طبق گفتهی جیسون شرایر (Jason Schreier) از رسانهی بلومبرگ، ساخت مدرن وارفر ۳ کمتر از یک سال و نیم زمان برده است که تقریباً نیمی از زمانی است که برای ساخت دیگر نسخههای این سری تیراندازی مشهور صرف میشود. در واقع به نظر میرسد که زمان کوتاه توسعه باعث شده که مشکلاتی در روند ساخت بازی به وجود آید.
گفته شده که مدرن وارفر ۳ در ابتدا به عنوان یک بستهی الحاقی معرفی شده، اما پس از تاخیر در انتشار نسخهای از کال آو دیوتی که برای سال جاری میلادی برنامهریزی شده بود، بازی ناگهان به عنوان اثری مستقل برای پر کردن شکاف در برنامهی انتشار بازیهای شرکت سازنده تبدیل شد. هرچند این موضوع توسط سخنگوی اکتیویژن رد شده است اما شرایر اصرار دارد که این موضوع توسط توسعهدهندههای سابق و فعلی این شرکت به نوعی تأیید شده است.
در بیانیهای جدید از رئیس استودیوی سازنده، آرون هالن (Aaron Halon)، آمده است:
ما به طوری باورنکردنی به مدرن وارفر ۳ و محتوایی که برای آن برنامهریزی کردهایم، افتخار میکنیم. از طرف تیم بسیار با استعداد در سراسر استودیوی اسلجهمر و استودیوهای شریکمان که با آنها در توسعه همکاری داشتهایم، این کار عشقی برای رهبری اولین دنباله پشت سر هم در کال آو دیوتی بوده است. ما نمیتوانیم منتظر واکنش جامعهی بازیکنان خود به چیزهایی بمانیم که بازی در بخشهای کمپین، چند نفره و زامبی ارائه میدهد.
از ابتدای روند توسعه، همهی ما روی ایجاد یک بازی پیشگامانه از کال آو دیوتی متمرکز شدهایم. مدتها قبل از اینکه بازی قبلی خود را به پایان برسانیم، با صدای بلند و واضح از طرفداران در مورد تمایل به ماندن در این سری و تجربهی بیشتر آن شنیدیم و این همان چیزی است که ما به عنوان اولین دنبالهی واقعی در تاریخ سری ارائه کردیم. همچنین به همین دلیل است که برای اولین بار ویژگیهایی مانند Carry Forward را اضافه کردیم تا به وقت گذاشتن بازیکنانمان روی سری مدرن وارفر احترام بگذاریم.
ما افتخار کرده که تیمی هستیم که مدرن وافر ۳ را رهبری میکند. ما سخت کار کردهایم تا این چشمانداز را که سالها در حال توسعه است، محقق کنیم. هر چیزی که خلاف آن گفته شود، درست نیست. این اثری مستقل و ساختهی ماست و نمیتوانیم منتظر بمانیم تا آن را به صورت آنلاین با همهی شما بازی کنیم.
همانطور که میتوانید تصور کنید، داشتن چنین زمان توسعهی کوتاهی مستلزم آن است که بسیاری از کارمندان استودیوی اسلجهمر (Sledgehammer) ساعاتی طولانی از جمله آخر شبها و آخر هفتهها کار کنند. این باعث ناراحتی بسیاری از کارمندان شده است. در این میان منتقدان نیز واکنش نامطلوبی به این دنباله نشان داده و بسیاری از کمپین کوتاه آن انتقاد کردهاند و شرایر بیان میکند که توسعهی عجولانه ممکن است به بیشتر شدن موجی از انتقادات دربارهی خط داستانی بازی کمک کند.
این موضوع همچنین ممکن است در زمانی که مایکروسافت به دنبال کسب سود از خرید گران قیمت کمپانی اکتیویژن بلیزارد است، بر توانایی آن برای درآمدزایی تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه، برخی از توسعهدهندگان مدرن وارفر ۳ امیدوارند که ارشد شرکتها بر اساس چرخهی توسعه کوتاه شده که خارج از کنترل استودیو بوده، آنها را قضاوت نکنند. البته به نظر میرسد که نقدهای فاجعه بار مدرن وافر ۳ تأثیر آن چنان زیادی بر سری کال آو دیوتی و برنامههای مایکروسافت با این سری نخواهند گذاشت. در نهایت شاید جالبترین نکته این باشد که اخیراً فاش شده که اسلجهمر در ابتدا قصد داشته روی اثر جدیدی در دنیای Call of Duty: Advanced Warfare کار کند، اما این پروژه کنار گذاشته شده است.
مدرن وافر ۳ هم اکنون روی کنسولهای نسل هشتم و نهمی پلیاستیشن، ایکسباکس و رایانههای شخصی در دسترس است.
منبع: Destructoid