۱۰ شخصیت فراموش‌شده‌ انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» که باید برای قسمت پنجم بازگردند

۱۰ شخصیت فراموش‌شده‌ انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» که باید برای قسمت پنجم بازگردند

به نقل از دیجیکالا:

به‌جای خراب‌کردن پایان فوق‌العاده‌ای که برای وودی در قسمت چهارم انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» در نظر گرفته شد، پنجمین قسمت می‌تواند داستان برخی از شخصیت‌های فراموش‌شده از تاریخ طولانی فرانچایز را دوباره مرور کند و آن‌ها را به خانواده بازگرداند.

دیزنی اخیراً اعلام کرد که داستان وودی (تام هنکس) و باز لایتیر (تیم آلن) در انیمیشن «داستان اسباب‌بازی ۵» ادامه خواهد یافت و این اتفاق فرصتی طلایی برای بازگشت برخی از شخصیت‌های فراموش شده را فراهم می‌کند. «داستان اسباب‌بازی ۴» که شخصیت کنار گذاشته شده‌ی بو پیپ (آنی پاتس) را مجدداً به مجموعه بازگرداند، مانند یک پایان کامل و خوشایند به‌نظر می‌رسید، زیرا به وودی که شخصیت اصلی داستان بود پایانی خوشایند هدیه داد که نیازی به ادامه‌اش نبود؛ بنابراین، این امکان وجود دارد که «داستان اسباب‌بازی ۵» بر پایانی خوش برای باز لایتیر‌ (تیم آلن)، جسی (جوان کیوزاک) و بقیه‌ی اسباب‌بازی‌ها متمرکز شود.

بازگشت بو پیپ در «داستان اسباب‌بازی ۴» این امکان را ایجاد می‌کند که سایر اسباب‌بازی‌های فراموش شده و رها شده برای پنجمین بار در فرانچایز دور یکدیگر جمع شوند. تصور می‌شد که شکست «لایتیر» در یک فرانچایز موازی با داستان اسباب‌بازی پشت تصمیم دیزنی برای از سرگیری داستان وودی و باز باشد، اما تیم آلن با این موضوع مخالفت می‌کند. او در مصاحبه‌ای با دیلی میل اظهار داشت که فیلم جدید مدتی است که در حال ساخت بوده و این دو پروژه هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. اگر اینطور باشد، قسمت پنجم ممکن است یک ادامه‌ی معنوی برای «داستان اسباب‌بازی ۴» باشد که بر رقم زدن پایانی خوش برای باز لایتیر تمرکز دارد. در اینجا ۱۰ شخصیت فراموش شده اما دوست داشتنی «داستان اسباب‌بازی» که می‌توانند برای خداحافظی باز لایتیر دوباره به این فرانچایز بازگردند را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱۰. ال مک‌ویگین (Al McWhiggin)

آل مک‌ویگین یکی از شرورترین شخصیت‌های اولین قسمت‌های داستان اسباب‌بازی است

ال مک‌ویگین با صداپیشگی وین نایت یکی از شخصیت‌های شرور «داستان اسباب‌بازی ۲» بود که وودی را دزدید. او که فقط به پول فکر می‌کرد، با این‌کار سعی داشت اقلام کلکسیونی خود را تکمیل کند و با فروش آن‌ها سود هنگفتی به جیب بزند.

در عصر اسباب‌بازی‌های نسخه کلکسیونی و اکشن‌ فیگورهای فوق واقع‌گرایانه، مالک انبار اسباب‌بازی ال مثل همیشه احساس درستی نسبت به شرایط دارد. شاید انبار اسباب‌بازی ال اکنون بیشتر برای جلب توجه بزرگسالان طراحی شده باشد، و اسباب‌بازی‌هایی را می‌فروشد که قرار است روزهای خود را در ویترین بگذرانند یا بدتر از آن، هرگز بسته‌بندی اصلی خود را ترک نکنند، اما ال مک‌ویگین می‌تواند در «داستان اسباب‌بازی ۵» به باز لایتیر توجه بیشتری کند و به معرفی رنجر فضایی در یک باغ‌وحش کابوس‌وار از اسباب‌بازی‌های منزوی و تنها که با به اوج رسیدن فیلم آزاد می‌شوند، بپردازد.

فیگور دیزنی طرح وودی کد 2021
فیگور مدل جسی طرح داستان اسباب بازی کد 4

۹. چاکلز (Chuckles)

چاکلز یکی از شخصیت‌های داستان اسباب‌بازی است که لاتسو را همراهی می‌کند

در «داستان اسباب‌بازی ۳» دلقکی به مجموعه‌ی اسباب‌بازی‌های بانی اضافه شد که به کنایه او را چاکلز صدا می‌زدند اما در قسمت چهارم مجموعه خبری از این دلقک نسبتا ترسناک نبود. چاکلز دوست قدیمی خود لوتسو هاگین (ند بیتی) را تماشا می‌کرد که مانند هیولایی سنگ‌دل و وحشتناک، با پنجه‌های آهنین خود بر اسباب‌بازی‌های مهدکودک سانی‌ساید حکومت می‌کرد. خشم و عصبانیت لوتسو چاکلز را هم شکست داد و او را به دلقکی مطیع که اسباب‌بازی‌ها در «داستان اسباب‌بازی ۳» می‌بینند تبدیل کرد. شاید او توجه بانی نسبت به خودش را از دست داده بود، یا شاید پدرومادرش به این نتیجه رسیده بودند که این دلقک عبوس اسباب‌بازی ترسناک‌تر از آن است که او را در خانه نگه دارند. احتمالا چاکلزِ دور انداخته شده بتواند به‌ عنوان شخصیت شرور «داستان اسباب‌بازی ۵» بازگردد و متوجه شود که نظرات لاتسو درباره‌ی طبیعت بی‌ثبات کودکان بی‌دلیل نبوده است.

اکشن فیگور طرح بازلایتر مدل داستان اسباب بازی

۸. باربی و کن (Barbie and Ken)

بانی و کن، زوج دوست داشتنی مجموعه‌ی داستان اسباب‌بازی

باربی (جودی بنسون) و کن (مایکل کیتون) در مهدکودک سانی‌ساید باقی ماندند تا بر بهشت بازنشستگی بسیاری از  اسباب‌بازی‌هایی که به آنجا اهدا شده بودند نظارت داشته باشند.  باربی و کن در «داستان اسباب‌بازی ۴» حضور نداشتند، بنابراین بسیار خوب است که به بهانه‌ای طرفداران از زندگی مشترک آنها در سانی‌ساید مطلع شوند. اما دو مانع مهم برای بازگشت این زوج به قسمت پنجم وجود دارد، یکی اینکه بانی در پایان داستان «اسباب‌بازی ۴» کلاس اول است که همین موضوع یافتن دلیل جدید برای بازگشت او به مهدکودک سانی‌ساید را دشوار می‌کند. مانع دیگر احتمالاً فیلم مورد انتظار «باربی» با بازی مارگو رابی در نقش باربی و رایان گاسلینگ در نقش کن خواهد بود که می‌تواند حقوق پیکسار برای استفاده از این دو شخصیت دوست داشتنی را پیچیده کند. بازگشت باربی و یک یک سورپرایز حسابی برای طرفداران خواهد بود زیرا هنوز هم خیلی‌ها نمایش مد کن که یکی از خنده‌دارترین لحظات تمام قسمت‌های فرانچایز است را فراموش نکرده‌اند.

فیگور مدل داستان اسباب بازی ها توی استوری مجموعه 9 عددی

۷. زورگ (Zurg)

بسیاری فکر می‌کنند که زورگ پدر باز لایتیر است

برای هرکسی که طرفدار مجموعه انیمیشن داستان اسباب‌بازی است، امپراتور زورگ به عنوان دشمن قسم خورده‌ی باز لایتیر شناخته می‌شود که اطلاعات زیادی از او در دست نیست اما پیکسار به لطف انیمیشن «لایتیر» که در سال ۲۰۲۲ اکران شد ماجراهای میان زورگ و بازلایتر را که اولین بار در دومین قسمت از داستان اسباب‌بازی اتفاق افتاده بود پیچیده‌تر کرد. در این انیمیشن می‌بینیم که زورگ تا حد زیادی روی شرور شخصیت لایتیر است اما هرچه داستان پیش می‌رود می‌فهمیم که زورگ در واقع نسخه‌ی جایگزین باز لایتیر است که سن بسیار بالاتری دارد و مسیری شیطانی در زندگی‌اش پیش گرفته. بسیاری اما این حدس را قبول ندارند و او را پدر لایتیر می‌دانند. «داستان اسباب‌بازی ۵» می‌تواند کلید قفل معما باشد و این نکات مبهم را با بازگرداندن زورگ به‌عنوان یک شرور یا شخصیت پدری حامی روشن کند. کسی چه می‌داند شاید آن‌ها دشمنی را کنار گذاشتند برای دستیابی به هدفی واحد متحد شدند.

اکشن فیگور متل سری توی استوری مدل بازلایتیر و زورگ

۶. ماشین آر.سی. (R.C. Car)

یکی از شخصیت‌های جذاب داستان اسباب‌بازی که یکبار جان وودی را از مرگ نجات داده است

آر.سی. ماشین یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های فرانچایز «داستان اسباب‌بازی» است که در اولین قسمت این مجموعه نقش مهمی را در نجات وودی و باز از دست سید و سگ وحشی او اسکاد ایفا کرد اما متأسفانه کاراکتر او در فیلم‌های بعدی حذف شد؛ شاید به این دلیل که باتری‌هایش وقتی که باز کنترل از راه دورش را در جاده انداخت، تمام شد. به‌عنوان یک بازیگر کلیدی در یکی از به‌یادماندنی‌ترین سکانس‌های مجموعه‌ی «داستان اسباب‌بازی»، عادلانه است که آر.سی برای «داستان اسباب‌بازی ۵» بازگردد و با ماجراجویی‌های جدیدش حسابی سرگرممان کند. برخلاف بسیاری از اسباب‌بازی‌های فراموش شده‌ی این فرانچایز، سرنوشت نهایی آر.سی. هرگز فاش نشد، بنابراین شایسته است که در «داستان اسباب‌بازی۵» به این سؤال بی‌جواب پاسخی قطعی داده شود.

ماشین بازی کنترلی آرسی مدل K959

۵. پیت بدبو (Stinky Pete)

پیت بدبو یکی دیگر از شخصیت‌های شرور مجموعه انیمیشن داستان اسباب‌بازی است

در پایان «داستان اسباب‌بازی ۲»، پیت بدبو (کلسی گرامر) توسط مالک جدیدش امی رها شد. او یک شخصیت شرور و حیله‌گر است که هم وودی و هم تماشاگر را فریب می‌دهد تا نقش پدربزرگ دوست داشتنی او را باور کنند. دیدن دوباره‌ی پیت جذاب خواهد بود، به‌خصوص برای اینکه بفهمیم آیا سال‌هایی که او به عنوان یک مدل ناخواسته روزگار می‌گذرانده باعث بهتر شدن اخلاقش شده یا او را حقه‌بازتر کرده است. پیت با نگهداری در جعبه اصلی‌اش دیوانه شده بود، بنابراین شاید زمان طولانی‌ِ بودن او با امی راهی برای التیام زخم کاری‌اش که از طردشدن توسط بچه‌ها ایجاد شده بود باشد. امیدواریم وقتی امی بزرگ شد، او خانه‌ی جدیدی پیدا کند، وگرنه کل چرخه‌ی معیوب می‌تواند دوباره شروع شود و پیت را به یک شرور تکراری داستان اسباب‌بازی تبدیل کند.

۴. مردان ارتش سبز (The Green Army Men)

از جذاب‌ترین شخصیت‌های داستان اسباب‌بازی که جای خالی‌شان حسابی در مجموعه احساس می‌شود

تنها سه نفر از مردان ارتش سبز رنگ وفادار اندی تا زمانی که آن‌ها به مهدکودک سانی‌ساید در «داستان اسباب‌بازی ۳» نقل‌مکان کردند، باقی مانده بود. این سربازان دوست داشتنی به طرز شگفتی‌آوری آسیب‌پذیر و شکننده شده بودند و واقعا نمی‌شد حدس زد که آیا می‌توانند از بازی کودکان پرهیاهوی مهدکودک سانی‌ساید با آن‌ها جان سالم به‌در ببرند یا نه. امیدواریم که این قهرمانان از دوران بازنشستگی خود لذت ببرند، البته آمادگی خود را حفظ کرده‌اند! و گاهی به دستور کن و باربی برای مأموریت‌های مهم به خدمت فراخوانده می‌شوند. بسته به قصه‌ای که پیکسار در قسمت پنچم می‌خواهد بگوید، به‌روزرسانی اسباب‌بازی‌های باقی‌مانده در سانی‌ساید می‌تواند طرح داستانی خوبی را برای «داستان اسباب‌بازی ۵» ایجاد کند.

خرید انواع ماگ داستان اسباب‌بازی در دیجی‌کالا

مشاهده همه

۳. لوتسو (Lotso)

بی‌رحم‌ترین شخصیت داستان اسباب‌بازی که حضور مجدد او به عنوان یک ضدقهرمان قوی می‌تواند جذابیت مجموعه را بیشتر کند

لوتسو یکی از دلهره‌آورترین شخصیت‌های شرور دنیای داستان اسباب‌بازی‌هاست. او نیز مانند جسی سال‌ها پیش جایگزین شده بود اما برعکس او، به‌جای اینکه ذهن بازتری راجع به این موضوع پیدا کند و با آن کنار بیاید، پیوسته حس انتقام و نفرت را درونش پرورش داد.

در ابتدا یعنی پیش از آن‌که لوتسو به‌صورت تصادفی رها شود یک خرس عروسکی نرم و مهربان با رایحه‌ی توت‌فرنگی بود اما این اتفاق غم‌انگیز زخمی عمیق در قلبش ایجاد کرد. او در «داستان اسباب‌بازی ۳» با اعمال مجازات‌های بی‌رحمانه و اداره‌ی مهدکودک سانی‌ساید به‌ شکل یک زندان اسباب‌بازی ظالمانه، مخالفت خود را با اسباب‌بازی‌های دیگر نشان داد و سعی داشت طرز فکر مریض و آسیب دیده‌اش را به سایر عروسک‌ها نیز تحمیل کند. او مدام به آن‌ها می‌گفت که به هیچ دردی نمی‌خورند و در نهایت مثل یک آشغال دور انداخته خواهند شد. او آن‌قدر وحشتناک بود که حتی وقتی اسباب‌بازی‌های اندی به نجات جان او کمک کردند، باز هم راهی پیدا کرد تا با آن‌ها مقابله کند و اساسا آن‌ها را به مرگ محکوم کرد.

آخرین باری که او در این مجموعه دیده شد – قبل از افتادنش روی جاده – زمانی بود که به یک کامیون حمل زباله بسته شده بود. امیدواریم زندگی لوتسو در جاده باعث قروکش کردن عطش انتقام او شده و چشمانش را رو به زندگی بازتر کرده باشد. هرچند که با مرگ غم‌انگیزند ند بیتی در سال ۲۰۲۱، این شخصیت نیاز به بازسازی دارد، اما لوتسو شخصیتی است که هنوز هم می‌تواند به داستان اسباب‌بازی بازگردد اتمسفری دلهره‌آور به آن بدهد.

فیگور سون الون توی استوری مدل Bear

۲. ویزی و آقای مایک (Wheezy & Mr. Mike)

از دوست داشتنی‌ترین زوج‌های انیمیشن داستان اسباب‌بازی

ویزی در «داستان اسباب‌بازی ۲» به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های طرفداران تبدیل شد. پنگوئن خوش‌قلبی که  قفسه‌ی اسباب‌بازی‌های شکسته را با وودی که به تازگی طرد شده بود شریک شد. در پایان فیلم، ویزی یک آهنگ جدید یاد گرفت و با پوشش خواننده‌ای سالنی «تو با من دوست هستی» را با کمک آقای مایک جشن گرفتند. هردوی شخصیت‌های ویزی و مایک از زمانی که احتمالاً فروخته شده یا به‌جای دیگری اهدا شده‌اند، دیگر در این مجموعه حضور نداشته‌اند. هرچند که ویزی در همان قسمت دوم نیز حضور کمی دارد. جغجغه‌اش خراب شده و اندی او را فراموش کرده. هرچند که وودی هرگز از او ناامید نمی‌شود و در انتهای فیلم جغجغه‌اش درست می‌شود اما او دیگر هرگز به داستان بازنمی‌گردد و مخاطبان هم او را فراموش می‌کنند. برای اسباب‌بازی‌ها بهتر است که از پاتوق جدید احتمالی اسباب‌بازی‌های گمشده در «داستان اسباب‌بازی ۵» دیدن کنند، صرفاً برای پیداکردن ویزی و آقای مایک که سرگرمی‌های شبانه ارائه می‌دهند.

۱. سید (Sid)

نمونه‌ی کامل یک پسربچه‌ی روی مخ که با کارهایش حسابی اعصاب بیننده را به‌هم می‌ریزد

سید منفورترین شخصیت انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» است، یک سادیست که اسباب‌بازی‌ها را شکنجه می‌داد و با جدا کردن اعضای بدن‌شان هیولاهای سبک فرانکشتاین خود را خلق می‌کرد. سید احتمالاً از دیدن مخلوقاتش که برای گرفتن انتقام‌شان زنده می‌شوند، دچار آسیب‌های روانی شده، بنابراین «داستان اسباب‌بازی ۵» می‌تواند فرصتی عالی برای بازبینی این داستان فراهم کند. کسی چه می‌داند شاید سید اکنون ازدواج کرده و فرزندانی دارد اما به دلیل ضربه‌ی روحی که به از طرف وودی و باز به او وارد شده آن‌ها را از داشتن هر گونه اسباب‌بازی منع کرده باشد.

دیدن دوباره‌ی سید پس از سال‌ها بسیار جذاب خواهد بود. اینکه ببینیم چگونه انسانی شده، آیا به توصیه‌های وودی مبنی بر «خوب بازی کردن» عمل کرده یا نه، شاید هم به یک مخترع اسباب‌بازی‌ساز بسیار مشهور و موفق تبدیل شده باشد. هرچند که در نمایی کوتاه از «داستان اسباب‌بازی ۳» دیدیم که سید کارگر شهرداری شده و حداقل ظاهرا بزرگ‌سالی نرمالی دارد اما بازهم بازگشت او می‌تواند بسیار جذاب و تاثیرگذار باشد.

درحالی‌که فشار روی «داستان اسباب‌بازی ۵» برای بیان یک داستان ارزشمند بسیار زیاد خواهد بود، واضح است که راه‌های مختلفی برای ادامه‌دادن وجود دارد. با مرور و یادآوری گذشته‌ی برخی از شخصیت‌های فراموش‌ شده‌ی محبوب طرفداران، پنجمین قسمت از «داستان اسباب‌بازی» می‌تواند ادامه دهنده‌ی سنت این فرانچایز در بیان ماجراهای خانوادگی سرگرم کننده و داستان‌سرایی قوی و پر از احساس باشد. بدون اینکه راهش را گم کند.

خرید پیکسل داستان اسباب‌بازی از دیجی‌کالا

مشاهده همه

منبع: screenrant