پیشگامی اصلاح‌طلبان و مستقلان در کاندیداتوری | تعداد انگشت شمار واجدین شرایط + تصاویر

پیشگامی اصلاح‌طلبان و مستقلان در کاندیداتوری | تعداد انگشت شمار واجدین شرایط + تصاویر

صبح امروز با دستور وزیر کشور فرآیند انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و برخی از افراد برای ثبت نام به ستاد انتخابات آمدند که برخی از آنها واجد شرایط بودند.

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور سابق، روز جمعه ۸ تیرماه برگزار می‌شود و کاندیداها از روز پنجشنبه ۱۰ خرداد به مدت ۵ روز فرصت ثبت نام دارند.

پیشگامی اصلاح‌طلبان و مستقلان در کاندیداتوری | تعداد انگشت شمار واجدین شرایط + تصاویر

آغاز ثبت نام‌ها با دستور وزیر کشور

از ساعت ۸ صبح امروز و با دستور احمد وحیدی وزیر کشور، فرایند پنج‌روزه نام‌نویسی از دواطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز شد. وزیر کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه این انتخابات نیز همچون انتخابات مجلس در کمال امنیت و سلامت و رقابت خوب و مشارکت گسترده همه مردم انجام خواهد شد، اظهار کرد: فرایند انتخابات به مدت ۵ روز برای ثبت‌نام، ۷ روز برای بررسی صلاحیت‌ها و ۱۴ روز برای تبلیغات داوطلبان تداوم خواهد داشت و همگان نیز خود را برای مشارکت گسترده در ۸ تیر آماده کنند.

۳۰نفر برای نام نویسی انتخابات آمدند که واجد شرایط نبودند

با گذشت ۳ ساعت از آغاز فرایند نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایطی که هنوز کاندیدای شناخته‌شده‌ای در ستاد انتخابات کشور حاضر نشده بود، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات خبر داد: در ساعت‌های اولیه، ۳۰ نفر داوطلب برای نامزدی ریاست‌جمهوری به ستاد مراجعه کردند که بعد از بررسی مدارک شرایط لازم را برای ثبت‌نام قطعی نداشتند. او با یادآوری محتوای اطلاعیه‌ ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: حتماً داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری این اطلاعیه را مطالعه کنند و براساس آن برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات تصمیم‌گیری کنند چراکه ثبت‌نام قطعی ویژه کسانی است که وضعیت‌شان با شرایط ثبت‌نام مطابقت دارد.

پیشگامی اصلاح‌طلبان و مستقلان در کاندیداتوری | تعداد انگشت شمار واجدین شرایط + تصاویر

«صباغیان» اولین ثبت نام کننده واجد شرایط در انتخابات

پس از سخنان سخنگوی ستاد انتخابات و در حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه نخستین کاندیدای شناخته‌شده‌ای که در محل ثبت‌نام‌ها حاضر شد، محمدرضا صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی بود که در جمع خبرنگاران اولویت نخست خود را اصلاح ساختار اداری و سیاسی اعلام کرد و گفت: ریشه مشکلات کشور در ساختار اداری و سیاسی نهفته و تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود، طبیعتاً هرکس بیاید در همان ریل حرکت خواهد کرد و تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

کواکبیان برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات شد

به موازات حضور صباغیان در ستاد انتخابات کشور مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز به‌عنوان نخستین کاندیدای اصلاح‌طلب داوطلب انتخابات شد تا نتیجه ثبت‌نام چهره‌های شاخص تا پیش از ظهر روز نخست نام‌نویسی، به پیشگامی مستقلان و اصلاح‌طلبان از یک‌سو و غیاب اصولگرایان از سوی دیگر منجر شود.

پیشگامی اصلاح‌طلبان و مستقلان در کاندیداتوری | تعداد انگشت شمار واجدین شرایط + تصاویر

کواکبیان: شعار دولت من صداقت با مردم است

مصطفی کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نام دولتی که بنده می‌خواهم با آن به عرصه انتخابات بیایم دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم است، گفت: برنامه من رفع تمامی تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین ثبات و تقویت پول ملی با استقلال بانک مرکزی است.

پیشگامی اصلاح‌طلبان و مستقلان در کاندیداتوری | تعداد انگشت شمار واجدین شرایط + تصاویر

عباس مقتدایی هم ثبت نام کرد

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ستاد انتخابات حضور یافت.

اسلامی: داوطلبان انتخابات زمان ثبت‌نام را مدیریت کنند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تا ساعت ۱۴ امروز، سه داوطلب شرایط را داشتند که نام‌نویسی از آنان صورت گرفت، گفت: به داوطلبان دارای شرایط توصیه می‌کنیم امروز و فردا مراجعه داشته باشند و موکول کردن ثبت‌نام به روز پایانی ممکن است بر زحمت داوطلبان بیفزاید و مدیریت زمان داشته باشند.

حشتمیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. به گزارش ایسنا، قدرتعلی حشتمیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران عصر پنجشنبه؛ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در اولین روز از ثبت‌نام‌ها برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و با گذراندن مراحل اولیه برای کاندیداتوری ثبت نام کرد.

سعید جلیلی ثبت‌نام کرد

سعید جلیلی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، برای حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام کرد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز – پنجشنبه ۱۰ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت. کاندیداها به مدت پنج روز (تا ۱۴ خرداد) فرصت دارند با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پیش از این مقرر بود در خردادماه سال ۱۴۰۴ برگزار شود، پس از شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، بصورت زودهنگام و هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.