هر آنچه در مورد گلکسی S24 اولترا می‌دانیم

هر آنچه در مورد گلکسی S24 اولترا می‌دانیم

به نقل از دیجیکالا:

با وجود اینکه هر سال ده‌ها گوشی جدید از طرف شرکت‌های مهم راهی بازار می‌شوند، ولی در بین این همه گوشی، فقط تعداد محدودی مورد توجه گسترده‌ای قرار می‌گیرند. هر ساله نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ سروصدای زیادی راه می‌اندازند و در بین این خانواده، مدل اولترا بهترین و جذاب‌ترین مدل به حساب می‌آید. با توجه به اینکه فقط چند ماه دیگر گوشی گلکسی S24 اولترا رسما رونمایی می‌شود، در این مطلب به تمام شایعاتی که در مورد این گوشی منتشر شده، می‌پردازیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا

با توجه به تاریخ رونمایی از چند سری قبلی گوشی‌های گلکسی S، به نظر می‌رسد گلکسی S24 اولترا هم در ماه فوریه (بهمن-اسفند) معرفی خواهد شد. البته در این میان باید به معرفی سری گلکسی S21 در ماه ژانویه (دی-بهمن) اشاره کنیم و به تازگی شایعاتی مبنی بر معرفی سری S21 در ماه بهمن منتشر شده است.

برای قیمت گلکسی S24 اولترا نباید انتظار تغییری داشته باشیم و قرار است بار دیگر با همان قیمت پایه ۱۲۰۰ دلار به دست کاربران برسد. البته در این زمینه هنوز گزارش‌های موثقی منتشر نشده ولی در کل اگر سامسونگ به دنبال افزایش قیمت این گوشی بود، تا حالا برخی شایعات در این مورد مطرح می‌شد.

طراحی و نمایشگر

گوشی گلکسی S24 اولترا

همواره مدل‌های اولترا، مهم‌ترین مدل خانواده گلکسی S محسوب می‌شوند و برای گلکسی S24 اولترا هم قرار نیست این رویه تغییر پیدا کند. بنا به گزارش‌های منتشر شده، این گوشی مانند نسل قبلی دارای نمایشگر ۶.۸ اینچی است و از نظر طراحی هم تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. یکی از افشاگران مشهور که با نام کاربری Ice Universe در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد، اعلام کرده که گلکسی S24 اولترا به احتمال زیاد از نمایشگر تخت بهره می‌برد و بنابراین ظاهرا باید به لبه‌های خمیده‌ی این نمایشگر خداحافظی کنیم. از سوی دیگر احتمال افزایش روشنایی نمایشگر از ۱۷۵۰ نیت به ۲۵۰۰ نیت مطرح شده که این یعنی در این زمینه رکوردشکنی خواهد کرد.

در بین شایعات، به احتمال بهره‌گیری این گوشی از فریم تیتانیومی هم اشاره شده که در صورت عملی شدن این تصمیم، گلکسی S24 اولترا از جنس بدنه‌ی مشابه با مدل‌های پرو آیفون ۱۵ بهره خواهد برد. با توجه به این تغییر، گفته می‌شود وزن بدنه‌ی این گوشی ۱ گرم کمتر از نسل قبلی و با بدنه‌ی ۲۳۳ گرمی به دست کاربران می‌رسد.

دوربین‌های گلکسی S24 اولترا

گوشی S24 اولترا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های مدل اولترا سامسونگ، دوربین‌های فوق‌العاده‌ی آن‌ها است. در مورد گلکسی S24 اولترا به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد تا حد زیادی از همان دوربین‌های نسل قبلی استفاده کند و بنابراین با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی روبرو خواهیم شد.

البته در مورد دوربین تله‌فوتو این گوشی شایعاتی مطرح شده و ممکن است به جای سنسور ۱۰ مگاپیکسلی، از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شود که البته زوم اپتیکال این دوربین همچنان ۳ برابر خواهد بود. برای دوربین پریسکوپی هم می‌توانیم انتظار افزایش دیافراگم را داشته باشیم که با وجود ثابت ماندن زوم اپتیکال ۱۰ برابری، این تغییر می‌تواند زوم دیجیتال را از ۱۰۰ به ۱۵۰ برابر افزایش دهیم.

چیپست؛ اسنپدراگون یا اگزینوس؟

گلکسی S24 اولترا

سری گلکسی S23 در تمام بازارها فقط با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه شدند. در مورد سری S24 شایعاتی مبنی بر تکرار رویه‌ی همیشگی سامسونگ برای عرضه با دو چیپست به گوش می‌رسد. ولی افشاگران بر این باور هستند که حتی اگر مدل استاندارد و پلاس S24 با این وضعیت روبرو شوند، کاربران گلکسی S24 اولترا در سرتاسر جهان، این گوشی را با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دریافت می‌کنند. از دیگر شایعات مطرح شده برای این گوشی، می‌توانیم به بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت داخلی ۲ ترابایت اشاره کنیم.

باتری و سرعت شارژ

گلکسی S23 اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و برای نسل بعدی نباید انتظار افزایش ظرفیت داشته باشیم. همچنین با توجه به اینکه مدل فعلی از شارژ ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند و دوست داریم نسل جدید از شارژ ۶۵ وات بهره ببرد، ولی به احتمال زیاد این انتظار برآورده نخواهد شد.

سخن پایانی

اولترا گلکسی S24

روی هم رفته شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ، علاقه‌ی زیادی به تغییر گسترده‌ی گوشی‌های پرچم‌دار خود نشان نمی‌دهند و هر ساله این گوشی‌ها را با بهبودهای جزئی راهی بازار می‌کنند. بنابراین همانطور که می‌بینید، گلکسی S24 اولترا هم قرار نیست تفاوت زیادی با نسل قبلی داشته باشد و مهم‌ترین ارتقای آن، به احتمال زیاد چیپست جدید خواهد بود. بنابراین با توجه به این گزارش‌ها، گلکسی S24 اولترا برای کاربران S23 اولترا و حتی S22 اولترا، گوشی چندان جذابی به حساب نمی‌آید.

منبع: pocket-lint

راهنمای خرید گوشی موبایل