ناسا به دنبال کاهش زمان سفر رفت و برگشت به مریخ

ناسا به دنبال کاهش زمان سفر رفت و برگشت به مریخ

ناسا قصد دارد با سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های جدید موشکی انتقال انسان به مریخ و زمان این سفر را به دو ماه کاهش دهد. سیستم موشکی جدید می‌تواند تنها در عرض دو ماه انسان را به مریخ برده و برگرداند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با سرمایه‌گذاری روی یک سیستم موشکی جدید […]

ناسا قصد دارد با سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های جدید موشکی انتقال انسان به مریخ و زمان این سفر را به دو ماه کاهش دهد. سیستم موشکی جدید می‌تواند تنها در عرض دو ماه انسان را به مریخ برده و برگرداند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا با سرمایه‌گذاری روی یک سیستم موشکی جدید با مبلغ ۷۲۵ هزار دلار، قصد دارد یکی از بزرگترین موانع برای انتقال انسان به مریخ یعنی زمان سفر را از بین ببرد.

با فناوری‌های کنونی زمان سفر به مریخ و بازگشت از آن حدود ۲ سال طول می‌کشد. این مدت زمان برای پروژه‌های فضایی همراه با خطرات بزرگ سلامتی برای فضانوردان خواهد بود. زیرا آنها در این مدت زمان در معرض سطح بالایی از تشعشعات خورشیدی و فضایی قرار گرفته و اثرات مضر گرانش صفر نیز روی آنها خواهد بود. علاوه بر آن فضانوردان باید دوره طولانی ای را در انزوا سپری کنند. در این بین تشعشعات فضایی بزرگ‌ترین تهدید برای سلامتی فضانوردان است. طبق اعلام ناسا شش ماه ماندن در فضا می‌تواند آنها را در معرض تابش حدود هزار اشعه ایکس قفسه سینه قرار دهد. این موضوع باعث می‌شود تا فضانوردان در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان، تحلیل استخوان، بیماری‌های قلبی و آسیب به سیستم عصبی قرار بگیرند.

به همین دلیل ناسا قصد دارد طی همکاری با شرکت Howe Industries موشک پالس پلاسما را توسعه دهد. به گفته ناسا این سیستم موشکی جدید قادر است زمان سفر رفت و برگشت به مریخ را به دو ماه کاهش دهد. طبق بیانیه ناسا با استفاده از این فناوری می‌توان یک انقلاب در حوزه اکتشافات فضایی ایجاد کرد و حتی سفرهای فضایی را فراتر از مریخ انجام داد.

سیستم جدید موشکی با نام PPR نوعی سیستم محرک است که در آن برای تولید نیروی رانش بسیار کارآمد از پالس‌های پلاسمای فوق گرم استفاده می‌شود. اکنون این فناوری در مرحله دوم توسعه خود قرار داشته و ناسا روی بهینه سازی طراحی موتور، اثبات مفهوم و طراحی یک فضاپیما مبتنی بر این سیستم کار می کند.