ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در همین هفته | شروع برف و باران از امروز در این استان‌ها | سرد شدن هوا در بعضی مناطق

ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در همین هفته | شروع برف و باران از امروز در این استان‌ها | سرد شدن هوا در بعضی مناطق

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (سه‌شنبه) ـ با گذر امواج تراز میانی جو ـ در سواحل دریای خزر، شمال غرب، مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب استان اصفهان، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و شمال استان خراسان رضوی ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در غرب مازندران گیلان و شمال اردبیل بارش شدت خواهد داشت.

چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

پنجشنبه ـ با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ـ در کل نوار غربی و بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نیمه شمالی کشور بارش به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوب و جنوب شرق بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

جمعه گستره فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود. در مرکز کشور شامل نیمه شرقی اصفهان، یزد و نیمه شمالی کرمان ابرناکی همراه با بارش به صورت پراکنده و خفیف است. در جنوب کرمان، مرکز هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. در ضمن، مناطقی از کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف شدت خواهد داشت.

شنبه این سامانه در نوار شرقی کشور فعال است. در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش و وزش باد انتظار می‌رود و بعدازظهر سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین در این روز در ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش برف رخ می‌دهد.

پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و نوار شمالی کشور و شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش دما انتظار می‌رود.

سه‌شنبه و جمعه دریای خزر، جمعه خلیج فارس و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.