هر آنچه در مورد گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ می‌دانیم

هر آنچه در مورد گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ می‌دانیم

به نقل از دیجیکالا:

سامسونگ حدود یک ماه دیگر از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود تحت عنوان گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ رونمایی خواهد کرد. با توجه به اینکه گلکسی زد فلیپ ۴ پرفروش‌ترین گوشی تاشو در بازار جهانی محسوب می‌شود، کاربران زیادی چشم‌انتظار معرفی نسل بعدی آن هستند. طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد این گوشی منتشر شده که در ادامه به طور مختصر و مفید به تمام ویژگی‌های فاش شده از این گوشی تاشو می‌پردازیم.

بزرگ شدن نمایشگر بیرونی

مهم‌ترین تغییر ظاهری این گوشی نسبت به نسل قبلی، استفاده از نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر برای آن است. زد فلیپ ۴ از نمایشگر بیرونی ۱.۹ اینچی با رزولوشن ۲۶۰ در ۵۱۲ بهره می‌برد که عملا چندان کاربردی نیست و نمی‌توان کار خاصی با آن انجام داد. اما در نسل جدید، اندازه‌ی نمایشگر بیرونی به ۳.۴ اینچ افزایش پیدا کرده که دارای رزولوشن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل است. در بخشی از این نمایشگر به دلیل وجود ماژول دوربین و فلش LED، انحنا پیدا کرده و همین موضوع منجر به خاص بودن نمایشگر شده است.

گلکسی زد فلیپ 5

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کاربران از طریق این نمایشگر به اپ‌هایی مانند گوگل مپ، یوتیوب و Messages دسترسی دارند. بنابراین کاربران بدون اینکه نیازی به باز کردن گوشی داشته باشند، صرفا با استفاده از نمایشگر بیرونی می‌توانند کارهای مختلفی را انجام دهند.

لولای جدید

گلکسی زد فلیپ 5

یکی از مهم‌ترین شکایت‌های کاربران در مورد گوشی‌های تاشو سامسونگ همواره در مورد کیفیت لولا بوده که منجر به افزایش چین‌خوردگی نمایشگر می‌شود و همچنین زمانی که گوشی بسته است، بین دو بخش نمایشگر یک شکاف قرار می‌گیرد. اما حالا به لطف استفاده از طراحی جدید لولا، گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت بسته شده دیگر بین نمایشگر شکاف ندارد و از طرف دیگر چین‌خوردگی نمایشگر هم کمتر احساس خواهد شد.

گواهی IP58

به نظر می‌رسد جدیدترین گوشی‌های تاشو در زمینه‌ی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، بین تمام گوشی‌های تاشو بهترین خواهند بود. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ اولین شرکتی بود که قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را برای گوشی‌های خود ارائه داد و حالا نسل جدید این گوشی‌ها در برابر گرد و غبار هم مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت. بنابراین کاربران این گوشی‌های جدید نگرانی کمتری بابت این موضوع خواهند داشت و با خیال راحت‌تری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با ۸ گیگابایت رم

طبیعتا جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ از چیپست بهتری استفاده می‌کنند. به طور مشخص قرار است با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۸ گیگابایت رم روبرو شویم. در مورد گلکسی زد فلیپ ۵ به نظر می‌رسد مدل ۱۲۸ گیگابایتی از حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 استفاده می‌کند و مدل ۲۵۶ گیگابایتی با حافظه داخلی UFS 4.0 راهی بازار خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ 5

انرژی این گوشی از طرف باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. نمایشگر اصلی مانند نسل قبلی ۶.۷ اینچ اندازه دارد که رزولوشن FHD+ ارائه می‌دهد و رفرش‌ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. در مورد ویژگی‌های دوربین‌ها هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی احتمالا با بهبود در زمینه‌ی سنسور یا لنز روبرو خواهیم شد. همچنین گفته می‌شود نمایشگر اصلی روشنایی بیشتری دارد.

در شایعات مطرح شده آمده که گلکسی زد فلیپ ۵ از قابلیت DeX پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این مشخصه، یا باید از کابل HDMI بهره ببرید یا به صورت بی‌سیم از تلویزیون‌ها و مانیتورهایی که از Miracast پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید. اما برای کامپیوتر اگر دارای ویندوز ۱۰ یا ۱۱ باشد، تنها از طریق کابل USB می‌توانید قابلیت DeX را فعال کنید.

در نهایت باید خاطرنشان کنیم سامسونگ قصد دارد میزان تولید این گوشی را به دو برابر نسل قبلی برساند و این یعنی مدیران سامسونگ انتظارات زیادی بابت آمار فروش این گوشی دارند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - ویتنام
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip4 تک سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

منبع: GSMArena