بازی‌های بقا آن‌قدر رایج شده‌اند که بخشی از ارزش و خاص بودن خود را از دست داده‌اند، کافی است به فروشگاه استیم بروید و با تعدادی زیادی از بازی‌هایی با محوریت ساخت پایگاه و جمع‌آوری منابع مواجه شوید. با این حال، شرایط Valheim کمی فرق می‌کند. این بازی اصول اولیه این ژانر را به‌خوبی به تصویر می‌کشد و به‌خوبی و هوشمندانه از پس این ایده‌ها برمی‌آید و تجربه دسترسی زودهنگام حاصل از آن واقعاً قابل‌توجه است. مکانیک‌های اصلی بقا همگی وجود دارند و برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند: قطع‌کردن درختان، ساخت پایگاه، گرفتن مقداری غذا و کشتن دشمنان؛ اما توسعه‌دهندگان بازی در استودیو Iron Gate با ساده‌کردن درک همه‌ چیز و لایه‌های عمیقی که در زیر آن قرار دارد، برتری خود را نشان داده است. فراتر از هدف بقای ساده، بازی Valheim شامل نبردهای تن‌به‌تن می‌شود و بازی آنلاین کوآپ را به یک تمرکز کلیدی تبدیل می‌کند؛ تمام وایکینگ‌های خود را تاحدامکان قوی کنید و آماده انجام این مبارزات حماسی باشید.

۲۲. Valorant

توسعه‌دهنده: Riot Games
پلتفرم‌ها: کامپیوتر

بازی Valorant

رایِت گیمز (Riot Games)، توسعه‌دهنده لیگ آو لجندز (League of Legends)، ویژگی‌های هیجان‌انگیز و پرجنب‌وجوش طراحی شخصیت خود را در این تیراندازی اول‌شخص به کار گرفته است. نتیجه‌ی آن یک بازی به‌شدت تاکتیکی مبتنی بر تیم شده که در آن فرصت کمی برای کشتن حریف خود دارید و علاوه بر آن دارای سبک هنری خاص و قهرمان‌های بسیاری است. تجربه‌ی اثری رقابتی مثل Valorant لذت‌بخش است و برای زنده‌ماندن در آن‌ها نیاز به کار تیمی و ارتباط خواهید داشت؛ میلی‌ثانیه‌ها می‌توانند در تعیین برنده‌ی راندهای Valorant تأثیرگذار باشد. این دسترس‌پذیرترین بازی اول‌شخص موجود در این لیست نیست؛ اما اگر بتوانید روی Valorant کنترل داشته باشید، متوجه خواهید شد که چیزی شبیه به آن وجود ندارد.

۲۱. No Man’s Sky

توسعه‌دهنده: Hello Games
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

بازی NO Mans Sky

سرگذشت بازی No Man’s Sky یکی از قصه‌های شنیدنی توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی است. اثری که با وعده‌های پرطمطراق معرفی شد اما در زمان عرضه اصلاً در حد و اندازه‌های آن وعده‌های زیبا نبود؛ اما در گذر زمان، توسعه‌دهندگان از بهبود بازی دست نکشند و با آپدیت‌های متعدد آن را همچنان پشتیبانی می‌کنند و اکنون بازی به وضعیتی فوق‌العاده دست پیدا کرده است. اکتشاف فضایی و بقا با دوستان در این تصویر علمی تخیلی زیبا از یک بازی، حالا به شیوه‌ای بسیار سنتی‌تر و رضایت‌بخش‌تر از همیشه وجود دارد. ساخت یک پایگاه به‌عنوان خانه‌ی خود و سفر به جهان با دوستان خود در این بازی آسان‌تر از همیشه شده است. شما هرگز نمی‌دانید که در بازی No Man’s Sky چه چیزهایی خواهید یافت اما به اشتراک گذاشتن اکتشافات با دوستان، این تجربه را واقعاً فراموش‌نشدنی خواهد کرد.

۲۰. Rainbow Six: Siege

توسعه‌دهنده: Ubisoft Montreal
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

بازی Rainbow Six

Rainbow Six Siege یک بازی پرتنش و دقیق است، ایستادن در گوشه‌ای اشتباه و اشتباه‌های کوچک می‌تواند به‌راحتی به مسابقه شما پایان بدهد و شما را بازنده کند، بنابراین باید مراقب باشید و باید مطمئن باشید. تیم مدافع فقط یک دقیقه فرصت پیدا می‌کند تا تجهیزات خود را راه‌اندازی کند و آماده شود، و دفاع خود را مستحکم و تاکتیک‌های خود را برنامه‌ریزی کند تا تیم مهاجم آزاد شوند و نبرد پرتنش آغاز شود. یوبی‌سافت کار خارق‌العاده‌ای انجام داده است تا رینبو سیکس را به یک بازی تیرانداز بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) پر تعلیق و مبتنی بر راند تبدیل کند و تجربه‌ای که امروز وجود دارد، یک غول واقعاً چندنفره است. تعداد کمی از بازی‌های دیگر می‌توانند با سطح هیجان و تنشی که رینبو سیکس سیج می‌تواند ایجاد کند، مطابقت داشته باشند.

۱۹. PUBG: Battlegrounds

توسعه‌دهنده: Ubisoft Montreal
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، اندروید، iOS

پابجی

این همان‌ جایی است که تقریباً همه‌ چیز از آنجا آغاز شد. بله، منظورم انفجار بازی‌های بتل رویال است. پابجی همان عنوانی است که پایه‌های اصلی این ژانر تثبیت شدند. ۱۰۰ بازیکن به جزیره‌ای می‌روند و به دنبال تجهیزات مختلف می‌گردند و یکدیگر را از بین می‌برند تا زمانی که تنها یک نفر باقی بماند. از زمان عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۱۷، پابجی به طور فزاینده‌ای بهبود یافته و بازی مسلماً حالا در جایگاه بهتری نسبت به گذشته قرار دارد. PUBG: Battlegrounds رایگان است، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های باکیفیت و طیف گسترده‌ای از نقشه‌ها، حالت‌ها و سلاح‌های جدیدی را در طی این سال‌ها دریافت کرده است. چه تازه‌وارد شده باشید و چه به بازگشت به پابجی فکر کنید، هیچ‌وقت زمان بهتری نسبت به حالا برای بازگشت به آن پیدا نخواهید کرد.

۱۸. Monster Hunter World

توسعه‌دهنده: Capcom
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

monster hunter horizon

کپکام در حال حاضر از طریق بازی‌های مختلفی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده ولی این موفقیت در هیچ‌کدام از بازی‌ها به اندازه‌ی موفقیت شکوهمند مانستر هانتر ورلد مشهود نیست؛ مانستر هانتر ورلد یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با تمرکز همکاری است که تمرکز زیادی روی به دست آوردن تجهیزات بهتر برای مقابله با هیولاهای بزرگ‌تر و قوی‌تر دارد. تشکیل یک گروه با دوستانتان، دنبال‌کردن ردپای یک هیولای شریر و خطرناک و سپس فریب‌دادن و شکست‌دادن آن در یک نبرد واقعاً پرجنب‌وجوش هیجان زیادی را ایجاد می‌کند. رضایت از سرنگونی یک هیولا با رضایت از غارت جدیدی که از کشتن آن هیولا به دست آورده‌اید، بیشتر می‌شود تا به شما اجازه دهد که به سراغ هیولاهای بعدی هم بروید.

۱۷. Overcooked 2

توسعه‌دهنده: Team17
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

نقد بازی Overcooked 1 & 2

در نگاه یک جفت چشمان معصوم، به نظر می‌رسد که استودیو Team17 یک ماجراجویی آشپزی مشترک دوستانه را خلق کرده اما بدون شک، Overcooked 2 یک آزمون بی‌رحمانه حتی برای نزدیک‌ترین گروه‌های دوستی و خانوادگی است. آنچه در آشپزخانه اتفاق می‌افتد، در آشپزخانه می‌ماند. شما احتمالاً روی نزدیک‌تری و عزیزترین شخص‌های شما نزدیک خواهید شد – احتمالاً درباره‌ی کمبود پیازهای خردشده – فریاد خواهید کشید. شاید جعبه بازی ادعا کند که Overcooked 2 یک بازی کوآپ است و با دیگر سرآشپزهای خود در رستوران‌های مختلف بازی همکاری می‌کنید اما شما حرف من را تأیید می‌کنید: بالاخره میان گروه دوستانتان یک سرآشپز ظاهر خواهد شد و همه‌ چیز را در دست خواهد گرفت. یک نفر بیشتر از بقیه دادوفریاد می‌کند و چنین چیزی به‌سرعت در محافل اجتماعی فراموش نمی‌شود.

۱۶. Rocket League

توسعه‌دهنده: Psyonix
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

بازی Rocket League

در نگاه اول، فاصله بین یک بازیکن تازه‌وارد به راکت لیگ و یک بازیکن باتجربه و قدیمی آن غیرقابل‌حل است. یکی سراسیمه ماشینش را به عقب و جلو حرکت می‌دهد، دیگری باوقار در فضای بازی حرکت می‌کند، توپ را به‌راحتی هدایت و باشکوه آن را وارد دروازه می‌کند. اما این تفاوت خیلی زود کاهش می‌یابد، یک یا دو بازی که انجام شود، اصول اولیه را متوجه خواهید شد، شما دوربین انتخابی خود را خواهید داشت و به زوایای بازی مسلط خواهید شد. ممکن است مدتی طول بکشد تا پروازکردن را یاد بگیرید. برای بازی با ماشین‌های توربو که فوتبال بازی می‌کنند، ارتباط با هم‌تیمی‌های شما بسیار مهم است و این ارتباط به یک اصل ضروری خلاصه می‌شود. برای برنده‌شدن در یک بازی Rocket League، یک نفر همیشه باید فریاد بزند «من برمی‌گردم!» یا «در وسط قرار بگیر!» فراتر از آن، شما می‌توانید آنچه را که دوست دارید در بازی انجام دهید.

۱۵. Dead By Daylight

توسعه‌دهنده: Behaviour Interactive
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

dead by daylight

چهار در برابر یک – این ناعادلانه به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ فقط تا زمانی که در نظر نگیریم که یکی از آن‌ها یک قاتل بی‌رحم است که به دستور یک موجود شرور خالص کار می‌کند و این چهار نفر گروهی از قربانیان وحشت‌زده با مهارت‌های تعمیر ژنراتور هستند. بازی Dead by Daylight یک بازی چندنفرهٔ نامتقارن است که در برابر آزمون زمان مقاوم بوده است. درگیرشدن با این بازی آسان است، چه به دنبال یک نماد ترسناک معروف باشید و چه بخواهید با دیگر بازماندگان برای تعمیر ژنراتورها به‌منظور فرار همکاری کنید. این یک عنوان همیشه رشد است. تماشای Dead by Daylight به اندازه بازی‌کردن آن هیجان‌انگیز است و بازی هم درحال‌رشد است. هم شخصیت‌های اصلی و هم پیوند با فرنچایزهای ترسناک معروف مرتباً اضافه می‌شوند تا همه چیز را تازه نگه دارند.

۱۴. Among Us

توسعه‌دهنده: Innersloth
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

نقشه Among Us

چقدر در دروغ گفتن مهارت دارید؟ می‌توانید یک بهانه‌‌ی مشکوک را از یک مایل آن‌طرف‌تر تشخیص دهید؟ این چیزی است که در بازی Among Us به آن می‌رسیم؛ چیزی مشابه بازی‌های رومیزی نقش مخفی. یکی از بازیکنان به‌صورت تصادفی و مخفی به‌عنوان دغل‌باز (imposter) انتخاب می‌شود و اهداف آن‌ها از تکمیل کارهای صادقانه به کارهای بسیار شرورانه‌تر مثل خرابکاری و قتل تغییر می‌کند! طلای ناب بازی Among Us سوءظن است، درام اجتماعی وقتی شروع به واقعی شدن می‌کند که اجساد شروع به انباشته‌شدن می‌کنند. آیا خدمه واقعی می‌توانند قبل از اینکه خیلی دیر شود، فرد دغل‌باز را تشخیص دهند، آیا دروغ‌ها و داستان‌های به‌سرعت ساخته شده برای فریب‌دادن دوستان شما کافی خواهند بود یا آن‌ها می‌دانند که وقتی شما دروغ می‌گویید، چگونه آن دروغ‌ها را تشخیص دهند؟ بازی Among Us تنها یکی از بهترین بازی‌های کو – آپ برای تمام اعضای خانواده نیست، بلکه یکی از بهترین بازی‌های آنلاین به‌صورت تمام‌وکمال است.

۱۳. Super Smash Bros. Ultimate

توسعه‌دهنده: Nintendo
پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ

بازی Smash Ultimate

مدت‌ها قبل از اینکه پدیده‌ای به نام متاورس به یک اصطلاح تجاری رایج تبدیل شود، نینتندو با این سری بازی شخصیت‌های بازی‌های مختلف خود را در یک جهان قرار داد و علاوه بر آن شخصیت‌هایی از دنیای آثار معروف دیگر را هم به آن اضافه کرد. مسیر رشد این سری این‌گونه بود که در اولین قسمتش در سال ۱۹۹۹ دارای ۱۲ شخصیت از بازی‌های انحصاری نینتندو بود اما در جدیدترین نسخه‌ی آن یعنی بازی ‌ Super Smash Bros. Ultimate که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده، تعداد شخصیت‌ها به رقم عظیم ۸۹ شخصیت از تمام صنعت بازی‌های ویدئویی رسیده است. نینتندو در اینجا یک نسخه نهایی و کامل از Smash Bros را به ما داده است – موسیقی، استیج‌ها، لباس‌ها، مبارزان و حالت‌های زیادی در بازی وجود دارند. Super Smash Bros. Ultimate علاوه بر اینکه یک بازی دورهمی خالص است، به یک بازی مبارزه‌ای رقابتی محبوب نیز تبدیل شده است که نشان می‌دهد پشت این سطح براق، عمق زیادی پنهان شده است. مهم نیست که چطور به آن نگاه کنید، Super Smash Bros. Ultimate یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای تمام ادوار است.

۱۲. Stardew Valley

توسعه‌دهنده: ConcernedApe
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

به روزرسانی Stardew Valley

تقریباً تمام تجربیات غنی زندگی در Stardew Valley وجود دارد؛ خوابیدن، کاشت محصولات کشاورزی، کشتن خفاش‌ها در یک غار – همه چیز آنجاست. چه بهتر که چنین لحظات فوق‌العاده آرام‌بخش و دلگرم‌کننده‌ای را با دعوت چند نفر از دوستان خود به مزرعه‌ی خود در بازی سپری کنید و زمانی دوست‌داشتنی و مثبت با هم داشته باشید. این‌ گونه از بازی‌های آرام‌بخش گوشه‌ای منحصر‌به‌فرد از دنیای بازی‌های آنلاین چندنفره هستند و Stardew Valley از همه‌ی آن‌ها بهتر است. خطرات می‌توانند به اندازه‌ای که شما می‌خواهید بالا یا پایین باشند، و گستره‌ی آن از انتخاب اینکه کجا تمشک‌‌های خود را بکارید شروع می‌شود و تا اینکه کدام خنجر جان شما را در اعماق Skull Cavern نجات خواهد داد، ادامه پیدا می‌کند. Stardew Valley شاید بدون بخش چندنفره‌ی آنلاین عرضه شده باشد، اما در حال حاضر یک بخش ضروری برای این بازی شبیه‌ساز مزرعه‌داری به شمار می‌رود.

۱۱. Apex Legends

توسعه‌دهنده: Respawn Entertainment
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

بازی Apex Legends

در فضای آثار متعدد بتل رویال، بازی Apex Legends به‌خاطر انجام درست بسیاری از کارها از برقراری تعادل بین توانایی‌های سرگرم‌کننده و طراحی‌ پرحرارت شخصیت‌ها تا مکانیک‌های تیراندازی عالی معروف است. فقط همان سیستم پینگ بازی را هم در نظر بگیریم، استودیو ریسپاون اینترتینمنت تأثیری ماندگار در فرمول بازی‌های بتل رویال گذاشته است. توانایی واردشدن به یک بازی تیمی، بدون تیم معمولی شما و بیان غیرکلامی مقاصد واقعاً عاملی متحول‌کننده است – همان‌طور که این سیستم برای بهبود دسترسی و دسترسی‌پذیری در ژانر کار می‌کند. بازی ایپکس لجندز به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، بنابراین دو تا از دوستان خود را که از طرفداران بازی‌های تیراندازی اول‌شخص هستند، دعوت کنید و وارد تجربه‌ی آنلاین بازی شوید.

۱۰. GTA Online

توسعه‌دهنده: Rockstar North
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

جی تی ای شخصیت زن

جی‌تی‌ای آنلاین هنوز روز‌به‌روز توجه‌های بیشتری را به خود جلب می‌کند. گاهی بهتر است به خود یادآوری کنیم که این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های نسل هفتمی ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ و پس از آن هم برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد. یک دهه‌ی پس از عرضه‌، این بازی و جهان سن‌ آندریاس و پتانسیل‌های فراوانی که خیابان‌های آن برای روایت داستان دارد، هنوز شگفت‌انگیز است. راک‌استار یک تجربه آنلاین بسیار انعطاف‌پذیر را در GTA Online خلق کرده است، تجربه‌ای که به تخیل شما اجازه می‌دهد تا دیوانه‌وار هر کاری انجام دهید. آیا دوست دارید که اسلحه به دست بگیرید، یک امپراطوری کوچک راه بیندازید یا با گروهی از دوستان خود برای گرفتن یک بانک اقدام کنید؟ شما می‌توانید در GTA Online هر چیزی که دوست دارید باشید، اگرچه مسلماً هر چیزی که در این بازی دوست دارید، به‌نوعی با جرم و جنایت آمیخته است اما مگر سری بازی جی‌تی‌ای برای همین نیست؟

۹. Halo Infinite

توسعه‌دهنده: ۳۴۳ Industries
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

هیلو اینفینیت

اگر می‌خواهید یک چیز را در بازی هیلو به طور قطعی درست کنید، باید حس مبارزه باشد – فرمول و پویایی منحصر‌به‌فردی که یک بازی هیلو را به یک هیلو واقعی تبدیل می‌کند. خوشبختانه، حتی با یک عرضه‌ی مشکل‌دار و مجموعه‌ای از محتوای درحال‌توسعه و بهبود مستمر در تولید بازی، توسعه‌دهنده بازی یعنی استودیو ۳۴۳ Industries از همان روز اول آن احساس مبارزه منحصربه‌فرد را درست درآورده است. چه هرج‌ومرج بی حدوحصر در حالت Big Team Battle را انتخاب کنید و چه حالت‌های شدیداً رقابت محور در حالت رتبه‌بندی شده‌ی Arena، یک حس سرگر‌م‌کننده‌ی غیرقابل‌انکار درباره‌ی تجربه‌ی آنلاین بازی هیلو اینفینیت وجود دارد. باتوجه به پایه‌های محکمی که دارد، این یک تجربه رایگان برای اثری است که در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و به مرور زمان بهتر خواهد شد.

۸. Forza Horizon 5

توسعه‌دهنده: Playground Games
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

بازی Forza Horizon 5

در بازار شبیه‌سازهای اتومبیل‌رانی دقیق‌تری وجود دارد که فیزیک در آن‌ها به فیزیک دنیای واقعی نزدیک‌تر و وفادارتر است اما استودیو پلی‌گراند گیمز در جدیدترین بازی سری فورتزا هورایزن هیجان خالص و تجربه‌ی تفننی‌تری را اولویت قرار داده که طیف مخاطبان بیشتری را می‌تواند به خود مشغول کند. پیوستن به یک بازی آنلاین در فورتزا هورایزن ۵، چه یک حالت بازی اختصاصی باشد و چه فقط گشت‌و‌گذار در دنیای بزرگ و جهان باز مکزیک زیبای این بازی باشد، تقریباً می‌تواند با تضمین یک یا دو لبخند برای شما ایجاد کند. فورتزا هورایزن ۵ از ارائه‌ی محتوای فراوان به سمت شما خجالت نمی‌کشد چراکه با تجربه‌ی آن ماشین‌های قفل‌شده باز می‌شوند و ارز درون بازی را به‌سرعت دریافت می‌کنید، به این معنی که همیشه می‌توانید روی دوستان خود که مشتاق نشان‌دادن یک سواری جدید و جذاب هستند، حساب باز کنید.

۷. Minecraft

توسعه‌دهنده: Mojang
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

بازی موبایل

در حالی که استودیو موجَنگ به‌سختی در حال گسترش دنیای ماینکرفت با عناوین چندنفره‌اش است – ماینکرفت دانجنز در سال ۲۰۲۰ و ماینکرفت لجندز در سال ۲۰۲۳ – عنوان اصلی هنوز هم به‌خاطر خالص‌ و منحصربه‌فرد بودن و قابل‌دسترس بودن آن در این لیست حضور دارد. در دنیای بازی ماینکرفت هر کاری را می‌توانید انجام بدهید. شاید گفتن آن بسیار کلیشه‌ای باشد اما محدودیت در ماینکرفت از تصور و خیال بازیکن می‌آید و این عرصه‌ی خیال وقتی با دوستان وارد یک بازی آنلاین می‌شوید به‌صورت نمایی افزایش پیدا می‌کند. پس اگر در شروع جلسه‌ی آنلاین بازی را با این سؤال شروع نمی‌کنید که «پس ما امروز میخوایم چه چیزی بسازیم؟»  شما احتمالاً بازی را کاملاً اشتباه انجام می‌دهید!

۶. Destiny 2

توسعه‌دهنده: Bungie
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

destiny mmo like screenshot

تبدیل بازی دستینی ۲ به یک اثر با مدل تجاری رایگان برای بازی‌کردن (Free-to-play) که همیشه از طریق آپدیت‌های فصلی و گسترش‌دهنده‌های پولی گسترش پیدا می‌کند، این اجازه را به بانجی داده تا بتواند جهان جاه‌طلبانه‌ی بازی تیراندازی اول‌شخص خود را به‌گونه‌ای که قبل از آن در سال ۲۰۱۷ حتی فکرکردن به آن ممکن نبود، گسترش بدهد. دستینی ۲ که امروز وجود دارد، فارغ از اولویت‌های سبک بازی اشخاص مختلف، یک تجربه جاه‌طلبانه و جذاب در ژانر تیراندازی اول‌شخص است؛ چه در حال دنبال‌کردن داستان پیچیده علمی تخیلی باشید و چه در آن به دنبال انفجارهای بزرگ و تیراندازی اول‌شخص رضایت‌بخش باشید. دوستان خود را در یک گروه دیسکورد جمع کنید، مطمئن شوید که برنامه‌هایتان با هم همخوانی دارند. دستینی ۲ این قابلیت را دارد که بر اوقات فراغت شما تسلط پیدا کند، به‌خصوص وقتی که شروع به آماده‌شدن برای Nightfall Strikes و Raid ها و Crucible می‌شوید.

۵. Sea of Thieves

توسعه‌دهنده: Rare
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس

Sea of Thieves

باد موافق برای کشتی استودیوی Rare می‌وزد و از همین رو آن‌ها مدام بازیکنان Sea of Thieves را به سفرهای جدیدی در دریای آزاد دعوت می‌کنند. در ادامه همکاری با دیزنی در گسترش‌دهنده‌ی A Pirateys Life، ماجراهای اضافی و داستان‌های بلند به مرور با گذشت فصل‌های جدید معرفی می‌شوند. بازی Sea of Thieves واقعاً یک تجربه منحصر‌به‌فرد را ارائه می‌کند، به‌خصوص اگر آن را با جمعی از دوستان خود که عاشق سفرهای دریایی در بازی‌های ویدئویی هستند تجربه کنید و چشم به افق بدوزید و به دنبال خدمه رقیب بگردید تا به آن‌ها نزدیک یا به‌شدت از آن‌ها دور شوید. چه این ریسک را بپذیرید که در آب‌های آزاد این بازی آنلاین به تجربه‌‌ی تک‌نفره بپردازید یا بخواهید با دوستانتان گروهی بازی کنید، درباره‌ی اینکه آیا باید در جزیره بعدی لنگر بیندازید تا به دنبال ثروت بیشتر بگردید یا برای امنیت به نزدیک‌ترین بندر بروید، همیشه بحث‌های جذابی شکل خواهد گرفت. بازی Sea of Thieves واقعاً برای همه چیزهایی را در خود جای داده است.

۴. Call of Duty: Warzone

توسعه‌دهنده: Infinity Ward, Raven Software
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، اندروید، iOS

Call of Duty Warzone

وقتی نوشته‌ای دریافت می‌کنم که از من می‌پرسد آیا به کال‌ آو دیوتی علاقه دارم، می‌دانم که این پرسش واقعاً به چه معناست. در واقع، این پرسش می‌خواهد بپرسد که آیا می‌خواهم به سراغ کال آو دیوتی وارزون بروم یا خیر؛ عنوانی که مدت‌هاست تجربه چندنفره سنتی کال آو دیوتی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. وارزون از بازی‌های بتل رویالی که قبل از آن عرضه شده است، الهام‌هایی گرفته است و آن را با تیراندازی سریع کال‌ آو دیوتی ترکیب کرده و یک نتیجه‌ی عالی را به دست آورده است. استودیو اینفینتی وارد یک فضای منحصر‌به‌فرد در وارزون ایجاد کرده و با استفاده از loadout drops  به شما اجازه دسترسی به سلاح‌ها و پرک‌های سفارشی را می‌دهد که این آیتم‌ها به شما یک شانس بیشتر در مقابله‌ی یک در مقابل یک می‌دهد که همه این‌ها باعث می‌شود تا یک تجربه فوق‌العاده جذاب داشته باشید. وارزون در دو سال اخیر تغییرات قابل‌توجهی داشته اما بین بخش اصلی بتل رویال و حالت سریع‌تر Resurgence  به یک تجربه چندنفره بی‌نظیر و رقابتی تبدیل شده است.

۳. Fall Guys

توسعه‌دهنده: Mediatonic
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ

بازی Fall Guys

آشوب و شلوغی هیچ‌وقت در فال گایز کم نبوده است اما برای آنکه این آشوب به اوج خود برسد، سازندگان تصمیم گرفتند که آن را به یک اثر رایگان برای بازی‌کردن تبدیل کنند و نسخه‌ی ایکس‌باکس و نینتندو سوییچ آن را هم به انتشار برسانند. به‌علاوه، همه‌ی نسخه‌های بازی دارای قابلیت ببازی بین پلتفرمی و پیشرفت بین پلتفرمی خواهند بود. استودیو مدیاتونیک یک بتل رویال به‌شدت شاد و خنده‌دار خلق کرده است و در حالی که تنها یک نفر در انتها باقی می‌ماند تا تاج فرد پیروز را در انتها بر سر کند، همه‌ی بازیکنان در آنجا حضور دارند و لحظات بسیار خوب و مفرحی را سپری می‌کنند. چه به‌صورت انفرادی به تجربه‌ی آنلاین بازی بپردازید و چه با دوستان خود وارد بازی شوید، یک چیز سرگرم‌کننده‌ی غیرقابل‌انکار در رابطه‌ بازی Fall Guys: Ultimate Knockout وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.

۲. Mario Kart 8: Deluxe

توسعه‌دهنده: Nintendo
پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ

Mario Kart 8

ببینید، من قصد ندارم با توصیف Mario Kart 8: Deluxe به شما توهین کنم، این یک ماریو کارت است که تنها بهتر و غنی‌تر از تمام قسمت‌های قبلی این سری شده است. اگرچه همیشه ممکن است که برای برخی از شما تعدادی از عناوین قبلی ماریو کارت وجود داشته باشند که به دلایل مختلف نوستالژیک یا غیر نوستالژیک به آن‌ها علاقه‌ی بیشتری داشته باشید و احساس گرمی بیشتری را در قلب شما ایجاد کنند اما کمتر بحثی وجود دارد که کدام بازی ماریو کارت جامع‌ترین بازی این سری است. بازی به اضافه‌کردن ۱۶ مسیر اضافی که ماریو کارت ۸ در Wii U‌ داشت بسنده نکرده و قرار است حتی ۴۸ مسیر دیگر در قالب Booster Course Pack تا پایان ۲۰۲۳ برای Mario Kart 8: Deluxe عرضه کند که جمع تمام مسیرهای موجود در این عنوان را به رقم عظیم ۹۶ مسیر می‌رساند. تجربه‌ی این بازی به این زودی‌ها شما را خسته نخواهد کرد. بی‌دلیل نیست که Mario Kart 8: Deluxe فروش فوق‌العاده‌ای را روی سوییچ تجربه کرده است.

۱. Fortnite

توسعه‌دهنده: Epic Games
پلتفرم‌ها: کامپیوتر، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ، اندروید، iOS

بازی فورتنایت

فورتنایت غول‌ آخر این روزهای بازی‌های آنلاین است. این بازی بیش از ۵ سال همراه بازیکنان بوده است اما در همین مدت کوتاه اثرگذاری بسیار زیادی داشته است. همه از فورتنایت شنیده‌اند و حتی ممکن است افراد غیر گیمر هم نام فورتنایت را شنیده باشند. ساخته‌ی اپیک گیمز به پدیده‌ی واقعاً بزرگی تبدیل شده است. پشتیبانی بسیار خوب که همیشه مکانیک‌های جدید، آیتم‌های جدید و مأموریت‌های جدید را به این بازی بتل رویال ۱۰۰ نفره اضافه می‌کند، باعث پیشرفت مداوم فورتنایت شده است. در ابتدا ویژگی منحصر‌به‌فرد فورتنایت که آن را از بتل‌ رویال‌های دیگر متمایز می‌کرد، قابلیت ساخت‌وساز بود که البته در نام بازی هم به آن اشاره شده است؛ با کمک این مکانیک افرادی که سرعت عمل بیشتری داشتند، می‌توانستند سازه‌های استادانه‌ای برای کاورگیری لحظه‌ای در مقابل حریف بنا کنند. اما فورتنایت حالا از این مرزها عبور کرده و یک حالت کامل بدون امکان ساخت‌وساز برای کسانی که در این زمینه مهارت ندارند، در دسترس قرار داده است و این در حالی است که هاب‌های خلاقانه و اجتماعی برای کسانی که فقط می‌خواهند با دوستان خود زمانی را سپری کنند، وجود دارد. فورتنایت به تکامل خود به‌عنوان یک بازی و تبدیل‌شدن به یک پلتفرم ادامه می‌دهد و نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم این بازی آنلاین فوق‌العاده در ادامه‌ی این مسیر چه خواهد کرد.

منبع: Gamesradar

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت