۲۰ بازی ابرقهرمانی کمتر دیده شده که باید تجربه کنید

۲۰ بازی ابرقهرمانی کمتر دیده شده که باید تجربه کنید

به نقل از دیجیکالا:

روی کاغذ، ابرقهرمانان کمیک بوکی باید بهترین گزینه برای بازی‌های ویدیویی باشند. آن‌ها قدرتمند هستند، لباس‌های رنگارنگ و جذابی داشته و در دنیاهایی پیچیده پر از اهداف و موانع مختلف قرار دارند. با این حال، با وجود پتانسیل بالای این شخصیت‌ها، تعداد انگشت شماری بازی ابرقهرمانی عالی وجود دارد. با این وجود ممکن است فکر کنید که معدود بازی‌های جذاب این ژانر نیز باید به خوبی شناخته شده باشند اما تاریخ این سبک مملو از بازی‌هایی است که نادیده گرفته شده‌اند.

برخی از این بازی‌ها به طرز عجیبی شاهکارهایی فراموش شده محسوب می‌شوند، در حالی که برخی دیگر دارای نقص‌هایی هستند. با این حال، اگر همه‌ی این بازی‌ها یک چیز را با هم به اشتراک بگذارند، عشقی است که از سمت سازندگان به آن‌ها تزریق شده است. حال طی این مقاله به ۲۰ بازی کمتر دیده شده‌ی ابرقهرمانی خواهیم پرداخت.

۲۰. Blade

تهیه کننده: Activision / سازنده: HammerHead
سال انتشار: ۲۰۰۰
پلتفرم: PS1, Game Boy Color

بلید

در حالی که این بازی به نوعی پیش درآمدی برای فیلمی با همین نام در سال ۱۹۹۸ است، با این حال از عناصر و سبک و سیاقی بهره می‌برد که فیلم ذکر شده را به یک موفقیت تبدیل کرد. بلید یک بازی اکشن سوم شخص است که المان‌های ترسناک رزیدنت اویل را با صحنه‌های اکشن تنش‌زا ترکیب می‌کند. این بازی یک نمونه‌ی اولیه از چیزی بود که اساسا به فرمول استاندارد جدید بازی‌های اکشن و سوم شخص نسل بعد از خود تبدیل شد. در واقع این بازی به طرز شگفت‌آوری بالغ و آینده‌نگر و ممکن است که حتی کمی بیش از حد بلندپروازانه به نظر برسد.

۱۹. Green Lantern: Rise of the Manhunters

تهیه کننده: Activision / سازنده: HammerHead
سال انتشار: ۲۰۰۰
پلتفرم: PS3, Xbox 360

Rise of the Manhunters

بسیاری از طرفداران با توجه به شکست بزرگ بدترین فیلم کارنامه‌ی رایان رینولدز، گمان می‌کردند که این بازی چیزی جز یک شکست دیگر نخواهد بود. در عوض، Rise of the Manhunters به طور قابل توجهی بهتر از فیلمی است که بر اساس آن ساخته شده است. این بازی اکشن سه‌بعدی که با توانایی‌های متنوع شخصیت اصلی‌اش شناخته شده است، در منتقل کردن این احساس که شبیه فانوس سبز هستید، کاری استثنایی انجام می‌دهد. در واقع به نظر می‌رسد که از شخصیتی که می‌تواند تقریبا هر چیزی را که ذهنش می‌رسد بسازد، یک پروتاگونیست عالی در بازی‌های ویدویی ساخته خواهد شد. در نهایت هرچند که گیم‌پلی بازی کوتاه است اما این بازی ابرقهرمانی فقط می‌خواهد که لحظات خوبی را به ارمغان بیاورد.

۱۸. The Invincible Iron Man

تهیه کننده: Activision / سازنده: Torus Games
سال انتشار: ۲۰۰۲
پلتفرم: Game Boy Advance

بازی The Invincible Iron Man

به یاد آوردن آن دوران سخت است، اما زمانی بود که مرد آهنی یکی از بزرگترین قهرمانان مارول به حساب نمی‌آمد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان این بازی باورنکردنی کنسول گیم بوی ادونس در سال ۲۰۰۲ را نادیده گرفتند. بازی The Invincible Iron Man به طور کلی مانند یک نسخه از سری مگا من است که شخصیت اصلی آن مرد آهنی است. این بازی به شما اجازه می‌دهد با تجهیزات مختلف مرد آهنی بازی کنید و آن نوع اثر اکشن دوبعدی کلاسیک با چند ایده‌ی جدید بود که گیم بوی ادونس در ارائه‌ی آن کولاک کرد. این بازی ساده، به عقیده‌ی بسیاری بهترین بازی مرد آهنی در تاریخ است.

۱۷. Spawn: In the Demon’s Hand

تهیه کننده: Capcom / سازنده: Capcom
سال انتشار: ۲۰۰۰
پلتفرم: Dreamcast

Spawn: In the Demon’s Hand

بازی Spawn: In the Demon’s Hand که کمتر اثری شبیه به آن ساخته شده، شبیه به یک نسخه از Super Smash Bros است که با حالت تک نفره ترکیب شده است و به شما وظیفه می‌دهد تا مکان‌های پر شده از دشمنان کنترل شده با هوش مصنوعی را پاکسازی کنید. اگرچه این بازی اغلب گیج‌کننده است، اما به خوبی می‌داند که جذابیت شخصیت اسپاون کاملا بر اساس نگرش و طبیعت ترسناک او است. از طرفی اکشن بدون درنگ و اتمسفر سنگین به این ترکیب اضافه می‌شود تا طرفداران این شخصیت از پرسه زدن در آن لذت ببرند. اگر بتوانید از پی بردن به آنچه که این بازی در تلاش برای انجام آن است بگذرید، متوجه خواهید شد که آنقدر منحصربه‌فرد است که ارزش وقت شما را دارد.

۱۶. X-Men Origins: Wolverine

تهیه کننده: Activision / سازنده: Raven Software
سال انتشار: ۲۰۰۹
پلتفرم: PS3, Xbox 360, PC, Wii, PS2, Nintendo DS, PSP

ولورین

اگر بخواهید این بازی که ممکن است از بدترین فیلم مردان ایکس تاکنون ساخته شده باشد را نادیده بگیرید، شما تنها نیستید. با این حال، این جواهر پنهان برخی از بهترین لحظات اکشن با محوریت ولورین را در تاریخ بازی‌های ویدیویی به نمایش می‌گذارد. علی‌رغم داستان و روایتی ضعیف، گیم‌پلی نسبتا کوتاه و گاهی اوقات تکراری، با این حال با عناصری برگرفته از دویل می کرای، در لحظات زیادی سرگرم‌کننده است. در واقع زمانی که متوجه می‌شوید این بازی تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است شما را به اوج لذت برساند، لحظه‌ای است که شروع به دوست داشتن آن می‌کنید. کجا می‌توانید یک هلیکوپتر را با استفاده از پنجه‌های ولورین پایین بیاورید؟!

۱۵. Teenage Mutant Ninja Turtles

تهیه کننده: Konami / سازنده: Konami
سال انتشار: ۲۰۰۳
پلتفرم: PS2, Xbox, Nintendo GameCube, PC

بازی لاک‌پشت‌های نینجا 2003

بازی‌های اولیه‌‌ی بیت‌ام‌آپ سری لاک‌پشت‌های نینجا (TMNT) در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی از بهترین آثار اکشن دوران خود محسوب می‌شوند. در حالی که نسخه‌ی ۲۰۰۳ نمی‌تواند با نسخه‌های قبلی خود در جنبه‌های مختلف برابری کند اما در نوع خود یک بازی کوچک عالی است. این بیت‌ام‌آپ چند نفره‌ی سه‌بعدی با حالت کوآپ باورنکردنی و سبک گرافیک دوست داشتنی سل شید شناخته شده و یادآور بهترین آثار نسل ششم است. با توجه به کوتاه بودن گیم‌پلی بازی ممکن است که فقط یک آخر هفته برای شما دوام بیاورد، اما باور کنید که راهی عالی برای گذراندن آن آخر هفته است.

۱۴. The Punisher

تهیه کننده: THQ / سازنده: Volition
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PS2, Xbox, PC

بازی پانیشر

اگرچه این بازی همزمان با فیلم پانیشر در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، اما در واقع بر اساس کمیک‌های این شخصیت ساخته شده است. از نظر گیم‌پلی، بازی به دوران بازی‌های اکشنی نظیر مکس پین ادای احترام می‌کند و در این میان یک سیستم بازجویی بحث‌برانگیز را اضافه می‌کند که در نهایت مرزهای رتبه‌بندی سنی M را فراتر می‌برد. سطوح خشونت بالای پانیشر برای برخی بیش از حد است، اما در زیر این خشونت، یک اثر تیراندازی فوق‌العاده وجود دارد که تجربه‌ی آن برای طرفداران این شخصیت ضروری است. در واقع به نظر می‌رسد که استودیوی سازنده یعنی Volition به وضوح از ساخت این بازی لذت برده است.

۱۳. Captain America: Super Soldier

تهیه کننده: Sega / سازنده: Next Level Games
سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: Wii, PS3, Xbox 360, Nintendo DS, Nintendo 3DS

Captain America: Super Soldier

باور کنید یا نه، تنها چند بازی بر اساس فیلم‌های دنیای سینمایی مارول ساخته شده‌اند و بهتر است بدانید که بیشتر آن‌ها افتضاح هستند. با این حال Captain America: Super Soldier یک استثنا محسوب می‌شود. این بازی اگرچه به خوبی بازی‌های سری بتمن: آرکام نیست نیست اما گیم‌پلی خود را تا حد زیادی از آن وام گرفته است. این بازی یک داستان هیجان‌انگیز و البته اوریجینال از جنگ جهانی دوم ارائه داده و ثابت می‌کند که یک همراه عالی برای ماجراهای این قهرمان دوست‌داشتنی در دنیای سینمایی مارول است. بدون شک کاپیتان آمریکا لیاقت بازی بهتری دارد، اما باید به این بازی فرصت بیشتری داده می‌شد.

۱۲. Freedom Force

تهیه کننده: Electronic Arts / سازنده: Irrational Games
سال انتشار: ۲۰۰۲
پلتفرم: PC

Freedom Force

این بازی ویدیویی منتشر شده در سال ۲۰۰۲ با الهام از دوران طلایی کمیک‌ها، با استقبال گسترده‌ی منتقدان و از طرفی فروش ناامیدکننده عرضه شد. با این حال بازبینی آن در سال‌های بعد از عرضه، نشان می‌دهد که با بهترین بازی ابرقهرمانی اوریجینال در تاریخ طرف هستیم. Freedom Force شما را به هدایت انواع ابرقهرمانان در چندین ماموریت خطرناک هدایت می‌کند. هرچند گیم‌پلی استراتژی آن ممکن است برای برخی کمی بیش از حد کند و پیچیده باشد، اما سبک و سیاق جذاب این بازی به شما یادآوری می‌کند که چرا زمانی آرزوی تبدیل شدن به یک ابرقهرمان را داشتید. در حالی که این بازی فاقد یک بازسازی شایسته است اما نسخه‌ی اصلی آن روی استیم برای تجربه در دسترس است.

۱۱. Spider-Man: Web of Shadows

تهیه کننده: Activision / سازنده: Shaba Games
سال انتشار: ۲۰۰۸
پلتفرم: PS3, PS2, Xbox 360, PC

بازی Spider-Man: Web of Shadows

در حالی که گیم‌پلی Web of Shadows دارای نقص‌هایی است، با این حال روشی که بازی با استفاده از تهاجم سیمبیوت به عنوان اساس داستان تاریک خود استفاده می‌کند، در نوع خود خوب از آب درآمده است. در طول این بازی، شما مجبور خواهید بود تصمیمات دشواری بگیرید که به تعیین نوع شهرت شما کمک می‌کند. این انتخاب‌ها اگرچه گاهی اوقات عجیب هستند، اما نشان می‌دهند که بودن در نقش مرد عنکبوتی چقدر چالش‌برانگیز است. آن‌ها همچنین رویدادهای بازی را به روش های کوچک و بزرگ تحت تأثیر قرار می‌دهند. در نهایت در حالی که Web of Shadows واقعا نیاز داشت که کمی بیشتر به سمت جسورانه‌ترین ایده‌های خود متمایل شود، این پروژه تنها مقداری با اثر یک کلاسیک فوق‌العاده فاصله داشت.

۱۰. Batman Begins

تهیه کننده: EA / سازنده: Eurocom
سال انتشار: ۲۰۰۵
پلتفرم: PS2, GameCube, Xbox

بازی Batman Begins

در حالی که این بازی به هیچ وجه به اندازه‌ی فیلمی که بر اساس آن ساخته شده است درخشان نیست، تعداد زیادی از گیمرها این اقتباس را بدون اینکه متوجه شوند که چقدر سرگرم‌کننده بوده، از دست دادند. Batman Begins بسیاری از سکانس‌های به یاد ماندنی فیلم را بازسازی می‌کند و در عین حال داستان آن فیلم را به روش‌هایی منطقی و جذاب گسترش می‌دهد. این یک بازی اکشن سرگرم‌کننده است که در طول سکانس‌های مخفی‌کاری خود نیز درخشان ظاهر می‌شود؛ سکانس‌هایی که در آن‌ها شما مجرمان را از سایه‌ها می‌ترسانید نه اینکه به سادگی به آن‌ها مشت بزنید. حیف است که دنباله‌ای با محوریت فیلم شوالیه‌ی تاریکی برای این بازی لغو شد زیرا این جواهر دست کم گرفته شده واقع سزاوار نوعی نسخه‌ی جدید بود.

۹. Lego DC Super-Villains

تهیه کننده: Warner Bros. Interactive Entertainment / سازنده: Traveller’s Tales
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PS4, Nintendo Switch, Xbox One, PC

لگو دی سی

Lego DC Super-Villains یک بازی اکشن ماجراجویی است که از زاویه‌ی دید سوم شخص جریان داشته و به طور متناوب بین سکانس‌های مختلف اکشن ماجراجویی و سناریوهای حل پازل جابجا می‌شود. با این حال این طرح کلی داستان است که آن را نسبت به دیگر بازی‌های لگو متمایز می‌کند. این بازی بر اساس این ایده که بزرگترین تبهکاران دنیای کمیک‌های دی‌سی به تنها قهرمانان زمین تبدیل شده‌اند، گیم‌پلی همیشگی و سرگرم‌کننده‌ی لگو را با روایتی جذاب ترکیب می‌کند. این اثر نوعی بازی ابرقهرمانی است که هر کسی می‌تواند آن را تجربه کرده و بلافاصله عاشق آن شود.

۸. Marvel’s Guardians of the Galaxy

تهیه کننده: Square Enix / سازنده: Eidos-Montréal
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, PC

بازی محافظان کهشکان

اگرچه بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و حتی جوایزی را کسب کرد، اما به جرئت می‌توان گفت که به توجهی که شایسته‌اش بود، دست پیدا نکرد. در حالی که این بازی از نظر منتقدان مورد تحسین قرار گرفت، فروش ضعیف آن به وضوح نشان داد که تعداد بسیار کمی تلاش کردند که به آن فرصت دهند. این مایه‌ی تاسف است زیرا Guardians of the Galaxy یکی از بهترین و از نظر بصری خیره‌کننده‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی عصر مدرن است. این بازی ماجراهای بین کهکشانی و درگیری‌های بین‌ فردی اعضای گروه اصلی را به گونه‌ای ارائه می‌کند که حتی فیلم‌ها هم نمی‌توانند در بخش‌هایی به پای آن برسند. تجربه‌ی این بازی برای طرفداران مارول و بازی‌های ابرقهرمانی ضروری است.

۷. Batman: The Brave and the Bold

تهیه کننده: Warner Bros. Interactive Entertainment / سازنده: WayForward Technologies
سال انتشار: ۲۰۱۰
پلتفرم: Nintendo Wii, Nintendo DS

بازی Batman: The Brave and the Bold

از آنجایی که ماجراجویی‌های بتمن روی پرده‌ی سینما تاریک و تاریک‌تر می‌شود، اگر ترجیح می‌دهید که خود را غرق ماجراجویی‌هایی از این شخصیت بکنید که خنده‌دار و به نوعی احمقانه باشد، Batman: The Brave and the Bold برای شما مناسب است. این بازی ساید اسکرول در سبک بیت‌ام‌آپ، مملو از عناصر طنز غیرطبیعی است. در حالی که نام این بازی با یکی دیگر از سریال‌های بتمن مشترک است، در واقع به عنوان یک نوع نامه‌ی عاشقانه به تصور آدام وست از این شخصیت در نظر گرفته می‌شود. این اثر مانند یک کارتون قابل بازی است که به ما یادآوری می‌کند که حتی شوالیه‌ی تاریکی هم می‌تواند از اندکی نور بهره ببرد.

۶. Deadpool

تهیه کننده: Activision / سازنده: High Moon Studios
سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PC

ددپول

قبل از اینکه فیلم ددپول در سال ۲۰۱۶ میلیون‌ها نفر را با این شخصیت جذاب معرفی کند، بازی آن در سال ۲۰۱۳ این شخصیت را در بهترین حالت نشان داد. این بازی اساسا یک اثر کمدی است که در آن ددپول می‌داند که در یک بازی ویدیویی حضور دارد و در نشان دادن میزان فاسد بودن شخصیت اصلی به هیچ وجه خجالت نمی‌کشد. البته از منظر گیم‌پلی، بازی حرفه‌های زیادی برای گفتن ندارد اما در صحنه‌های عجیب و غریب عملا کم و کسری ندارد. در نهایت برای ترغیب هر بازیکنی برای تجربه‌ای این اثر می‌توان گفت که ددپول یکی از خنده‌دارترین بازی‌های تاریخ است.

۵. City of Heroes

تهیه کننده: NCSOFT / سازنده: Cryptic Studios
سال انتشار: ۲۰۰۴
پلتفرم: PC

بازی City of Heroes

برای آشنایی با این بازی کافیست تا یک اثر ماجراجویی آنلاین مانند World of Warcraft را تصور کنید که پر از ابرقهرمانان ساخته شده توسط بازیکن است که در یک نبرد بی پایان برای کشف حقیقت و رسیدن عدالت مبارزه می‌کنند. این ممکن است رویایی به نظر برسد اما در عوض، City of Heroes تبدیل به یکی از آن بازی‌هایی شد که با وجود اینکه خیلی‌ها آن را دوست داشتند، اما تعداد کمی از افراد آن را تجربه کردند. این بازی با داشتن ترکیبی از گیم‌پلی MMORPG و تحقق آرزوهای ابرقهرمانی بسیاری باعث شد تا مدتی به عنوان بهترین راه برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان و گم کردن خود در دنیایی بی پایان و کمیک بوکی باشد اما متاسفانه، سرورهای بازی در سال ۲۰۱۲ خاموش شدند.

۴. The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

تهیه کننده: Vivendi Universal Games / سازنده: Radical Entertainment
سال انتشار: ۲۰۰۵
پلتفرم: PS2, GameCube, Xbox

The Incredible Hulk

بازی The Incredible Hulk: Ultimate Destruction زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که در آن هالک در حال نابودی هر چیزی است که در مقابلش قرار گیرد. این بازی به نوعی یک اثر جهان باز است که به شما اجازه می‌دهد تا از هر محیطی عبور کرده و هر چیزی را از میان بردارید. در واقع بازی خیلی پیچیده نیست، اما از آنجایی که ظاهرا سازندگان این بازی این شخصیت را به شدت دوست داشته‌اند، به وضوح متوجه شدند که وقتی زمان بازی در نقش هالک فرا می‌رسد، تنها چیزی که می‌خواهید این است که همه چیز را نابود کنید. بازی در نقش هالک لذت خاصی دارد و Ultimate Destruction به شما امکان می‌دهد که بارها و بارها این لذت را درک کنید.

۳. Superman: Shadow of Apokolips

تهیه کننده: Infogrames / سازنده: Infogrames Sheffield House
سال انتشار: ۲۰۰۲
پلتفرم: PS2, GameCube

Shadow of Apokolips

در دریایی از بازی‌های واقعا افتضاح سوپرمن، Shadow of Apokolips به دلیل سرگرم‌کننده بودن بسیار متفاوت محسوب می‌شود. این بازی اکشن و ماجراجویی سال ۲۰۰۲ نوعی تجربه‌ی سه‌بعدی نسبتا ساده را ارائه داد و سعی نکرد از نظر ایده‌های جدید بیش از حد جاه‌طلب باشد. تمرکز بازی بر این است که تا جای ممکن از قرار گرفتن در نقش سوپرمن لذت ببرید؛ هدفی که بسیاری از بازی‌های ساخته شده از روی این شخصیت محبوب نتوانستند به آن دست پیدا کنند. در نهایت گفتنی است که اگرچه بازی پر از مشکلات فنی و باگ‌های متنوع است، اما هنوز هم در تلاش است که به ما نشان دهد که یک مرد می‌تواند پرواز کند.

۲. The Adventures of Batman and Robin

تهیه کننده: konami / سازنده: Konami
سال انتشار: ۱۹۹۴
پلتفرم: Super Nintendo

بازی ماجراجویی‌های بتمن و رابین

بازی اکشن و کلاسیک The Adventures of Batman & Robin بر اساس سریال انقلابی و محبوبی به همین نام ساخته شده که البته با چند پیچش خاص همراه است. جلوه‌های بصری کارتونی زیبا و چشم‌نواز، طراحی مراحل باکیفیت و هزارتو مانند و پازل‌های مبتنی بر گجت‌های بتمن، این جواهر را بسیار بالاتر از یک بازی بیت‌ام‌آپ خوب که بعضا در نظر گرفته می‌شود، قرار می‌دهد. هرچند این بازی آسان نیست، اما به نوعی نشان داد که چگونه بازی‌های بتمن می‌توانند و باید متفاوت از هر بازی ابرقهرمانی دیگر باشند. جالب است بدانید که نسخه‌ی سگا جنسیس این بازی در واقع یک اثر اکشن شبیه به بازی Metal Slug بود.

۱. Spider-Man

تهیه کننده: Activision / سازنده: Neversoft
سال انتشار: ۲۰۰۰
پلتفرم: PS1, Nintendo 64, Dreamcast, PC

بازی Spider-Man

بازی Spider-Man که توسط تیم سازنده‌ی Tony Hawk’s Pro Skater به عنوان یک پروژه‌ی جانبی توسعه داده شد، یک شاهکار به تمام معنا است. از موسیقی و گرافیک رنگارنگ آن گرفته تا حضور استن لی، همه‌ی عناصر این بازی به وضوح محصول عشق سازندگان بودند. مهم‌تر از آن، این بازی به جای سریال‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها، ادای احترامی به کمیک‌های مارول است. در زمانی که کمیک‌ها اغلب تحت الشعاع اقتباس‌هایشان قرار می‌گیرند، این جنبه از این بازی به تنهایی باعث می‌شود که واقعا خاص و منحصر‌به‌فرد باشد. از طرفی این حقیقت که این بازی بهترین اثر ساخته شده روی این شخصیت محبوب نیست، گواهی بر کیفیت کلی بازی‌های مرد عنکبوتی در تاریخ است.

منبع: Den of Geek

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
دیجی‌کلاب