نباید در جام ملت‌ها از تیم ملی توقع قهرمانی داشته باشیم

نباید در جام ملت‌ها از تیم ملی توقع قهرمانی داشته باشیم

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد که نباید از تیم ملی در جام ملت‌ها توقع قهرمانی داشته باشیم.

همشهری آنلاین: تیم ملی تمریناتش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کرده و این در حالی است که خیلی‌ها در انتظار هستند تا ایران بعد از ۵دهه طلسم قهرمان نشدن در این جام را بشکند. صمد مرفاوی مهاجم سابق تیم ملی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، در خصوص شرایط ایران در آستانه جام ملت‌های آسیا می گوید: طبیعتا برنامه‌ریزی کادر فنی این بود که تیم ملی قبل از این جام، چند بازی تدارکاتی با کیفیت انجام دهد ولی این شرایط فراهم نشد و ما نتوانستیم با تیم‌های پرقدرت و سرشناس بازی دوستانه انجام دهیم. در این زمینه باید مشکلات مالی فدراسیون، تحریم‌ها و مسائل کشور را هم در نظر گرفت.

مرفاوی حرف‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: ما در جام ملت‌ها پشتوانه داریم و به عنوان یک تیم درجه یک وارد این بازی‌ها خواهیم شد و این به خاطر سابقه فوتبال ایران در آسیا است. همه تیم‌ها روی تیم ملی ایران حساب جداگانه باز می‌کنند و باید از این شخصیت و همچنین توانایی بازیکنان بهترین استفاده را ببریم. من برای تیم ملی و امیر قلعه‌نویی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بچه‌های تیم ملی بهترین نمایش خودشان را در جام ملت‌ها نشان دهند.

مهاجم سابق تیم ملی در خصوص اینکه آیا ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود، تاکید می‌کند: همه مردم از تیم ملی قهرمانی می‌خواهند و اگر قهرمان نشویم خیلی‌ها ناراحت خواهند شد ولی ما نباید از این تیم توقع قهرمانی داشته باشیم. ما چه کار کرده‌ایم که در جام ملت‌ها قهرمان شویم. مهمترین بحث برای موفقیت، برنامه ریزی و آینده نگری است که ما در این زمینه در تمام تیم‌های ملی مشکل داریم و بابت همین مشکلات نباید از تیم ملی توقع قهرمانی داشته باشیم.

مرفاوی در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: یک مصاحبه از یکی از مربیان تیم ملی خوانده بودم که گفته بود رسانه‌ها نتایج تیم ملی ژاپن را بزرگ کرده‌اند. اگر چنین حرفی از سوی مربی تیم ملی عنوان شده، کاملا اشتباه است. ژاپن در جام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشت و نتایج چند ماه اخیر هم نشان می‌دهد که آنها چگونه پیشرفت کرده‌اند. آیا می‌توان این مسائل را نادیده گرفت؟