چرا حضور انیمه‌های مختلف در فورتنایت اتفاق مهمی است؟

چرا حضور انیمه‌های مختلف در فورتنایت اتفاق مهمی است؟

به نقل از دیجیکالا:

اخیرا شاهد همکاری مجدد یک انیمه‌ی دیگر یعنی My Hero Academia با اپیک گیمز و فورتنایت بوده‌ایم. این بار بازیکنان می‌توانند در نقش شوتو تودوروکی (Shoto Todoroki)، ایجیرو کیریشیما (Eijiro Kirishima) و مینا آشیدو (Mina Ashido) و در یک میدان نبرد همیشه در حال تغییر با نوآوری‌های بی‌شمار به نبرد با دیگر بازیکنان بپردازند. این یک فرصت ساده برای بازی با مجموعه‌ای از علاقه‌مندی‌های طرفداران است و آخرین نتیجه از یک روند باثبات در فورتنایت است که منجر به جلوه‌های بصری برجسته و برخی اعمال واقعا چشمگیر در زمینه‌ی صدور مجوز شده است.

فرقی نمی‌کند که چه آی‌پی به خصوصی باشد، این واقعیت که چندین انیمه با فورتنایت همکاری داشته‌اند، موضوع بسیار بزرگی است. اگر فرصتی زودگذر برای لذت بردن از چند اسکین در بازی داشته باشیم، به خودی خود جذاب است اما این واقعیت که آیتم‌هایی که در فروشگاه فورتنایت می‌خرید را برای همیشه می‌توانید استفاده کنید، به این معنی است که با سطوح ناشناخته ای از برخورد آی‌پی‌های مختلف مواجه شده‌ایم. بدون شک بازی‌های موبایلی زیادی با کمپین‌های این چنینی وجود دارند که به صورت فصلی ظاهر می‌شوند، اما هیچ نمونه‌ی مشابهی در مقیاس کاری که فورتنایت تا به حال انجام داده است، وجود ندارد.

فورتنایت

مانند بسیاری از بازی‌ها، فورتنایت همکاری‌های انیمه‌ای خود را با ناروتو آغاز کرد. با ترکیب ناروتو، ساسوکه، ساکورا و کاکاشی به همراه برخی از تجهیزات نمادین انیمه، بازیکنان به سرعت تصاویر گیف و ویدیوهای جذاب خود را با محوریت این شخصیت‌ها به اشتراک گذاشتند. پس از ناروتو در سال ۲۰۲۱، دراگون بال و My Hero Academia در سال ۲۰۲۲ با فورتنایت همکاری کردند. با این همکاری‌ها کاملا واضح بود که این قرار است به یک اتفاق عادی تبدیل شود.

قرار دادن یکی از محبوب‌‌‌ترین‌ انیمه‌های سه دهه‌ی گذشته در یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان کار بیهوده‌ای نیست و این واقعیت که این انیمه‌ها و شخصیت‌ها همگی در یک بازی با عناصری نظیر اسلحه و رقص و ساخت و ساز ترکیب می‌شوند، مانند یک معجزه‌ی کوچک است. این در حالی است که دارندگان حقوق انیمه‌ها به شدت از دارایی‌های خود محافظت می‌کنند.

یکی از موارد جذاب این همکاری‌ها این است که تنها به اسکین محدود نشده و تغییراتی را در گیم‌پلی با مکانیک‌های جدید ایجاد می‌کند. به عنوان مثال اگر همکاری با انیمه‌ی حمله به تایتان (Attack on Titan) را در نظر بگیرید، توانایی استفاده از تجهیزات مانور سه بعدی و نیزه‌های رعد نمادین سری را به همراه داشت و به بازیکنان اجازه می‌داد تا با سرعت بیشتر در اطراف نقشه حرکت کنند.

فورتنایت

قبل از بازگشت My Hero Academia، آخرین انیمه‌ای که به بازی پیوست، جوجوتسو کایزن بود. این انیمه‌ی محبوب که فصل دوم هم اکنون در حال پخش است، به موقع به فورتنایت آمد. به همان اندازه که دیدن دانش‌آموزان سال اول دبیرستان جوجوتسو در بازی جالب است، تصور اینکه تا چه حد باید برای دریافت چنین مجوزی تلاش کرد، دشوار است. در واقع جوجوتسو کایزن یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های فعلی است و تهیه‌کننده‌ی آن یعنی TOHO Animation این را به خوبی می‌داند.

تاکنون اکثر انیمه‌هایی که در فورتنایت حضور پیدا کرده‌اند، بر اساس دارایی‌های شرکت Shueisha بوده‌اند. البته هر یک از این‌ها استودیوهای انیمیشن‌سازی خود را دارند. ناروتو محصول Studio Pierrot است، در حالی که جوجوتسو کایزن توسط MAPPA و TOHO Animation تهیه شده است. انیمه‌ی Dragon Ball Z از یکی دیگر از بزرگترین شرکت‌های انیمیشن‌‌سازی یعنی Toei Animation است. در رابطه با دراگون بال جالب است بدانید که بازیکنان حتی می‌توانستند قسمت‌هایی از Dragon Ball Super را در جزیره‌ی بازی تماشا کنند.

فورتنایت

در این میان شایعاتی منتشر شده که همکاری One Piece با فورتنایت نیز در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به پخش لایو اکشن آن از نت‌فلیکس منطقی است. در نهایت اینکه آیا فکر می‌کنید فورتنایت یک اثر جذاب است یا خیر، به شما بستگی دارد، اما مخاطبان این بتل رویال از اپیک گیمز در کل بسیار زیاد هستند. هر چقدر که بازی المان‌های زیادی داشته باشد و آن‌ها را به مرور تغییر دهد، شاید همین موضوع است که آن را برای انیمه و و طرفدارانش مناسب می‌کند. از طرفی گرفتن مجوز چنین انیمه‌هایی برای یک بازی ویدیویی، موردی است که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت. چه کسی می‌تواند همکاری ارن و ساتورو گوجو را در قالب یک تیم دیده و از آن لذت نبرد؟

منبع: Destructoid

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

دیجی‌کلاب