کاهش سرفاصله حرکت خط ۳ مترو به کمتر از ۶ دقیقه

در کنار تقویت ناوگان، یکی از موارد ضروری برای کاهش سرفاصله حرکت قطار های مترو در خطوط مختلف داشتن پایانه است. باتوجه به این موضوع، در کنار توسعه و تکمیل خطوط هفتگانه و ۴ جدید و همچنین تامین ناوگان مورد نیاز، ساخت پایانه های مترویی نیز در این دوره مورد توجه قرار گرفته است.

خط 3 مترو

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پایانه و پارکینگ آزادگان در خط ۳ مترو تهران، طی بازدید مدیرعامل شرکت مترو و دست اندرکاران این طرح عمرانی -ترافیکی مورد بررسی قرار گرفت.

پایانه و پارکینگ مترویی آزادگان که برای توقف و تعمیرات دوره‌ای قطارهای فعال در خط ۳ طراحی شده است، در منطقه ۱۸ واقع شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز گردیده است. این پایانه ظرفیت پذیرش ۴۸ رام قطار را داشته و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته خواهد شد.

در حال حاضر خط ۳ مترو با ظرفیت ۲۰ رام قطار و سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره برداری بوده و به دلیل نداشتن تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست. اما برای تحقق این مهم، پایانه و پارکینگ آزادگان در محدوده جنوب غربی خط ۳ و در محل تقاطع بزرگراه های آزادگان و آیت ا… سعیدی، با سطح سرویس سالانه برای تجهیزات سبک و پیش بینی توسعه برای تعمیرات اساسی در نظر گرفته شده است.

مهندس “فرزان‌پور” مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن تاکید بر افزایش سرعت عملیات اجرایی پروژه، بهره‌برداری از فاز نخست پایانه و پارکینگ آزادگان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ را خواستار شده است