۱۰ نکته درباره آخرین اثر محرمی محسن چاوشی

۱۰ نکته درباره آخرین اثر محرمی محسن چاوشی

محرم سال گذشته بود که محسن چاوشی قطعه «آوازِ خون» را منتشر کرد. امسال «تکیه کوچیک»، قطعه جدید این خواننده پرطرفدار پاپ، منتشر و با پخش‌شدن در فضای مجازی با استقبال زیاد روبه‌رو شده‌است.

همشهری آنلاین: محسن چاوشی در کنار خوانندگی به انجام کارهای خیریه هم معروف است؛ خواننده‌ای که در خواندن و انتشار قطعات موسیقی مذهبی دستی بر آتش دارد و هرازگاهی به مناسبت‌های مختلف با تم مذهبی، قطعه‌ای را منتشر می‌کند که با استقبال مواجه می‌شود.

• فارغ از جریان فعال و مستمر تولید محتوای عاشورایی در هیئت‌های مذهبی که با محوریت مداحان سرشناس شکل می‌گیرد و در آن گاهی برخی محتواها به بیراهه می‌رود و گاهی در همین هیئت‌ها با سیاست امروز آمیخته می‌شود، محسن چاوشی یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندانی است که همیشه به وعده‌های نانوشته خود لباس اجرا می‌پوشاند و مخاطبانش را غافلگیر می‌کند.

• «غریب مادر- ۱۳۸۳»، «ظهر عطش- ۱۳۸۸»، «غدیر خون-۱۳۸۸»، «راه کربلا- ۱۳۹۲»، «دل‌خون– ۱۳۹۵»، «حسین(ع)- ۱۳۹۹»، «عباس(ع) – ۱۳۹۹» و «آوازِ خون- ۱۴۰۲» از آثاری است که تاکنون با موضوع محرم و حضرت سیدالشهدا(ع) از محسن چاوشی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

• چاوشی سال گذشته در آستانه محرم «آوازِ خون» را منتشر کرد که نذر محرمی آقای خواننده و ادای دین شخصی‌اش به اهل کربلا بود. شعر این اثر را امید روزبه سروده و رضا فوادیان آن را تنظیم کرده بود. این قطعه هم خیلی سروصدا کرد.

• این خواننده پاپ که در انتخاب شعرها و ترانه‌هایش وسواس زیادی دارد، این بار با قطعه «تکیه کوچیک» توانست رکورد بزند. قطعه او در ۷۲ساعت اول بیش از ۱۰۰هزار بازدید در یکی از پلتفرم‌ها داشت.

• چاوشی ۴۴ساله این قطعه جدید را به ساحت حضرت عباس(ع) تقدیم کرده است.

• ترانه‌ای که چاوشی روی آن دست گذاشته و با وسواس همیشگی‌اش خوانده، تاریخ مصرف ندارد و می‌تواند یادآور خیلی چیزها باشد؛ به‌خصوص آنجا که می‌گوید: دنبال تو با قد کمون اومده مادر/ بالای سرت سینه‌زنون اومده مادر/ با قد کمون اومده و روشو گرفته / پهلوی تو افتاده و پهلوی گرفته…..

• این قطعه نیز تا امروز بعد از گذشت ۶روز از زمان انتشارش در پلتفرم مورد نظر بیش از ۲میلیون‌بار دیده شده است؛ تازه‌ترین قطعه عاشورایی که شب تاسوعا منتشر شد.

• خیلی‌ها منتظرند که چاوشی کنسرت برگزار کند. منتقدانش می‌گویند او توانایی برگزاری کنسرت را ندارد؛ اما شاید چاوشی سعی می‌کند از نگاه مردم دور بماند و در استودیوی شخصی‌اش بی‌حاشیه و بی‌سروصدا اثر تولید کند؛ اگرچه معمولا انتشار هر قطعه‌ای از او با حاشیه و سروصدا همراه می‌شود.

• امید روزبه ترانه‌سرا و رضا فوادیان تنظیم‌کننده این اثر بوده‌اند و مهدی کریمی میکس و مسترینگ، شهاب جعفرنژاد طراحی کاور، حامد تلخ‌آبی تایپوگرافی و محسن چاوشی آهنگسازی و خوانندگی این قطعه را برعهده داشته‌اند.