کره شمالی و حقایق جالبی که باورشان سخت است!

کره شمالی و حقایق جالبی که باورشان سخت است!
این کشور به قوانین عحیبش معروف است + تصاویر

زندگی مردم کره شمالی ترکیبی از فقر، تبلیغات و جنگ‌گرایی است. به‌همین دلیل، داستان‌های زیادی درباره‌ کارهایی وجود دارد که دولت برای جلوه دادن خود به‌‌عنوان یک کشور واقعی و قهرمان انجام می‌دهد. کره شمالی نمونه‌ بارز کشوری است که با عقاید و توهمات عجیب یک شخص اداره می‌شود. در این مطلب، عجیب‌ترین داستان‌ها درباره کره شمالی، حقایقی درباره فقر و ماهیت عقب‌مانده مردم برای نشان دادن میزان سورئال بودن این کشور نشان داده شده است، پس همراه لست سکند باشید.

 

1. نامه نویسی از جانب آبراهام لینکلن در کره شمالی

توهین به مقامات کره جنوبی و آمریکا، برای کره شمالی تبدیل به یک عادت شده است. در آوریل 2016 آن‌ها یک‌ قدم جلوتر رفتند و نامه‌ای به نقل از آبراهام لینکلن در قرن شانزدهم به اوباما فرستادند. این نامه در وب‌سایت‌های داخلی کشور منتشر شد و نام آن “نصیحت لینکلن به اوباما” نام گرفت.

آن‌ها در این نامه نوشتند که اوباما مانند لینکلن خیال‌های زیادی در سر دارد و متهم به انبار کردن سلاح‌ هسته‌ای است، درحالی‌ که آمریکا از کره خواسته بود که تسلیحات خود را کاهش دهد. در این نامه لینکلن خود را زیر اتوبوس پرت کرده بود و گفته بود که مردم آمریکا دیگر گول رئیس‌جمهور خود را نخواهند خورد.

داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
عکس آبراهام لینکلن

2. ساخت یک شهر قلابی ترسناک در کره شمالی

روستای مرزی کیجونگ دونگ در کره شمالی، بخش‌های مختلفی مثل پیست‌های ورزشی، خانه‌ و اداره، یک مدرسه، یک برج رادیویی بزرگ، مزارع گندم، خدمات نگهداری و حتی بیمارستان دارد؛ ولی تنها چیزی که این شهر ندارد، انسان و شهروند است. زیرا این شهر فقط برای ترساندن کره جنوبی ساخته‌ شده است.

تا سال 2014 کره شمالی از این مکان برای هشدار و تهدید به کره جنوبی استفاده می‌کرد. سپس هر دو کره با هم توافق کردند که از تبلیغات و تهدید به این شکل دست‌ بردارند.

شهر ساختگی در کره شمالی-min.jpg
شهر قلابی کره شمالی

4. تبلیغات منفی و خشن کره شمالی در مدارس

گردشگران در کره شمالی از تبلیغات همه‌گیر صحبت می‌کنند. از تابلوهای تبلیغاتی بزرگ تا تبلیغات کوچک که توسط مقامات پیونگ‌یانگ (پایتخت کره شمالی) اجرا شده، تصاویر خانواده کیم و شکوه آن‌ها در همه‌جا دیده می‌شود. این تبلیغات در مدارس، خشونت‌آمیزتر هستند و هدف آن‌ها شستشوی اذهان جوانان نسبت به فلسفه اتکای به‌ نفس است.

این تبلیغات روی دیوارها دیده می‌شوند که در بیشتر آن‌ها صحنه‌های رفتار مهربانانه رئیس‌جمهور با مردم به تصویر کشیده شده است. در تبلیغات دیگر، کودکان در حال کشتن سربازان آمریکایی هستند.

داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
ترویج خشونت در مدارس کره شمالی 

5. استخدام هوادار قلابی برای تشویق تیم‌های کره شمالی

قوانین خروج از کره شمالی بسیار سخت است؛ اما این کشور طرفداران زیادی برای تشویق تیم‌های ورزشی خود در آفریقای شمالی دارد، چراکه آن‌ها از چینی‌ها برای این کار استفاده می‌کنند. یکی از مسئولین برگزاری مسابقات در برزیل گفت: «به ما گفته شد که طرفداران کره شمالی از اهالی این کشور نیستند، آن‌ها چینی‌هایی هستند که برای تشویق کره شمالی پول گرفتند و به اینجا آمده‌اند. نتوانستم کسی را پیدا کنم که حقیقت ماجرا را به من بگوید.»

هواداران قلابی کره شمالی.jpg
هواداران چینی در حال تشویق کره شمالی

6. گروگان گرفتن کارگردانان سایر کشورها برای فیلم سازی در کره شمالی

شین سانگ اوک، نامی آشنا در صنعت فیلم‌سازی کره جنوبی است. کسی که در سال 1976 با فریب به هنگ‌کنگ آورده شد و نیروهای کره شمالی او را گروگان گرفتند. در سال 1983 هم او به ملاقات کیم جونگ ایل آمد و متوجه شد که همسر قبلی‌اش گروگان گرفته‌ شده است.

شین سانگ اوک در سال 1986 از کره شمالی گریخت و به هالیوود رفت. او تنها یکی از صدها گروگان چینی، کره‌ای و ژاپنی است که توسط کره شمالی در دهه‌های اخیر اسیر شده است.

تصویری از شین سانگ اوک.jpg
تصویری از شین سانگ اوک

7. استخدام دو ناظر برای هر گردشگر در کره شمالی

اگر بخواهید به‌عنوان یک گردشگر به کره شمالی بروید، باید دو مباشر همراه خود داشته باشید. آن‌ها به شما می‌گویند که با چه کسی حق صحبت دارید، به چه مکان‌هایی می‌توانید بروید، چه کارهایی می‌توانید انجام دهید و مهم‌تر آنکه چه‌کارهایی را هرگز نباید انجام دهید. حالا چرا دو ناظر؟ برای اینکه یکی از ناظران مراقب دیگری باشد!

داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
توریست خارجی در کره شمالی

8. اجبار گردشگران برای فرم پر کردن در کره شمالی

خروج شهروندان کره‌ای از این کشور امری بسیار دشوار و تقریباً نشدنی است. همچنین ورود به کره به‌عنوان یک گردشگر نیز سختی‌های خود را دارد. وقتی وارد پیونگ‌یانگ می‌شوید باید فرمی مبنی بر عدم حمل سلاح‌ قتاله و حمل دارو را امضا کنید و تمام وسایل الکترونیکی خود را تحویل دهید. زیرا هیچ‌یک از این‌ها را نمی‌توانید وارد کشور کنید.

داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
فرم ورود به کره شمالی 

9. ساخت هتل قلابی و به ظاهر لوکس در کره شمالی

رهبر کره شمالی فقط به‌دنبال ظاهرسازی است و برای عالی نشان دادن این کشور دست به هر کاری از جمله ساخت هتل‌های ماکتی می‌زند. هتل رویانگ که به شکل یک موشک بزرگ است، 105 طبقه دارد و یکی از صد آسمان خراش بزرگ در جهان محسوب می‌شود.

این هتل 7 هزار اتاق و 5 رستوران دارد اما هیچ مهمانی برای اقامت در آن وجود ندارد، زیرا به‌خاطر مشکلات اقتصادی هرگز تکمیل‌ نشده است. این هتل دهه‌هاست که به این شکل باقی‌ مانده است.

هتل تقلبی در کره شمالی
هتل تقلبی در کره شمالی

10. قوانین عجیب برای عکاسی از مجسمه کیم ایل سونگ در کره شمالی

رژیم کره شمالی قوانین سختی درباره عکاسی از مجسمه‌های کیم ایل سونگ، پسرش کیم جونگ ایل و نوه‌اش کیم جونگ اون دارد. بخشی از قوانین به شرح زیر است:

  • اگر می‌خواهید از این اشخاص عکس بگیرید، باید نمای کلی آن‌ها یعنی از سر تا انگشتان را عکس بگیرید.
  • عکس‌های گرفته‌ شده را نباید پاره کنید یا دور بیاندازید یا به‌‌عنوان کاغذ باطله استفاده کنید.
  • وقتی روبروی مجسمه او می‌ایستید، باید در برابرش تعظیم کنید.
داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
مجسمه های مقدس کره شمالی

11. ساخت موزه خشونت‌های آمریکا در کره شمالی

این موزه که در جنوب کره شمالی قرار دارد، در سال 2014 به احترام شهروندان DPRK بازگشایی شد که بی‌رحمانه طی قتل‌عام سینکون کشته‌ شده بودند. جایی که 35 هزار نفر طی یک دوره سه‌ماهه به قتل رسیدند. تاریخ شناسان هنوز نمی‌دانند که در این قتل‌عام چه اتفاقی افتاد و نقش آمریکایی‌ها در این میان چه بود و حتی اینکه اصلاً قتل‌ عامی در کار بوده یا نه.

افسران آمریکایی به‌خاطر کشتن کسانی که هرگز وجود نداشتند سرزنش شدند و بسیاری از محققان بر این باورند که این مردم توسط کمونیست‌ها کشته‌ شدند. چیزی که مشهود است، سرزنش آمریکا توسط کره شمالی است و این موزه شامل عکس‌های متعددی می‌شود که نشان‌‌دهنده‎ حمله آمریکایی‌ها به مردم است. این عکس‌ها به‌صورت باورنکردنی گرافیکی هستند.

موزه ضد آمریکای کره شمالی-min.jpg
موزه عجیب کره شمالی

12. در انتخابات کره شمالی هیچ کسی انتخاب نمی‌شود

با وجود دیکتاتوری و فساد دولت کره شمالی، آن‌ها همیشه انتخابات برگزار می‌کنند که برای نمایش عمومی است. انتخابات پارلمانی هر 5 سال یک‌بار برای انتخاب افراد عالی دولتی برگزار می‌شود، اما هر منطقه فقط یک کاندید دارد که شخصاً توسط کیم جونگ اون انتخاب می‌شود. هدف از این انتخابات در واقع سرشماری است، پس رأی دادن هم در واقع اجباری است.

قوانین رأی دادن در روستاها با دقت بررسی می‌شود و هرکسی را که رأی ندهد به‌شدت تنبیه می‌کنند. در آخرین سرشماری در سال 2014، 99.97% مردم مشارکت داشتند که نسبت به سال 2009 یک درصد افت داشته. آن انتخابات به دلایل نامشخص یک سال عقب افتاد.

داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
انتخابات در کره شمالی 

13. ساخت وبسایت رسمی کره شمالی به زبان انگلیسی

در این وب‌سایت کره‌ای که به ظاهر مردمانش را افرادی آزاد نشان می‌دهد، می‌توان شاهد تصاویر بناهای تاریخی، سازه‌های جدید، بخش‌هایی درباره گردشگری و تجارت این کشور به زبان غیر کره‌ای بود. این وب‌سایت برای خارجی‌هاست، زیرا کره شمالی یا اینترنتی ندارد یا اینترنت آن بسیار ضعیف و محدود است. در این وب‌سایت، تبلیغات کاملاً استاندارد کره‌ شمالی مربوط به پیروزی افتخار آمیز آن‌ها در جنگ، بهره‌مندی از سربازانی شجاع و حمله به کشتی‌های آمریکایی و…، به‌نمایش گذاشته‌ شده است. طبیعتاً هیچ کجا اشاره‌ای به کره شمالی نشده است و آن‌ها فقط از کلمه کره استفاده کرده‌اند.

وبسایت رسمی کره شمالی.jpg
وبسایت رسمی کره شمالی

14. نظر کیم جونگ درباره لباس‌های غربی در کره شمالی

کیم جونگ اون در حین آماده‌سازی برای حزب کنگره در ماه می 2016 رأی نهایی را درباره ممنوع بودن پوشیدن لباس غربی توسط کره‌ای‌ها اعلام کرد. از جمله مواردی که پلیس حق پیگیری آن‌ها را دارد، عبارتند از تی‌شرت، دامن‌های کوتاه، شلوار جین، سوراخ کردن بدن (پیرسینگ) و موهای بلند. او دستور داده که مردان موهای خود را به سبک او کوتاه کنند، اما به هیچ عنوان نباید دقیقاً مانند مدل موی او باشد. این قانون شامل حال تمام مردم کره مخصوصاً کسانی است که در روستاهای مرزی نزدیک به چین زندگی می‌کنند.

داستان‌هایی عجیب درباره کره شمالی که 100% واقعیت دارند
جوانی کیم جونگ اون 

15. هفتاد سال جنگ بی پایان کره شمالی با کره جنوبی

در جنگ جهانی دوم، قسمت شمالی کره توسط نیروهای شوروی و قسمت‌های جنوبی آن توسط نیروهای آمریکایی از وجود ژاپنی‌ها پاکسازی شد. در کره جنوبی یک حکومت غرب‌گرا و تحت سلطه آمریکا شکل گرفت و حکومت کره شمالی نیز پیرو خط کمونیست‌های شوروی شد.

زمانی که کره شمالی و جنوبی برای متحد شدن تلاش کردند، هیچ زمینه مشترکی بین یکدیگر پیدا نکردند. فضای ملتهب بین این دو در سال 1950 جنگی به راه انداخت که آتش بس آن در سال 1953 به وقوع پیوست. تاکنون هیچ قرارداد صلح رسمی بین این دو کشور امضا نشده است. بنابراین هنوز هم با یکدیگر جنگ دارند. اطلاعات بیشتر درباره جنگ‌های کره شمالی و جنوبی و حتی جزئیات بیشتر از این دو کشور را در قسمت کره جنوبی، سرزمین تکنولوژی و کیمچی پادکست رادیو ماجرا می‌توانید بشنوید.

مرز کره شمالی و کره جنوبی.jpg
مرز کره شمالی و کره جنوبی

16. ادعا در مورد آمار سواد 100 درصدی در کره شمالی

تحصیل در کره شمالی اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوری که تحصیل مردم این کشور در تمام مقاطع تحصیلات پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و عالی رایگان است. اما انتظار وجود کمبود و خلاء در سیستم آموزشی کره شمالی امری دور از انتظار نیست؛ خصوصا زمانی که حرف از روابط بین‌الملل در مسائل آموزشی به میان می‌آید. علاوه بر آن در برخی از شرایط، دانش آموزان مجبور به تهیه ملزومات تحصیل و…، از طریق کار برای دولت هستند. با این وجود آمار سواد در کره شمالی بالاست.

مدارس کره شمالی.jpg
مدارس کره شمالی

17. مجاز بودن تنها 28 مدل مو در کره شمالی

گفته می‌شود که مدل موی افراد اطلاعات زیادی در مورد سلایق و تیپ شخصیتی آن‌ها بیان می‌کند. اما این موضوع در مورد مردم کره شمالی صدق نکرده و آن‌ها در انتخاب مدل مو محدود هستند. زنان متأهل، دامنه انتخابی بیشتری نسبت به زنان مجرد دارند. زیرا زنان مجرد در کره شمالی اجازه دارند که فقط مدل موی کوتاه را انتخاب کنند. مردان مجرد نیز اجازه ندارند موی خود را بیشتر از 1.5 اینچ بلند کنند و در قسمت‌های قبلی محدودیت آن‌ها را هم عنوان کردیم.

مدل مو کیم جونگ اون.jpg
مدل مو کیم جونگ اون 

18. کوتاهی قد اهالی کره شمالی نسبت به کره جنوبی

اگرچه در گذشته، کره شمالی و جنوبی یک کشور بوده‌اند و مردم آن نیاکان مشترک دارند، طبق آمار، امروزه میانگین قد مردم کره شمالی دو اینچ کوتاه‌تر از قد مردم کره جنوبی است. محققین اعتقاد دارند که این موضوع به‌دلیل سوء تغذیه حاکم بر کره شمالی است. طبق آمار جهانی بیش از 6 میلیون نفر از مردم کره شمالی نیاز مفرط به کمک غذایی دارند.

میانگین قد در کره شمالی.jpg
میانگین قد در کره شمالی و کره جنوبی 

19. دوچرخه‌های پلاک دار

بله درست خواندید، در کره شمالی داشتن دوچرخه هم چندان آسان نیست. شما دوچرخه خود را درست مانند ماشین باید ثبت کنید و پلاک بگیرید. جدای از آن، خریدن ماشین در کره شمالی از محالات به نظر می‌رسد، زیرا قیمت نجومی آن، خرید ماشین را برای بیشتر مردم این کشور به یک رویا تبدیل کرده و فقط افراد ثروتمند و قدرتمند توانایی خرید ماشین در این کشور را دارند.

پلاک دوچرخه در کره شمالی.jpg
دوچرخه های پلاک دار در کره شمالی 

20. قانون حبس سه نسل از مجرمان

این مورد یکی از باورنکردنی‌ترین موارد لیست را به خود اختصاص می‌دهد. اگر در کره شمالی شخصی مرتکب جرم شود، سه نسل از خاندان او غیر از خودش که عبارتند از فرزندان، والدین و پدربزرگ‌ آن‌ها نیز وارد زندان خواهند شد و هیچ‌کس حق اعتراض به این قانون ترسناک را ندارد. دستگیر کردن افراد کاملاً بی‌گناه به‌دلیل جرایم سایر افراد خانواده از عجیب ترین قوانین جهان است که در کره شمالی حاکم است.

محکومیت در کره شمالی.jpg
محکومیت در کره شمالی 

سخن آخر

در این مطلب از لست سکند به تنها چند مورد از حقایق عجیب و باور نکردنی در مورد کره شمالی و زندگی مردم آن پرداختیم. باید بدانید که موارد عجیب و خاص در مورد این کشور بیشتر از این حرف‌هاست و اگر به این کشور سفر کنید بیشتر و بیشتر شگفت زده خواهید شد. اگر داستان‌های کره شمالی برای شما جذاب هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به قسمت 12 رادیو ماجرا که درباره سفر حسان جلوداری به این کشور مرموز هست گوش کنید.

 

منبع: facts