گلکسی S24 اولترا با فریم تیتانیومی و چیپست اسنپدراگون عرضه می‌شود

گلکسی S24 اولترا با فریم تیتانیومی و چیپست اسنپدراگون عرضه می‌شود

به نقل از دیجیکالا:

با وجود اینکه چند ماه تا معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 فاصله داریم، اما مطابق معمول به طور مرتب شایعات زیادی در مورد این گوشی‌ها منتشر می‌شود. حالا یکی از افشاگران معروف بخشی از مشخصات کلیدی گلکسی S24 اولترا را فاش کرده است. بر اساس اعلام این افشاگر، سامسونگ تصمیم گرفته مانند اپل، برای گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی استفاده کند.

البته این کار وزن گوشی را به طور قابل توجهی کاهش نمی‌دهد و فقط یک گرم سبک‌تر از نسل قبلی خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم نسل قبلی از فریم آلومینیومی بهره می‌برد و به همین خاطر این تغییر نقش زیادی در کاهش وزن ندارد. این در حالی است که مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به جای فریم مبتنی بر فولاد ضد زنگ، مجهز به فریم تیتانیومی می‌شوند.

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلفی در مورد بازگشت چیپست اگزینوس به گوشی‌های سری S24 منتشر شده ولی حالا به نظر می‌رسد فقط مدل‌های استاندارد و پلاس این چیپست را دریافت می‌کنند و سامسونگ قصد دارد گلکسی S24 اولترا را صرفا با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به دست کاربران برساند.

گلکسی S24 اولترا

نمایشگر در نظر گرفته شده برای این گوشی ۶.۸ اینچ اندازه دارد و رزولوشن QHD+ را ارائه می‌دهد. ظاهرا نمایشگر لبه‌های تخت دارد و حداکثر روشنایی آن عدد شگفت‌انگیز ۲۲۰۰ نیت است. برای مقایسه باید بگوییم که نمایشگر S23 اولترا حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت را ارائه می‌دهد. از دیگر تغییرات مورد انتظار، باید به بهره‌گیری از نسل جدید دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اشاره کنیم که از نظر اندازه تفاوتی با نسل قبلی ندارد. همچنین دوربین تله‌فوتو از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدیدی استفاده می‌کند. از سوی دیگر دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم تفاوتی با نسل قبلی ندارند. دوربین پریسکوپی هم همچنان مبتنی بر سنسور ۱۰ مگاپیکسلی است.

با وجود اینکه برخی شایعات از احتمال پشتیبانی این گوشی از شارژ ۶۵ واتی خبر داده بودند، ولی گفته می‌شود این مشخصه عملی نخواهد شد و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همچنان از شارژ سیمی ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. همانطور که گفتیم این گوشی قرار است چند ماه بعد رونمایی شود و بنابراین تا آن زمان بدون شک گزارش‌های بیشتری در مورد قابلیت‌های گلکسی S24 اولترا منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

راهنمای خرید گوشی موبایل