به نقل از دیجیکالا:
گوگل (Google) برای مدت زیادی است که در حال تلاش برای ورود به دنیای گیمینگ است. مشکل اینجاست که این شرکت عملکرد خوبی تا الان نداشته و نتوانسته یک سیستم گیمینگ قدرتمند معرفی کند. استیدیا (Stadia) اولین تلاش رسمی گوگل برای ورود به دنیای گیمینگ بود که نتوانست موفقیت خوبی کسب کند و یک شکست کامل برای این غول دنیای تکنولوژی بود.
همانطور که میدانید، گوگل در اصل خودش بخشی از شرکت آلفابت (Alphabet) است. شرکتی دارای چندین بخش مختلف بوده که گوگل یکی از آنها است. در کنار آن یوتیوب (Youtube) بزرگترین مرکز تماشای ویدئو و محتوای دنیا بوده که مخاطبان بسیار زیادی دارد. درصد خیلی خوبی از این مخاطبان نیز گیمرها هستند که از این پلتفرم برای مشاهده نقد و بررسی، استریم و تریلرهای بازیهای مختلف استفاده میکنند.
پلتفرم یوتیوب پتانسیل بسیار خوبی داشته و گوگل نیز به بهترین نحو از آن استفاده کرده است. تا الان ما شاهده اضافه شدن موارد بسیار زیادی به این پلتفرم بودیم و حال نوبت به بازی رسیده است. طبق چیزی که وال استرین جورنال (Wall Street Journal) گزارش کرده، گوگل به دنبال این است که عناوین آنلاین را وارد یوتیوب بکند.
این بازیها نیازی به نصب نخواهند داشت و به صورت آنی قابل استفاده هستند. همینطور اینکه کاربران میتوانند این بازیها را از روی سایت یوتیوب یا با استفاده از برنامه آن روی گوشیهای موبایل تجربه کنند. شرکت گوگل تصمیم گرفته تا این قابلیت را در ابتدا به صورت داخلی امتحان کند و به شکل یک ایمیل برای کارمندان خود این قابلیت را معرفی کرده است. گوگل تصمیم گرفته تا افراد محدودی را برای این تست انتخاب کند تا پروژه بیش از حد پخش نشود.
همانطور که انتظار میرود، بازیهای این پلتفرم چندان سنگین نیست. برای مثال عنوانی که برای آزمایش انتخاب شده بازی Stack Bounce بوده که یک عنوان آرکید کلاسیک است. بازیکنان در این بازی باید تلاش کنند تا آجرهای افقی را با استفاده از یک توپ از بین ببرند. این پروژه در اصل یک قدم رو به جلو برای گسترش یوتیوب و بزرگتر کردن این پلتفرم است.
زمانی که استیدیا معرفی شد، برنامه اولیه شرکت این بود که قصد داشت این سیستم را با یوتیوب ادغامل کند. حال نقشه کاملاً برعکس شده و پس از نابودی استیدیا، این شرکت تصمیم گرفته تا از باقیماندههای آن برای تقویت سیستم یوتیوب استفاده کند. این موضوع اجازه میدهد تا کاربران بدون نیاز به نصب یک بازی به راحتی آن را از طریق سیستم ابری تجربه کرده و از آن لذت ببرند. دقیقاً مشابه چیزی که در خود یوتیوب شاهد آن هستیم. استریم کامل ابری یک بازی.
گوگل، نتفلیکس و آمازون به شدت در رقابت برای ورود به دنیای گیمینگ هستند. در ابتدا گوگل توانست از دو شرکت رقیب پیشی بگیرد اما پروژه این شرکت با شکست بزرگی مواجه شد و باعث شد پسرفت زیادی داشته باشد. حال این سیستم جدید میتواند یک موفقیت عظیمی را برای این شرکت داشته باشد. به دلیل اینکه یوتیوب مخاطبان بسیار زیادی داشته و به همین دلیل در زمان شروع این سیستم جدید کاربران بسیار زیادی خواهد داشت که باعث میشود موفقیت خوبی کسب کند.
منبع: Eurogamer