ویژگی های بهترین سامانه پیامکی را می‌‌دانید؟ (راهنمای بی‌طرفانه!)

ویژگی های بهترین سامانه پیامکی را می‌‌دانید؟ (راهنمای بی‌طرفانه!)

اگر ندانید یخچال‌های خوب بازار چه ویژگی‌هایی دارند، آیا می‌توانید بهترین یخچال مناسب خود را انتخاب کنید؟

همین موضوع دربارهٔ پنل پیامکی هم صدق می‌کند. اول باید ویژگی‌های بهترین نوع آن را بدانید تا بعد بر اساس نیازتان، مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

در این مقاله، می‌خواهیم تمام ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب را بررسی کنیم تا کارتان را جلوتر بیندازیم.

 

سامانه پیامکی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

حداقل کاری که پنل باید انجام دهد، ارسال هم‌زمان پیامک به تعداد زیادی مخاطب است؛ ولی آیا همین قدر کافی است؟ نه!

در این بخش می‌خواهیم ۸ ویژگی اصلی و مهم پنل‌های پیامکی را بررسی کنیم.

ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب

۱. امکاناتی را که نیاز داریم، دارد

شما دقیقاً به چه دلیل به پیامک روی آورده‌اید؟ علت انتخاب پیامک، نیاز و انتظار شما از سامانهٔ پیامکی را مشخص می‌کند:

  • اگر می‌خواهید پاسخ‌گویی به مشتریان را خودکار کنید، به منشی پیامکی نیاز دارید
  • اگر می‌خواهید به‌عنوان شخص حقیقی پیامک تبلیغاتی بفرستید، به پنلی با امکان ثبت‌نام به‌عنوان شخص حقیقی نیاز دارید که دردسر احراز هویت نداشته باشد
  • اگر دوست دارید پنل به سایت وصل شود و پیامک‌های خودکار مثل کد تایید ثبت‌نام و تبریک تولد ارسال کنید، به وب سرویس ارسال پیامک نیاز دارید
  • اگر می‌خواهید پیامک انبوه بفرستید، به بانک شمارهٔ به‌روز و بزرگ نیاز دارید
  • اگر دنبال ارسال دقیق و به‌موقع هستید، باید ارسال زماندار پیامک داشته باشد

پس اول ببینید چه نیازهایی دارید و بعد دنبال پنلی بگردید که آن را برآورده کند. پنل‌ها و ویژگی‌های هرکدام را جداگانه بررسی کنید تا لیست پنل‌هایی را آماده کنید که به نیازتان پاسخ دهد.

حالا برویم سراغ سایر ویژگی‌ها و نکاتی که باید در نظر بگیرید!

هدفمندتر، ولی این دفعه در ۱۰ هزار اپلیکیشن 📱
هدفمندتر، ولی این دفعه در ۱۰ هزار اپلیکیشن 📱

وقتی پیشنهادی خوب به مخاطب درست برسد، احتمال استقبال از آن بیشتر است؛ چیزی که با تبلیغات در اپلیکیشن شدنی است. ۶۶ میلیون کاربر اندروید و آی‌اواس در ایران داریم که آماده‌اند با کسب‌وکارتان در محبوب‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های موبایل آشنا شوند. یادتان نرود آمارها نشان می‌دهند تعامل کاربران اپلیکیشن‌های رایگان با تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار زیاد است!

آشنایی با تبلیغات در اپلیکیشن arrow-left

۲. نه‌تنها پشتیبانی دارد، بلکه همیشه در کنار ماست

بین همهٔ ویژگی‌های بهترین سامانه پیامکی به نحوهٔ پشتیبانی و خدمات‌دهی باید طور دیگری نگاه کرد. پشتیبانی خوب فقط به پاسخگویی تلفنی محدود نمی‌شود.

در پنل خوب، اول از همه راهنمای کامل تصویری یا ویدیویی از تمام مراحل استفاده از سامانهٔ پیامکی تهیه و پاسخ سؤالات متداول هم پیش‌بینی شده است.

به‌علاوه، باید بتوانیم روی کمک پشتیبانی برای ایجاد کمپینی خوب و بعد از برگزاری، بررسی نتایج و بهینه‌سازی کمپین حساب کنیم.

پشتیبانی خوب از نظر ما؟ نیروی متخصص و پاسخ‌گو دارد و همچنین فراهم‌کردن شرایط مختلف برای پاسخ‌دادن به کاربر:

  • تلفن
  • متنی با ثبت تیکت
  • چت‌بات
  • ایمیل
  • تلگرام یا سایر پیام‌رسان‌ها

 

۳. قیمت آن با بودجهٔ ما هم‌خوانی دارد

برای استفاده از پنل ۳ هزینه باید پرداخت کنید:

  • هزینهٔ خرید پنل
  • هزینهٔ ارسال پیامک
  • هزینهٔ خرید خط

هزینهٔ خرید پنل هزینه‌ای ثابت است که در دوره‌های ماهانه یا سالانه پرداخت می‌شود و هزینهٔ ارسال پیامک همان تعرفه‌ای است که برای ارسال هر پیامک تعیین شده است.

تعرفهٔ هزینهٔ ارسال هم بر اساس تعداد صفحهٔ پیامک شما مشخص می‌شود که برای زبان فارسی، هر ۷۰ کاراکتر (شامل متن، لینک و «لغو۱۱») یک صفحه است.

به‌طور کلی، پیامک یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات ارزان است؛ ولی باز هم شما باید مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه را بر اساس نیازتان انتخاب کنید.

هم‌خوانی هزینهٔ پنل پیامکی با بودجهٔ ما یکی از ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب است!

مثلاً کسب‌وکارهای کوچک نیاز نیست هزینهٔ زیادی برای امکاناتی که شاید حتی یک بار هم نیاز پیدا کنند، متحمل شوند.

یک رویکرد ساده با کمک پنل‌ ارسال پیامک یکتانت و پنل اس ام اس نجوا هم کار را برای آن‌ها در می‌آورد:

  • ساخت چند کمپین پیامکی برای ارسال انبوه و گرفتن مشتری جدید و لید از طریق آن‌ها
  • ساخت لیست شماره تلفن
  • هدف‌گیری مجدد مشتریان راغب با کمک آن لیست از طریق پنل اس ام اس نجوا

خوبی پنل‌های رایگان این است که امکانات اصلی و حتی خط (جلوتر صحبت می‌کنیم)  را رایگان در اختیارتان می‌گذارند و تنها هزینهٔ شما می‌شود، هزینهٔ ارسال پیامک. جلوتر دربارهٔ اینکه پنل پیامکی رایگان بهتر است یا پولی، بیشتر صحبت می‌کنیم.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. استفاده از آن آسان است

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین پنل پیامکی، آسان‌بودن استفاده از آن است. کار با پنل پیامکی خوب معمولاً در اغلب مواقع به نیروی متخصص نیاز ندارد و با کمی وقت‌گذاشتن می‌توانید آن را یاد بگیرید.

کل کار در این چند مرحله خلاصه می‌شود:

  • انتخاب بانک شماره (انتخاب لیست بارگذاری‌شده)
  • اضافه‌کردن متن و لینک
  • ارسال (زمان‌بندی)

چنین پنل‌هایی داشبورد ساده‌ای دارند و بخش‌های مختلف آن مثل مخاطبان و کمپین‌ها دم‌دست است. ساخت کمپین هم بدون پیچیدگی خاصی به‌سرعت انجام می‌شود و گزارش‌های آن شفاف و کاربردی است.

نکته: بهتر است ثبت‌نام در پنل پیامکی و کار با محیط آن رایگان باشد تا بتوانید داشبورد و محیط آن را بررسی کنید و مطمئن شوید کار با آن ساده است. اگر سراغ پنل‌های پولی رفتید، حتماً گزینه‌هایی برای شما در اولویت باشند که دموی رایگان دارند!

رسیدیم به پنجمین مورد از ویژگی‌های سامانه ارسال SMS مناسب که باید در نظر بگیرید.

 

۵. امکان رصد نتایج کمپین را برای ما فراهم می‌کند

فقط اگر بهینه‌سازی کنیم، می‌توانیم هر بار نتیجهٔ بهتری از کمپین‌های پیامکی خود بگیریم. پنل‌های خوب با فراهم‌کردن امکان رصد نتایج، اجازه می‌دهند کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنیم؛ آن هم به ۲ روش:

اول اینکه گزارش کار خود ارائه می‌دهند؛ برای مثال، تعداد ارسال‌ها، تعداد لغوها و نرخ کلیک را نمایش می‌دهند.

گزارش‌دهی دقیق از ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب

دوم هم اینکه اجازه می‌دهند لینک ترکر پیامکی بسازیم تا در گوگل‌آنالیتیکس گزارش دقیق‌تری مثل نرخ ورود به صفحهٔ فرود را بگیریم و ببینیم در نهایت هر کمپین یا پیامک چقدر تبدیل برای ما داشته‌اند.

دانلود رایگان ایبوک ۲۰۰ ایده برای نوشتن متن CTA تاثیرگذار
دانلود رایگان ایبوک ۲۰۰ ایده برای نوشتن متن CTA تاثیرگذار

در این ایبوک نمونه‌های مختلفی از بهترین متن‌های CTA برای استفاده در تبلیغات و بازاریابی را گردآوری کرده‌ایم.

دانلود رایگان arrow-left

۶. می‌توانیم مخاطبان را دسته‌بندی کنیم

هر پیامی مخاطبان خود را دارد. برای نمونه، یک فروشگاه خواروبار با همان پیامکی که زنان خانه‌دار را جذب می‌کند، نمی‌تواند مدیران میانی کسب‌وکارهای بزرگ را جذب کند.

حالا لازمهٔ ارسال پیام شخصی‌سازی‌شده این است که پنل به ما امکان تفکیک و دسته‌بندی مشتریان را دهد که آن هم ۲ حالت دارد:

اولین حالت این است که مخاطبان خود را وارد کرده‌ایم و در پنل آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم. در این حالت می‌توانیم از راه‌های مختلف مثل ارسال نظیر به نظیر و پیامکی شخصی‌سازی‌شده با نام مشتری بفرستیم یا به سراغ ارسال بر اساس الگو برویم!

نمونه پیامک شخصی‌سازی‌شده بر اساس نام مشتری

ارسال پیامک نظیر به نظیر با نام مشتری ساده‌ترین نوع شخصی‌سازی است که از قضا نتیجهٔ خوبی هم به همراه دارد؛ پس اینکه بتوانید پیامک اختصاصی برای هر مشتری بنویسید هم جزو ویژگی‌های پنل خوب بدانید!

دومین مورد هم اینکه از مخاطبان پنل استفاده می‌کنیم که دسته‌بندی شده‌اند. برای مثال، در پنل ارسال پیامک یکتانت می‌توانید مخاطبان خود را از گروه‌های مخاطب مختلف انتخاب کنید:

امکان بخش‌بندی مخاطبان یکی از ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب

۷. خط پیامکی به ما می‌دهد

برای ارسال پیامک علاوه‌ بر پنل، به خط هم نیاز دارید. پنل‌های خوب خط ارسال پیامک را به‌سادگی در اختیار شما می‌گذارند.

اگر خط رایگان و اشتراکی بخواهید، باید خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشید و اگر خط اختصاصی لازم داشته باشید، باید بتوانید سریع و بی‌دردسر خط خود را بخرید.

البته برخی پنل‌ها مثل پنل یکتانت شما را از این دردسر هم راحت کرده‌اند؛ چراکه پیامک از سرشماره‌های خودشان ارسال می‌شود و دیگر اصلاً نیاز نیست ماه‌ها صبر کنید.

ولی شاید بخواهید یک خط اختصاصی برای خودتان داشته باشید که آن زمان بهتر است ببینید پنل چطور این مشکل را برای شما حل می‌کند و چه راهکارهایی دارد.

یادتان نرود که ما ۲ خط برای ارسال پیامک داریم: تبلیغاتی و خدماتی.

از خط خدماتی به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید برای ارسال تبلیغ استفاده کنید؛ این خطوط برای اطلاع‌رسانی، یادآوری و سایر اقدام‌ها برای برقراری ارتباط با مشتری است.

نگاهی هم به تفاوت‌ها و شباهت‌های خط اختصاصی و اشتراکی در تصویر زیر بیندازید:

تفاوت خط اشتراکی با خط اختصاصی

برای آشنایی با انواع خطوط پیامکی، پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ «بررسی انواع اپراتورهای پیامکی در ایران (مزایا، معایب و تعرفه)» را مطالعه کنید.

 

۸. ظرفیت ارسال خوبی داشته باشد

ویژگی اصلی تبلیغات پیامکی ارسال سریع هزاران پیامک در لحظه است؛ یعنی پنل باید ظرفیت خوبی برای ارسال داشته باشد تا به دردسر نخورید!

شاید پنل‌هایی با پیشنهادهای وسوسه‌کننده (قیمت ارزان) وجود داشته باشند؛ ولی شما به چند قدم جلوتر فکر کنید. به همان زمانی که کسب‌وکارتان بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و شما نیاز دارید به تعداد زیادتری پیامک بفرستید.

نکته: مطمئن شوید امکان ارسال برای تمام اپراتورها فراهم است. حالا دیگر ممکن است مخاطب شما سیم‌کارت شاتل، رایتل یا حتی سامانتل داشته باشند.

این بود تمام ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب! یک سؤال باقی می‌ماند:

 

پنل پیامکی رایگان یا پولی؟

رایگان یا پولی‌بودن پنل پیامکی به‌معنای بهتر یاد بدتربودن آن نیست. باید ببینید چه نیاز، هدف و چه مقدار بودجه دارید و بر اساس آن انتخاب کنید.

یک قاعدهٔ ساده وجود دارد: اگر پنل‌های رایگان تمام نیاز شما را برآورده می‌کنند و امکانات بیشتری لازم ندارید، پنل رایگان را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت، پنل‌های پولی ممکن است گزینهٔ مناسب شما باشند.

برای مثال، اگر می‌خواهید با پیامک به مراجعان مطب خود نوبت دهید، به ماژول ارسال پیامک نوبت‌دهی نیاز دارید که در پنل‌های پولی پیدا می‌شود.

یک مثال دیگر؟ فرض کنید امکان پشتیبانی پیامکی از محصول خود را فراهم کرده‌اید؛ به این صورت که افراد با ارسال یک عدد یا کلمه، نیاز خود به پشتیبانی را اعلام کنند و شما با آن‌ها تماس بگیرید.

در ساعت‌هایی که کارشناسان پشتیبانی حاضر نیستند، می‌توانید با منشی پیامکی این موضوع را اطلاع دهید. به همین خاطر، یکی از ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب برای شما می‌شود داشتن منشی پیامکی که در پنل‌های پولی در دسترس است.

ولی وقتی که تازه کسب‌وکار خود را راه انداخته‌اید، کسب‌وکار کوچکی مثل آنلاین‌شاپ یا سوپرمارکت محلی دارید یا اصلاً به‌تازگی بازاریابی پیامکی را شروع کرده‌اید، از پنل‌های رایگان استفاده کنید.

برای نمونه، می‌توانید از گروه‌های مبتنی بر موقعیت مکانی مخاطب پنل یکتانت برای اطلاع‌رسانی و اعلام افتتاح‌شدن مغازه و کسب‌وکارتان در یک منطقه یا شهر مشخص استفاده کنید.

این گام اول است و در گام‌های بعد هم می‌توانید کم‌کم با دادن پیشنهادهای مختلف، مراجعه‌کننده‌های حضوری خود را بیشتر و بیشتر کنید.

بعد از  راه اندازی فروشگاه اینترنتی (آنلاین شاپ) هم نیاز دارید آن را به مخاطبان خود معرفی کنید. در این حالت هم می‌توانید به سراغ یکتانت بیایید و پیامکی برای مخاطبان خودتان (مثلاً علاقه‌مندان به خرید لوازم جانبی موبایل) ارسال کنید.

گروه‌های مخاطبان تبلیغات پیامکی مخصوص فروشگاه‌های آنلاین

این کمپین در شروع کار کمک می‌کند افرادی را که می‌توانند مشتری شما باشند، با خودتان آشنا کنید و حتی اطلاعات تماس آن‌ها را از طریق پیشنهادهای مختلف مثل تخفیف، مشاوره رایگان و ثبت‌نام برای ارسال رایگان بگیرید.

پس از جمع آوری شماره موبایل مشتریان احتمالی و حتی خریداران، می‌توانید بازاریابی پیامکی  را با هدف بازگشت مشتری و تشویق او به خرید مجدد ادامه دهید.

البته کسب‌وکارهای بزرگ و جاافتاده هم برای کاهش هزینه‌ها بهتر است روی همان پنل‌های رایگان برای ارسال پیامک انبوه حساب کنند. خلاصه اینکه بهتر است فقط روی امکانات اضافه حساب کنید که واقعاً به آن نیاز داشته باشید!

حالا چرا پنل پیامکی یکتانت را بیشتر مثال می‌زنیم؟ چند دلیل داریم:

  • ثبت‌نام در آن رایگان و بدون نیاز به احراز هویت است (اشخاص حقیقی هم می‌توانند استفاده کنند)
  • فرایند ساخت کمپین خیلی ساده است و در چند دقیقه انجام می‌شود
  • به‌راحتی می‌توانید گروه مخاطبانی را انتخاب کنید که می‌توانند مشتری شما باشند
  • خط‌های ارسال پیامک رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد
  • لینک‌های داخل پیامک به‌صورت خودکار، کوتاه می‌شود و برای کاراکترهای کمتری هزینه پرداخت می‌کنید
  • هزینهٔ ارسال‌های ناموفق را هم به شما پس می‌دهد

اگر دوست دارید اولین کمپین خود را بسازید، کافی است ابتدا در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید و سپس بعد از شارژ اکانت خود، کمپین پیامکی را بسازید.

بر اساس نیازتان پنل پیامکی انتخاب کنید!

در این مقاله، از ویژگی‌های سامانه پیامکی خوب و تفاوت پنل رایگان و پولی گفتیم. حالا که تا اینجا آمده‌اید، قلم و کاغذ بردارید و بر اساس مواردی که خوانده‌اید، اهداف و نیازهای خود از بازاریابی پیامکی را بنویسید.

بعد از آن، خیلی راحت با بررسی ویژگی پنل‌های مختلف می‌توانید پنل مناسب خود را پیدا کنید. اگر هنوز برای انتخاب پنل مناسب خود تردید دارید، در کامنت‌ها برای ما بنویسید. 🙂

 

 

.