به نقل از دیجیکالا:
اینطور که به نظر میرسد، ایرپادز پرو ۲ با یک باگ عجیب مواجه شده و به کاربران پیامی میدهد مبنی بر اینکه هرچه زودتر باتری دستگاه را تعویض کنید.
اپل اخیرا ایربادز بیسیم جدید خود را با نام ایرپادز پرو ۲ راهی بازار کرده است. محصولی که از قابلیتهای بسیار خوبی هم بهره میبرد و از یک سری جهات هم در مقایسه با نسل قبل بهبود داشته است. اما اینطور که به نظر میرسد، ظاهرا این محصول با یک باگ عجیب روبرو شده، باگی که طبق تصاویر منتشر شده و همچنین گزارشات موجود، ظاهرا از اپلیکیشن Find My به گوشی ارسال میشود.
ظاهرا این مشکل زمانی پیش میآید که گوشیها یا کیس شارژر آنها شارژ کمی داشته باشند. این محصول از نسخهی پیشرفتهی اپلیکیشن Find My بهره میبرد که به لطف تراشهی جدید U1، هم در پیدا کردن بادز در صورت گم شدن عملکرد دقیقتری در مقایسه با قبل دارد و هم اینکه سطح باتری را به صورت مداوم رصد میکند. بنابراین احتمال دارد مشکل یادشده به خاطر همین قابلیت جدیدی باشد که در اپلیکیشن Find My گنجانده شده است.
در نتیجهی این موضوع یک اعلان برای کاربر ارسال میشود مبنی بر اینکه «باتری راست، چپ و کیس شارژر را هرچه سریعتر تعویض کنید». این در حالی است که اصلا نیازی به انجام این کار نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را به شارژ متصل کنید.
حال نکتهی جالب اینجاست که برخی از کاربران اصلا نمیدانند این اعلان به چه دستگاهی اشاره میکند. اینطور که به نظر میرسد، این اعلان بسیار شبیه به اعلانی است که هنگام پایان یافتن عمر مفید باتری ایرتگ برای کاربران ارسال میشود تا آنها برای تعویض باتری اقدام کنند. این احتمال وجود دارد که سیستم این دو دستگاه را با هم اشتباه گرفته باشد. از آنجایی هم که اپل بیشتر فناوریهای ایرتگ را برای کیس شارژر ایرپادز پرو ۲ هم استفاده کرده، این امکان وجود دارد که پیامها برای همین کاملا مشابه هم شده باشند.
مشخص نیست چه تعداد از کاربران ایرپادز پرو ۲ با این باگ دست و پنجه نرم میکنند اما یک سری از آنها در ردیت و وبسایت منبع این خبر از این بابت گلهمند بودهاند. باید دید آیا اپل توضیح خاصی در این رابطه منتشر میکند یا خیر چون فعلا در این رابطه چیزی نگفته است. البته از نوع مشکل میشود حدس زد که مربوط به نرمافزار است و به احتمال زیاد بدون هیچ مشکل خاصی با یک آپدیت نرمافزاری ساده حل خواهد شد.
منبع: MacRumors