پیش بینی ارتفاع موج خلیج فارس در روز آینده

پیش بینی ارتفاع موج خلیج فارس در روز آینده

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای ۱۲ شهر استان را بالای ۴۰ درجه اعلام کرد و گفت: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در ساحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا تا ۲ متر پیش‌بینی شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، فرج‌الله شکوهی‌پور، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج بودن خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: با تداوم وزش باد شمالی، سواحل استان متلاطم و مواج است.

وی با بیان اینکه “از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با جنوبی شدن جریانات، شرجی و رطوبت هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.”، گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و امروز تا اوایل وقت فردا روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: امروز ارتفاع موج خلیج فارس در ساحل استان بوشهر ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر و از فردا تا ۲ متر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور دمای هوای ۱۲ شهر استان را بالای ۴۰ درجه اعلام و خاطرنشان کرد: دمای هوای شبانکاره ۴۸ درجه و آب‌پخش دشتستان ۴۶ درجه ثبت شده است. دمای هوای دیر، کنگان، برازجان، اهرم و خورموج بین ۴۴ تا ۴۵ درجه در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شرجی در استان خبر داد و بیان کرد: میزان شرجی در عسلویه ۸۱ و بوشهر ۷۹ درصد و دمای هوا ۳۷ درجه ثبت شده است.

شکوهی‌پور با ابراز اینکه میزان رطوبت خارگ ۷۰ درصد ثبت شده است، گفت: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در تردد شناورها و فعالیت دریایی ایجاد کرده است که لازم است قایق‌های تفریحی و صیادی در این وضعیت آب‌وهوایی از رفتن به دریا خودداری کنند.