گزارش جدید در مورد برخورد شهاب سنگ با تلسکوپ فضایی جیمز وب

پیش از این گزارشی در مورد برخورد یک ریز شهاب سنگ با تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شده بود. اکنون به نظر می‌رسد آسیب وارد شده به این تلسکوپ در اثر این برخورد بیش از چیزی است که دانشمندان تصور کرده بودند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پایان ماه می یک […]

پیش از این گزارشی در مورد برخورد یک ریز شهاب سنگ با تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شده بود. اکنون به نظر می‌رسد آسیب وارد شده به این تلسکوپ در اثر این برخورد بیش از چیزی است که دانشمندان تصور کرده بودند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در پایان ماه می یک ریز شهاب سنگ به تلسکوپ فضایی جیمز وب برخورد کرده بود. طبق گزارش اخیر دانشمندان احتمالاً آسیب وارد شده به این تلسکوپ در اثر برخورد بیش از چیزی است که پیشتر تصور می شد. مقاله جدیدی که توسط گروهی از دانشمندان در مورد جیمز وب و انتشار نخستین تصاویر آن منتشر شده است از بروز مشکلاتی در این تلسکوپ خبر می دهد. آن‌ها پس از تشریح عملکرد این تلسکوپ در مرحله راه اندازی خاطرنشان کردند مشکلات ایجاد شده در اثر برخورد قابل اصلاح نیستند و نمی توان مشکلات به وجود آمده را اندازه گیری کرد.

طبق گزارش مورد نظر که به طول عمر پیش‌بینی شده این تلسکوپ می پردازد به اثرات بلند مدت برخورد های ریز شهاب سنگ نیز اشاره شده است که ممکن است آینه این تلسکوپ را به آرامی تخریب کند. این تلسکوپ دارای ۱۸ آینه متشکل از بریلیوم-طلا است که یکی از آنها در اواخر ماه مه با ذرات کوچک گرد و غبار برخورد کرده بود. از زمان پرتاب این تلسکوپ تا کنون ۵ ریز شهاب سنگ کوچکتر نیز به این تلسکوپ برخورد کرده است. البته دانشمندان پیش از پرتاب، برخورد ماهانه جزئی را برای این تلسکوپ پیش بینی کرده بودند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.