۱۰ هیولای برتر بازی‌های ویدئویی که در جهان الدن رینگ خارج از عرف نخواهند بود

۱۰ هیولای برتر بازی‌های ویدئویی که در جهان الدن رینگ خارج از عرف نخواهند بود

بازی ماجراجویی و جهان باز الدن رینگ به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین و تحسین‌شده‌ترین عناوین تاریخ تبدیل شد. مانند دیگر آثار فرام سافتور همچون دارک سولز، سکیرو و بلادبورن، الدن رینگ به‌خصوص برای طراحی منحصربه‌فرد هیولاها و باس‌هایش مورد تحسین واقع شده است. از هیولاهای خودکامه غول‌آسا گرفته تا موجودات الدریچی ناشناختنی، هیولاهای الدن رینگ به همان اندازه که ظاهرشان جالب است مبارزه با آنها طاقت‌فرساست. در این مقاله می‌خواهیم به ده هیولا در بازی‌های ویدئویی بپردازیم که به‌راحتی در سرزمین‌های میانه جای خواهند گرفت.

۱۰- Burger King در بازی Sneak King

Burger King

این فرمانروای صورت پلاستیکی فست‌فود در تعداد قابل‌توجهی از بازی‌های ویدئویی حضور داشته است اما هیچ یک به‌اندازه اسنیک کینگ ترسناک نیست. عنوانی مخفی‌کاری که برای ایکس‌باکس و ایکس‌باکس ۳۶۰ ساخته شد که در آن برگر کینگ به‌صورت مخفیانه مواد غذایی مختلف را به رهگذرهای ازهمه‌جابی‌خبر تحویل می‌دهد. با قامت بلند، لباس مجلل و نیشخند فراخ معروفش، برگر کینگ باسی در الدن رینگ به باسی تبدیل می‌شود که به‌واقع مو بر تن سیخ خواهد کرد. علاوه بر این به‌عنوان یک پادشاه او به‌خوبی در حال و هوای فانتزی والای الدن رینگ جای می‌گیرد.

۹-  The Caretaker در بازی The Witcher 3: Wild Hunt – Hearts of Stone

The Caretaker

اکثر هیولاهای حاضر در سری ویچر عجیب غریب هستند اما می‌شود اغلب آنها را شناسایی کرد: شیاطین، خون‌آشام‌ها، حشرات عظیم‌الجثه و غیره ولی متولی (The Caretaker) این‌طور نیست. این موجود مجروح بی چشم که از عمارت ون اورک محافظت می‌کند دربستهٔ الحاقی Hearts of Stone حضور دارد و حتی برای شکارچی هیولای آبدیده‌ای چون گرالت نیز چیز جدیدی است. واکنش ویچر به این موجود صامت و موحش یک «این دیگر چه کوفتی است؟» رک و سرراست است. حتی مدخل جانورشناسی بازی نمی‌داند The Caretaker چه موجودی است.

۸- Lady Alcina Dimitrescu در بازی Resident Evil: Village

Lady Alcina Dimitrescu

کمتر باس‌هایی در کاتالوگ فرام سافتور ظاهری انسان‌مانند دارند اما آنهایی که در این دسته قرار می‌گیرند حضور باابهتشان را با بسیار بلندقامت‌تر از شخصیت بازیکن بودن به نمایش می‌گذارند. مادرسالار خون‌آشام رزیدنت اویل دهکده، بانو آلچینا دیمیترسک به‌خوبی در دستهٔ مذکور قرار می‌گیرد. او باس چندمرحله‌ای چالش برانگیزی خواهد بود و حتی می‌تواند دختران خون‌آشامش را با خود به همراه بیاورد تا در جایگاه مینی باس در بازی عمل کنند.

۷- Simone the Opera Boss در بازی Nier: Automata

Simone the Opera Boss

یکی از جنبه‌های برجسته بسیاری از باس‌های الدن رینگ و دیگر بازی‌های سولزمانند وفاداری آن‌ها به یک موضوع کلی است مثل «فساد» یا «بیماری». سیمونِ نیئا: اتوماتا یک خوانندهٔ اپرای آدم‌خوار است که دیگر اندرویدها را مسحور خود کرده و سپس آن‌ها را برای رسیدن به زیبایی جاودان می‌خورد. به نظر ما او گزینه بسیار مناسبی برای جهان الدن رینگ است.‌

۶- Chernabog در بازی Kingdom Hearts

Chernabog

حضور چرنابوگ در جهان‌های نسبتاً شاد و سرزندهٔ فرنچایز کینگدوم هارتس به‌صورت یک شیطان بال‌دار کمی خارج از عرف است اما الدن رینگ برای او خانه‌ای بهتر خواهد بود. او چشمانی درخشان و بال‌های بزرگ خفاشی دارد و از زیر زانو در حالت فوران آتش‌فشان قرار دارد. او همچنین موسیقی مختص به خود را دارد: ریمیکسی به‌یادماندنی از Night on Bald Mountain که با هر بار باختن به او بیشتر و بیشتر در ذهنتان رخنه می‌کند.

۵- Hegemon Husk در بازی Fire Emblem: Three Houses

Hegemon Husk

هجمون هاسک سایه افکنده بر روی دشمنانش، او آخرین سنگر استیصال یک به‌زعم خود فاتح است که در مرز شکست قرار دارد و چه چیزی می‌تواند از این فانتزی والای قرون‌وسطایی‌تر باشد؟ با بدن سنگی – آهنی، دستان طولانی شده و «بال‌های» گسترده آهنی، عده‌ای از هواداران فایر امبلم معتقدند که طراحی هجمون هاسک از سری دارک سولز الهام گرفته است.

۴- The Xenomorph در بازی Alien: Isolation

The Xenomorph

زنومورف در لیست‌های ترسناک‌ترین هیولاهای بازی‌های ویدئویی تقریباً همیشه جایگاه نخست را به دست می‌آورد. به عقیده بسیاری ترسناک‌ترین حضور این موجود موحش در بازی Alien: Isolation بوده است. تجربهٔ این بازی مانند یک تمرین چالش‌برانگیز در تنش دنباله‌دار است و بازیکن کار زیادی در برابر زنومورف نمی‌تواند انجام دهد به جز اینکه به هر قیمتی از او دوری کند. افزودن زنومورف به الدن رینگ به‌عنوان یک باس یا بدتر، هیولایی که مرتباً پدیدار می‌شود می‌تواند به بازیکنان روان‌پالایشی که به دنبالش بودند را هدیه کند زیرا آن‌ها بالاخره این فرصت را پیدا می‌کنند تا برای همیشه از شر این هیولا راحت شوند.

۳- The Amalgamates در بازی Undertale

The Amalgamates

الدن رینگ و دیگر بازی‌هایی که به داشتن باس‌ها و هیولاها معروف هستند معمولاً پیروی قواعد بیولوژیکی و فیزیکی نیستند. تعداد زیادی دست، دهان‌هایی که بیش از حد معمول باز می‌شوند، چشم در جاهایی که نباید وجود داشته باشند و موارد این چنینی.

Amalgamates، هیولاهایی آزمایشی هستند که با تلفیق هیولاهای موجود در آندرتیل به وجود آمده‌اند در این گروه جای می‌گیرند. آنها حتی در طراحی هنری پیکسلی آندرتیل ترسناک به نظر می‌آیند. حال تصور کنید به‌صورت کاملاً رندر شده توسط تیم الدن رینگ چقدر موحش از آب در خواهند آمد.

۲- Pyramid Head در بازی Silent Hill

Pyramid Head

مانند بسیاری دیگر از آنتاگونیست‌های سری سایلنت هیل، کله هرمی بخشی هیولا، بخشی کابوس و بخشی استعاره دربارهٔ مشکلات روانی عمیقاً ریشه دوانده است. اگر او را به الدن رینگ منتقل کنیم این موجود غول‌آسای تنومند می‌تواند سمبل تلاش دوباره و چندبارهٔ بازیکنان برای شکست‌دادن دشمنان شکست‌ناپذیر باشد. علاوه بر این، در الدن رینگ نوع دشمنی به نام کله کدو تنبل (Pumpkin head) وجود دارد که به نظر ما می‌تواند به دوست خوبی برای کلمه هرمی تبدیل شود.

۱- The Great Mighty Poo در بازی Conker’s Bad Fur Day

The Great Mighty Poo

الدن رینگ تقریباً همهٔ مواردی که برای عالی بودن لازم است را در خود دارد. از نقدهای پر از تعریف و تحسین تا طراحی جهان آن و سیستم مبارزه و داستان.

اما می‌دانید آنچه که الدن رینگ ندارد چیست؟ یک مدفوع عظیم‌الجثه متعفنی که بخش‌هایی از خودش را به‌سوی بازیکن پرت کرده و درعین‌حال یک قطعهٔ اپرا اجرا می‌کند و ذرت شیرین می‌خورد و شما تنها می‌توانید با سیفون کشیدن روی آن شکستش دهید. فکر می‌کنم اگر Great Mighty Poo به‌صورت باس به الدن رینگ اضافه می‌شد بی شک نمرهٔ کامل از سخت‌گیرترین منتقدان به دست می‌آورد. او واقعاً تنها چیزی است که این بازی تقریباً بی‌عیب‌ونقص کم دارد.

شما چه هیولاهای ترسناک یا عجیب‌و‌غریب دیگری را شایسته‌ی حضور در این لیست می‌دانید؟

منبع: Gameluster

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت
بازی FIFA 24 مخصوص PS4
۲,۴۳۰,۰۰۰
تومان
بازی EA Sports FC 24 مخصوص PS5
۲,۴۹۰,۰۰۰
تومان
خرید بازی کنسول

مشاهده همه

دیجی‌کلاب