واکنش تند نتانیاهو به تصمیم انگلیس برای تعلیق ارسال محموله‌های تسلیحاتی

واکنش تند نتانیاهو به تصمیم انگلیس برای تعلیق ارسال محموله‌های تسلیحاتی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم انگلیس برای تعلیق ارسال محموله‌های تسلیحاتی را «مشوقی برای جنبش حماس» دانست و مدعی شد که این رژیم چه با تسلیحات انگلیسی چه بدون آنها در جنگ علیه غزه «پیروز» خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در واکنش به تصمیم دولت انگلیس برای تعلیق ارسال بخشی از محموله‌های تسلیحات برای رژیم صهیونیستی گفت: «تصمیم اشتباه انگلیس برای تعلیق صادرات سلاح به اسرائیل، تنها موجب تشویق حماس خواهد شد که بیش از ۱۰۰ گروگان از جمله پنج انگلیسی را در بازداشت نگه داشته است.»

نتانیاهو در ادامه تاکید کرد: تصمیم انگلیس برای تعلیق ۳۰ مجوز ارسال سلاح «ننگین» است و هرگز تصمیم «اسرائیل» برای شکست حماس را تغییر نخواهد داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «اسرائیل در این جنگ چه با سلاح‌های انگلیس چه بدون آنها پیروز خواهد شد.»

دولت انگلیس شامگاه دوشنبه اعلام کرد که به علت وجود احتمال استفاده از تسلیحات انگلیسی برای نقض قوانین بین‌المللی، صادرات برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

انگلیس از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی است که دولت‌ آن با افزایش فشارهای داخلی برای توقف صادرات تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی روبه‌رو است.

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت انگلیس که بلافاصله پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات این کشور در ماه ژوئیه انجام شد، دولت به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی «احتمالا» درحال نقض قوانین بین‌المللی است.