پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در شرق تهران

تا همین چند روز قبل هم تردد کارتن‌خواب‌ها و معتادان معضل ردیف اول و عامل نازیبا و ناامن شدن چهره بخشی از محله‌ها و معابر شرق تهران بود ولی حالا با پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در ناحیه یک منطقه ۱۳ وضعیت این محدوده از شهر سفید شده است.

پلمب خانه های پلاک قرمز منطقه13

همشهری آنلاین-پروانه بهرام نژاد : حالا با پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در ناحیه یک منطقه ۱۳ وضعیت این محدوده از شهر سفید شده و شهروندان با آرامش بیشتری به زندگی شان ادامه می‌دهند.

  • مردم چه می گویند؟از محله‌مان خجالت می‌کشیدیم

«مریم سعیدی» یکی از ساکنان محله شهید اسدی با گلایه از شرایط قبلی محله و قدردانی از پلمب تعدادی از خانه‌های آسیب زا در خیابان اقبال لاهوری می‌افزاید: «صبح و شب نداشتند؛ هر روز چشممان به روی معتادان و زباله‌جمع‌کن‌ها باز می‌شد که چندتایی باهم در خانه‌های قوراه کوچک سکونت داشتندو منظر نازیبا و ناامنی ایجاد کرده بودند. اینجا خانواده‌های آبرومند بسیاری زندگی می‌کنند اما به علت وضعیت قبلی خجالت می‌کشدیم دوستانمان را به خانه‌ دعوت کنیم.»

پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در شرق تهران

  • چه کسانی پای کار بودند؟

مراجع قضایی

۴ تیم فوریت‌های سامانه +۱۳۷ شهرداری منطقه ۱۳

نیروهای انتظامی

اداره برق

اداره گاز و …

  • چه روندی سپری شد؟

-مراجعه به املاک مذکور در سطح ناحیه با حضور یگان حفاظت شهرداری منطقه۱۳ و عوامل ناحیه

– هماهنگی با ماموران نیروی انتظامی و پلیس مواد مخدر برای رعایت حقوق شهروندی

– تخلیه املاک از افراد معتاد

-پلمپ و مسدود کردن درهای ورودی املاک مذکور توسط یگان حفاظت

-قطع انشعابات آب، گاز و برق

پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در شرق تهران

  • نگاه مسئول

تلاش برای رفع کلونی آسیب‌های اجتماعی

محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه۱۳:

این اقدام پس از برگزاری جلسه قرارگاه اجتماعی و با پیگیری‌های انجام شده، در محدوده بازارچه شهرستانی، خیابان اقبال، خیابان ثارالله و خیابان مرتجایی و…صورت گرفت و براین اساس ۲۶ پلاک قرمز که به کلونی آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود، پلمب شدند.

  • نگاه کارشناس

برخورد ضربتی معضل چندین ساله

حامد حسنی، شهردار ناحیه یک منطقه۱۳:

برخی از محدوده ها از سالها قبل به پاتوق افراد معتاد و باعث آسیب‌های اجتماعی درآمده بود و مردم چندین سال درگیر این موضوع بودند که علاوه بر نیروی انتظامی، شهرداری، اداره برق و گاز و … نیز در این طرح همکاری داشتند و این طرح در قالب طرح ضربتی برخورد با املاک پلاک قرمز با دستور قضائی اجرایی شد.

پلمب ۲۶ ملک پلاک قرمز در شرق تهران