پروژه پیجرها چه بود؟

طرح اسرائیل شامل استفاده از شرکت‌های ساختگی و نفوذی از افسران اطلاعاتی برای تولید دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم (پیجر) بوده است.

پیجر

همشهری آنلاین؛ یک منبع اطلاعاتی آمریکایی به شبکه ای بی سی نیوز گفت که برنامه‌ریزی اسرائیل برای نفوذ به زنجیره تأمین پیجرها حدود ۱۵ سال طول کشیده است. اما پروژه سنگین پیجرها چه بود؟

طرح اسرائیل شامل استفاده از شرکت‌های ساختگی و نفوذی از افسران اطلاعاتی برای تولید دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم (پیجر) بوده است. این منبع اطلاعاتی همچنین مدعی شد که سازمان سیا از به کارگیری این روش به دلیل خطرات آن برای غیرنظامیان، تردید داشت.

روزنامه نیویورک تایمز اولین بار گزارش داد که اسرائیل در ساخت پیجرها دست داشته است. بر اساس اطلاعات منابع مورد اشاره نیویورک تایمز، در این دستگاه‌های پیجر حدود یک الی دو انس ( 28.35 تا 56.7 گرم) مواد منفجره و یک کلید راه دور برای انفجار آن‌ها تعبیه شده بود.شبکه ABC در گزارش خود نوشت که با BAC Consulting، شرکت مستقر در مجارستان که به نمایندگی از شرکت Gold Apollo در تایوان قرارداد تولید دستگاه‌های پیجر را دریافت کرده بود،

تماس گرفته است، اما هیچ‌کدام از این شرکت‌ها به درخواست‌های مکرر این شبکه پاسخ نداده‌اند.علاوه بر این شرکت، آدرس ثبتی سیزده شرکت و دفتر یک فرد دیگر در همین ساختمان است.شرکت «بی‌ای‌سی کانسالتنت» ارتباطی با شرکت‌ها یا افراد دیگر داشته باشد.

کریستینا بارشون آرچیادوکونو، تاجر زن ۴۹ ساله بریتانیایی است که مدیر شرکت مجارستانی «بی آی سی» را برعهده دارد. یکی از دوستان سابق کریستیانا بارسونی آرسیدیاکونو در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی “دیلی میل”، این زن را “مرموز” توصیف کرد و گفت: او “همیشه ماهیت کار خود را پنهان کرده است. به گفته مادر کریستینا، سرویس مخفی مجارستان به او توصیه کرده است که با رسانه‌ها گفت‌وگو نکند.