نزاع در این استان بیش از ۱۶۰۰نفر را به پزشکی قانونی کشاند

نزاع در این استان بیش از ۱۶۰۰نفر را به پزشکی قانونی کشاند

مدیرکل پزشکی قانونی هرمزگان گفت: یکهزار و ۶۳۹ نفر از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سید جواد میرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعان نزاع یکهزار و ۳۹۴ نفر بود، بیش از چهار درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کل مراجعه کنندگان نزاع در سه ماهه نخست امسال به ادارات پزشکی قانونی استان هرمزگان، یکهزار و ۷۴ مرد و ۵۶۳ زن بودند، این در حالی است که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از یکهزار و ۵۶۹ نفر مراجعه کننده به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان هرمزگان، یکهزار و ۲۹ مرد و ۵۴۰ زن بودند.

فوت هشت نفر بر اثر برق گرفتگی در هرمزگان

مدیرکل پزشکی قانونی هرمزگان با اشاره به فوت هشت نفر بر اثر برق گرفتگی در این استان، افزود: در مدت یادشده تعداد هشت نفر از فوتی های ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی این استان بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که هر هشت نفر مرد بودند.

میرهادی توضیح داد: آمار تلفات برق گرفتگی در سال گذشته(۱۴۰۲) نیز هشت نفر بوده که از این تعداد هفت نفر مرد و یک نفر زن بودند.

مرگ ۱۱ نفر بر اثر سوختگی در هرمزگان

وی اضافه کرد: درسه ماهه نخست سال جاری ۱۱ نفر به دلیل فوت ناشی از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی استان هرمزگان ارجاع شده اند که از کل فوت ناشی از سوختگی از فروردین تا خرداد ماه امسال هشت نفر مرد و سه نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان هرمزگان اعلام کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲ نفر فوت ناشی از سوختگی ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان هر ۲ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا، پزشکی قانونی، سازمانی تخصصی و مستقل است که زیر نظر قوه قضاییه برای کشف حقیقت در وقوع جرائم کمک می کند و با استفاده از تجارب و تخصص کارشناسان و همچنین بهره گیری از فناوری نوین نقش بسیار تاثیرگذاری در استقرار عدالت دارد.

ارائه خدمات به مراجعان در نزاع، تصادفات، حوادث کار و آسیب‌های فیزیکی، صدور گواهی‌های مرتبط با استخدام، صدور گواهی‌های همسرآزاری، کودک‌آزاری، بررسی فوت‌های غیرطبیعی و نیز معاینات جنسی، معاینات خاص، بررسی برخی بیماری‌های خاص و عفونی و بررسی‌های لازم و صدور تاییدیه‌های لازم را از جمله وظایف پزشکی قانونی است.