هشدار جدی ایران به گروه ۷ | محکومیت توسل به ابزار تهدید و تحریم برای فشار بر ملت ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز ضمن محکوم کردن بیانیه گروه هفت بر عزم ایران برای حراست از امنیت ملی و منافع حیاتی ملت ایران در منطقه تأکید کرد و گفت که اگر این گروه نگران صلح و امنیت منطقه است، جلوی جنایات اسرائیل را بگیرد.

بقایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، بیانیه اخیر گروه هفت امروز (پنجشنبه) ۱۲ مهرماه با واکنش اسماعیل بقایی سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

وی در این واکنش تداوم رویکرد جانبدارانه و غیرمسئولانه گروه هفت در ارتباط با تحولات منطقه غرب آسیا را تقبیح کرد.

گروه هفت روز چهارشنبه در این بیانیه نگرانی شدید نسبت به بروز بحران در خاورمیانه را ابراز کردند. در حال حاضر ایتالیا ریاست دوره‌ای این گروه را بر عهده دارد و این گروه یک روز بعد از عملیات تنبیهی موشکی ایران علیه تأسیسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در این بیانیه‌ این اقدام ایران را محکوم کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عملیات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران (وعده صادق ۲) علیه مجموعه‌ای از اهداف نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را پاسخی ضروری به اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر و در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع خواند.

محکومیت توسل به ابزار تهدید و تحریم برای فشار بر ملت ایران

به گزارش فارس، در پی تداوم جنایات رژیم اسرائیل از جمله در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب دهم مهرماه در عملیات وعده صادق ۲ اقدام به حملات موشکی به تأسیسات نظامی و امنیتی این رژیم کردند. این اقدام ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در راستای حق دفاع مشروع و حمایت از امنیت، حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران در مقابل متجاوزان صورت گرفت.

بقایی در این رابطه توسل به ابزار تهدید و تحریم برای فشار بر ملت ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حراست از امنیت ملی و منافع حیاتی ملت ایران در منطقه تأکید کرد و مداخلات غیرمسئولانه برخی بازیگران فرامنطقه‌ای از جمله آمریکا، به ویژه از طریق تداوم حمایت همه‌جانبه از رژیم اشغالگر اسرائیل را عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا برشمرد.

بقایی تصریح کرد: چنانچه گروه هفت واقعا نگران صلح و امنیت منطقه است، باید از اهرم‌های خود برای پایان دادن فوری به ‌نسل‌کشی فلسطینی‌ها و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه و دیگر کشورهای منطقه استفاده کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی مسئولیت قطعی کشورهای عضو گروه هفت به خصوص آمریکا، در تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا به دلیل حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی و مالی و سیاسی از طرف متجاوز را یادآور شد.
بقایی همچنین نسبت به عواقب وخیم این رویکرد بر صلح و ثبات منطقه و فراتر از آن هشدار داد.
به گزارش فارس، گروه هفت در این بیانیه با ابراز نگرانی از تشدید تنش در منطقه، درگیری در سطح منطقه را به نفع هیچ‌کس ندانسته و عنوان کرده‌اند که راه‌حل دیپلماتیک همچنان امکانپذیر است.