همکاری ویژه مرسدس بنز و یک استارت‌آپ چینی

همکاری ویژه مرسدس بنز و یک استارت‌آپ چینی

مرسدس بنز اعلام کرده که با استارتاپ چینی مومنتا (Momenta) برای توسعه یک راه‌حل هوشمند رانندگی پیشرفته همکاری می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت آرنا ای‌وی، این سیستم نوآورانه قرار است در مدل تمام الکتریکی CLA آینده مرسدس بنز یکپارچه شود و دوره جدیدی از قابلیت‌های رانندگی خودکار را نوید دهد.

سیستم کمک رانندگی حاصل از این همکاری نیازی به نقشه‌های با وضوح بالا ندارد. این امر به مدل الکتریکی CLA امکان می‌دهد تا حتی در مناظر پیچیده محیط‌های شهری به ناوبری و ارائه رانندگی کمکی بپردازد که در حال حاضر بزرگترین چالش برای سیستم‌های رانندگی خودکار محسوب می‌شود.

مدل الکتریکی CLA از قدرت محاسباتی چیپ هوشمند رانندگی Nvidia’s Orin بهره خواهد برد و مرسدس بنز قول تجربه رانندگی بی‌نظیری را داده است.

همکاری ویژه مرسدس بنز و یک استارت‌آپ چینی

این همکاری بین مرسدس بنز و مومنتا اولین مورد از پذیرش راه‌حل فناوری از یک تامین‌کننده هوشمند رانندگی چینی توسط این خودروساز آلمانی است. علاوه بر این، مدل الکتریکی CLA اولین مدل مرسدس بنز خواهد بود که رانندگی کمکی در سطح شهر را ارائه می‌دهد.

با این حال، این حرکت بخشی از یک روند گسترده‌تر است که در آن خودروسازان معتبر به طور فزاینده‌ای با استارتاپ‌های فناوری همکاری می‌کنند تا توسعه و پذیرش فناوری‌های رانندگی خودکار را تسریع کنند.

بیشتر بخوانید:

تاریخ شروع تولید مدل الکتریکی CLA در آوریل ۲۰۲۵ به سرعت نزدیک می‌شود و ما واقعاً منتظر آن هستیم!