گشت و گذار در ۹ بازار گل و گیاه پایتخت

گشت و گذار در ۹ بازار گل و گیاه پایتخت

دوست دارید یک نفس عمیق بکشید و ریه‌هایتان را مهمان هوای مرطوب و خوشبوی گل‌های تازه کنید؟ برای این کار لازم نیست از شهر خارج شوید، در بازارهای گل و گیاه پایتخت می‌توانید بین ردیف‌های منظمی از گیاهان سرسبز قدم بزنید، از تماشای آنها لذت ببرید و روحتان را از حضور در میان گل‌های رنگارنگ سیراب کنید.

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: در کنار گشت و گذار در بازارهای گل، می‌توانید انواع گل‌های زینتی و آپارتمانی را با قیمت‌های مناسب بخرید و به خانه ببرید، برای باغچه‌هایتان نهال و گل‌های رنگارنگ بهاری پیدا کنید، جدیدترین تجهیزات باغبانی و گل‌کاری را تهیه کنید و از خدمات تخصصی درمان و نگهداری گیاهان بهره ببرید.

نام مقصد: بازار گل شهید فکوری

نشانی: بعد از میدان آزادی، ابتدای جاده مخصوص کرج، جنب شهرک شهید فکوری

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهرک شهید فکوری

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان آزادی

ساعت بازدید: شنبه تا جمعه ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱

امکانات: پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی

معرفی: بازار گل شهید فکوری دسترسی مناسبی برای ساکنان غرب پایتخت دارد و در کنار تنوع محصولات، از امتیاز قیمت مناسب گیاهان هم برخوردار است.

تنوع و قیمت مناسب

بازار گل شهید فکوری به‌دلیل سهولت در رفت‌وآمد و دارابودن تنوع زیاد در تجهیزات باغبانی، گلدان‌های تزئینی و کالاهای دیگر مرتبط با گل و گیاه، طرفداران زیادی دارد. خریداران گل و گیاه معتقدند قیمت مناسب محصولات این بازار در مقایسه با بازارهای دیگر، امتیاز آن محسوب می‌شود. در این بازار انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و زینتی، انواع گل‌های آفتابی و باغچه‌ای و همینطور کاکتوس، گل‌های شاخه‌ای و لوازم باغبانی، انواع گلدان، خاک و کود و… فروخته می‌شود.

گشت و گذار در  ۹ بازار گل و گیاه پایتخت

نام مقصد: بازار گل شهید آبشناسان

نشانی: جنت‌آباد شمالی، بلوار سیمون بولیوار، خیابان شعرا

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: سردار جنگل

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شهدای کن

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰

امکانات: پارکینگ فضای باز، بوفه، سرویس بهداشتی

معرفی: ویژگی بازار گل شهید آبشناسان در غرب تهران، محل عرضه گل‌های کمیاب و گیاهان زینتی پرطرفداری مثل انواع ارکیده است.

گل‌های زینتی کمیاب

این بازار ۳سالن بزرگ دارد که هر کدام از آنها مخصوص خرید و فروش گل‌ و گلدان‌های مختلف است. در سالن اول، انواع گلدان‌های سرامیکی و پلاستیکی، در سالن دوم انواع گیاهان آپارتمانی و بن‌سای و در سالن سوم انواع گل‌های شاخه‌ای و تکی یا دسته‌گل و سبدگل به فروش می‌رسد. بخش دیگری از این بازار، روباز بوده و به فروش گل‌ها و گیاهان باغچه‌ای از قبیل گل رز و بنفشه، نهال‌های مختلف، انواع خاک و کود، تجهیزات باغبانی و آبیاری و… اختصاص دارد.

نام مقصد: بازار گل ستارخان

نشانی: ستارخان، خیابان سازمان آب، بلوار آریافر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: آریافر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: یادگارامام(ره)

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۹ تا ۲۱

امکانات: بوفه، سرویس بهداشتی

معرفی: هرچند خرید انواع گل و گیاه در بازار گل ستارخان ممکن است اما این بازار بورس اصلی خرید انواع کاکتوس محسوب می‌شود.

کاکتوس‌های متنوع

بازار گل و گیاه ستارخان که به نام بازار گل آریافر هم شناخته می‌شود، وسعت چندان زیادی ندارد اما تنوع محصولات در آن زیاد است. بخش تخصصی این بازار به فروش انواع کاکتوس در سایزهای متنوع اختصاص دارد. البته خرید انواع گل‌های زینتی، گیاهان آپارتمانی و گل‌های باغچه‌ای هم در کنار تجهیزات باغبانی، خاک، کود و انواع گلدان در این بازار امکان‌پذیر است. این بازار پارکینگ اختصاصی ندارد و اگر با خودروی شخصی به آن مراجعه می‌کنید، باید در خیابان‌های اطراف دنبال جای پارک بگردید.

نام مقصد: بازار گل شهید بابایی

نشانی: بزرگراه شهید بابایی غرب، قبل از بلوار ارتش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بلوار ارتش

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: نوبنیاد

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۸ تا ۲۰

امکانات: پارکینگ اختصاصی، بوفه، سرویس بهداشتی

معرفی: تنوع گل‌های شاخه‌ای در بازار گل شهید بابایی نسبت به بازارهای دیگر بیشتر است. این بازار چند سالی است در شمال شرق پایتخت راه‌اندازی شده است.

تجهیزات تخصصی باغبانی

در این بازار می‌توانید انواع درختچه‌های تزیینی، گل‌های آپارتمانی، تراریوم و البته وسایل باغبانی را با تنوع بسیار بخرید. این بازار مساحتی به وسعت ۲هکتار دارد و در آن حدود غرفه‌های زیادی راه‌اندازی شده است، غرفه‌های فروش وسایل طراحی فضای سبز و باغچه، سم و آفت‌کش، وسایل دکوراسیون، درختچه و نهال و وسایل مورد نیاز برای گل‌آرایی سفره عقد و جشن‌تولد در این بازار فعال هستند. ویژگی این بازار، وجود غرفه‌های متعدد فروش تجهیزات باغبانی است. سامانه فروش آنلاین هم برای خرید از این بازار گل راه‌اندازی شده است.

گشت و گذار در  ۹ بازار گل و گیاه پایتخت

نام مقصد: بازار گل آجودانیه

نشانی: کاشانک، خیابان آجودانیه، بلوار محمدی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: سه‌راه اراج

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: اقدسیه

ساعت بازدید: ۹ تا ۲۱

امکانات: پارکینگ رایگان، سرویس بهداشتی

معرفی: بازار گل و گیاه آجودانیه جزو معدود بازارهای گل در محدوده شمالی شهر است. این بازار حدود ۴هزار مترمربع وسعت دارد.

خرید گیاهان لوکس

بازار گل و گیاه آجودانیه سال۱۳۹۸ با بیش از ۵۰غرفه راه‌اندازی شده است و انواع گیاهان آپارتمانی، بیرونی (باغی و باغچه‌ای) و حتی کلکسیونی دارد. اگر دنبال نهال درختی برای باغ، درختچه برگ پهن یا گیاهان لوکس برای خانه خود هستید آن را در بازار بزرگ گل و گیاه منطقه یک تهران پیدا می‌کنید. علاوه بر گل و گیاه، ابزار و تجهیزات باغبانی، کود، انواع گلدان، خاک، سم و بذر و پیاز گیاهان در این بازار عرضه می‌شود. انواع اکسسوری‌های نگهداری از گل و گیاه مانند استند و آویزهای گلدان هم در این مجموعه به‌فروش می‌رسد.

نام مقصد: بازار گل بهشت‌زهرا(س)

نشانی: بزرگراه آزادگان، بزرگراه بهشت‌زهرا(س)، بعد از صالح‌آباد

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پرند

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: باقرشهر

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۸ تا ۱۷

امکانات: ندارد

معرفی: اگر قصد خرید گل قیمت ارزان را دارید یا می‌خواهید برای مراسم‌ ترحیم گل تهیه کنید، بازار گل بهشت‌زهرا(س) انتخاب مناسبی برای شماست.

بورس گل‌های شاخه‌ای

در بازار گل بهشت‌زهرا(س) بیشتر از اینکه گیاهان آپارتمانی و گلدانی به فروش برسند، در این مکان گل‌های شاخه‌ای، تاج‌ها و سبدهای گل مخصوص مراسم ترحیم عرضه می‌شود. فروش عمده گل‌های شاخه‌ای مانند گلایل، داوودی و مریم در این بازار مرسوم است. درختچه‌های مختلف ازجمله کاج، شمشاد، و… را هم می‌توانید در این بازار بیابید. عرضه گل‌ها و گیاهان در این بازار با قیمت مناسب بوده و به همین دلیل این بازار همیشه شلوغ و پرمتقاضی است.

گشت و گذار در  ۹ بازار گل و گیاه پایتخت

نام مقصد: بازار گل شهید لشگری

نشانی: میدان آزادی، کیلومتر۸ جاده مخصوص کرج، بعد از پارس‌خودرو

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: استقلال

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایران‌خودرو

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۹ تا ۲۱

امکانات: پارکینگ، کافی‌شاپ، کارواش

معرفی: بازار گل شهید لشگری سال۱۳۹۶ در ۲فاز راه‌اندازی شده و مساحت آن بیش از ۱۰هزار مترمربع است.

گردش در سالن مسطح

فاز یک بازار گل و گیاه لشگری سالنی مسطح با مساحت حدود ۲هزار مترمربع دارد که شامل انواع گل و گیاه آپارتمانی، کاکتوس، بن‌سای و گلفروشی تزئینی (دسته‌گل، سبد گل، تاج گل، ماشین عروس و…) و انواع گلدان و تجهیزات و سموم و… می‌شود. این سالن مسطح است و خبری از غرفه‌بندی‌های مرسوم بازارهای گل و گیاه در آن وجود ندارد. فضای باز این بخش به مساحت ۴۵۰۰مترمربع به فروش درختان بیرونی اختصاص یافته است. در فاز ۲این بازار امکانات رفاهی مانند کارواش، کافه‌تریا و پارکینگ درنظر گرفته شده است.

نام مقصد: بازار گل شهیدمحلاتی

نشانی: بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: زمزم

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: نبرد

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۵ تا ۱۲

امکانات: بوفه، سرویس بهداشتی

معرفی: بازار گل محلاتی دومین بازار بزرگ گل‌ و گیاه در تهران است. این محل هم مرکز خریدی شلوغ و محبوب و هم یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت محسوب می‌شود.

از کاکتوس تا رز هفت‌رنگ

قیمت گل در بازار گل محلاتی بسیار پایین‌تر از گل‌فروشی‌های شهر است. فروش گل و گیاه در این بازار گل معمولا به‌صورت عمده است اما تک‌فروشی و خدمات مربوط به گیاهان هم در دسترس مشتریان قرار دارد. بخش راهروهای مسقف بازار به فروش گل‌های طبیعی شاخه بریده اختصاص دارد و همه نوع گل از دسته‌ گل‌های فصلی تا گیاهان عجیب چون رز سبز و رز هفت‌رنگ در این بخش پیدا می‌شود. در قسمت روباز و گلخانه‌ای بازار محلاتی هم انواع گونه‌های گیاهی مختلف به چشم می‌خورد. نهال درختان، درختچه‌ها، انواع کاکتوس، گیاهان و درختچه‌های متناسب با هر فصل، گل‌ و گیاه تزئینی باغچه، بذر گیاهی و… ازجمله محصولات بخش گلخانه‌ای این بازار است. غرفه‌هایی هم در این بازار به ارائه خدمات گل‌آرایی چون جشن‌عروسی، دسته‌گل عروس، تزئین ماشین عروس، تاج‌گل برای مراسم ترحیم و تشریفات مختلف می‌پردازند.

نام مقصد: بازار گل امام‌رضا(ع)

نشانی: جاده خاوران، بعد از شهرک مشیریه

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهرک مشیریه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: دولت‌آباد

ساعت بازدید: هر روز ساعت ۴ تا ۱۱

امکانات: پارکینگ، سرویس بهداشتی، بوفه

معرفی: بازار گل امام‌رضا(ع) که با نام بازار گل خاوران هم شناخته می‌شود، جزو ۳پخش‌کننده اصلی گل‌وگیاه در تهران است.

بازاری قدیمی با تنوع بی‌نظیر گیاهان

گرچه بازار خاوران، قدیمی است و چهره‌ای مدرن ندارد اما کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات آن، علاقه‌مندان بسیاری را به‌سوی خود جلب می‌کند. این بازار شامل دو خیابان بزرگ و پنج کوچه است و بیشتر فروش محصولات، به‌صورت عمده انجام می‌شود. اگر به خریدارها توجه کنید، بیشترین افرادی که می‌بینید گل‌فروشان بزرگ شهر خواهند بود که در حال تهیه گل به شکل عمده هستند، چراکه بیشتر فروش این بازار به شکل عمده انجام می‌شود و شاید کمتر پیش بیاید که محصولات جزئی و تک‌فروشی در این بازار گل ارائه شود. در این بازار انواع خاک، بذر، درختچه و درخت و کودهای مختلف به فروش می‌رسد. فروشندگانی هم لوازم و وسایل تزئینی و گل‌فروشی ازجمله انواع گلدان‌ها و سفال‌ها، روبان‌های تزئینی، انواع سبدها و… می‌فروشند. شهروندانی که به گل‌کاری، پاسیوگردانی یا باغبانی علاقه‌مند هستند، می‌توانند لوازم و وسایل مرتبط با باغبانی و کشاورزی و ابزارآلات مورد نظر خود را از این بازار به آسانی تهیه کنند.هرچند تمرکز اصلی بازار گل امام‌رضا(ع) بر فروش عمده گل و گیاه است، اما خدمات متنوع دیگری هم در این بازار ارائه می‌شود. کارشناسانی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، از پرسابقه‌ترین افراد در این حوزه هستند و می‌توانید موارد بهداشتی و سلامت گل و گیاه را از آنها بپرسید. بازار گل امام‌رضا(ع) تنوع بالایی در لوازم تزئینی گلدان دارد و این تنوع شما را هیجان‌زده می‌کند. در این بازار انواع گلدان، باکس و سبد در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع دیده می‌شود. اگر می‌خواهید گل‌آرایی انجام دهید می‌توانید از تنوع سبدهای موجود در این بازار بهره ببرید. نکته مهم در این خرید این است که خیالتان از قیمت مناسب راحت است. گلدان‌ها، گل و گیاه و تجهیزات باغبانی در این بازار نسبت به بقیه بازارهای گل و گیاه قیمت مناسب‌تری دارند.

گشت و گذار در  ۹ بازار گل و گیاه پایتخت