میزان درآمد تبلیغات درون برنامه ای + راه‌های کسب درآمد

میزان درآمد تبلیغات درون برنامه ای + راه‌های کسب درآمد

پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۲۰۲۳، کسب‌وکارها برای تبلیغات در اپلیکیشن‌ها تا ۳۱۵ میلیارد دلار هزینه کنند (منبع: Statista). از طرفی، ادیوری (زیرمجموعهٔ یکتانت) در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱ میلیارد تبلیغ را نمایش داده است.

این بازار و ظرفیت برای شماست تا بتوانید از اپلیکیشن رایگان خود درآمد کسب کنید! در این مقاله، با بررسی آمار میزان درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای و روش‌های کسب درآمد از این تبلیغات، به شما کمک می‌کنیم از این فرصت طلایی و پول‌ساز بهره ببرید.

آخرین آمار درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای که باید بدانید

طبق آمار، اپلیکیشن‌ها بیش از ۹۰ درصد زمان مردم در گوشی‌های همراه را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی، بر اساس گزارش بازاریابی دیجیتال ایران، تعداد کاربران اندروید و iOS در ایران ۶۶ میلیون نفر است؛ همچنین تعداد کل نصب اپلیکیشن‌ها از کافه بازار هم در سال ۱۴۰۱، ۱/۸ میلیارد بار بوده است.

نرخ کلیک تبلیغات درون برنامه‌ای موبایلی به‌صورت جهانی ۰/۵۶ درصد است؛ در حالی که این عدد برای تبلیغات وب در موبایل فقط ۰/۲۳ درصد است.

در سال ۲۰۲۱، هزینهٔ تبلیغات درون اپلیکیشنی به ۲۰۱ میلیارد دلار رسید و ۴۹ درصد درآمد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۹ از تبلیغات درون اپلیکیشن‌های اندرویدی بوده است (منبع: publift).

از طرفی، تبلیغات موبایلی به شکلی طراحی شده‌اند که تعامل بیشتر کاربر را به دنبال داشته باشد. برای مثال، کاربران بازی موبایلی می‌توانند به‌ازای مشاهدهٔ تبلیغ، پاداش بگیرند.

طبق آخرین گزارش‌های ادیوری، ۱۸۷ میلیون بار تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن‌های ایرانی فقط در مرداد ۱۴۰۱ از طریق این پلتفرم نمایش داده شده است. نرخ کلیک این میزان نمایش، ۱/۱۷ درصد بوده است نشان می‌دهد کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی تا چقدر از تبلیغات به‌خصوص ویدیویی استقبال می‌کنند.

توجه بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی به تبلیغات درون اپلیکیشنی در کنار تعامل کاربران موبایل با این تبلیغات به‌معنای فراهم‌شدن فرصتی پول‌ساز برای شماست.

حالا چطور می‌توان به درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای رسید؟ بیایید ۴ جایگاه پول‌ساز  را با یکدیگر بررسی کنیم.

هدفمندتر، ولی این دفعه در ۱۰ هزار اپلیکیشن 📱
هدفمندتر، ولی این دفعه در ۱۰ هزار اپلیکیشن 📱

وقتی پیشنهادی خوب به مخاطب درست برسد، احتمال استقبال از آن بیشتر است؛ چیزی که با تبلیغات در اپلیکیشن شدنی است. ۶۶ میلیون کاربر اندروید و آی‌اواس در ایران داریم که آماده‌اند با کسب‌وکارتان در محبوب‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های موبایل آشنا شوند. یادتان نرود آمارها نشان می‌دهند تعامل کاربران اپلیکیشن‌های رایگان با تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار زیاد است!

آشنایی با تبلیغات در اپلیکیشن arrow-left

چه راه‌هایی برای کسب درآمد از تبلیغات درون‌برنامه‌ای وجود دارد؟

برای کسب درآمد از تبلیغات درون برنامه‌ای نیاز است در یک پلتفرم تبلیغاتی به‌عنوان نمایش‌دهنده ثبت‌نام کنید. برای شروع، می‌توانید به یکی از ۱۰ هزار اپلیکیشن مثل «کوییز آو کینگز» و «آخرین خبر» بپیوندید که به‌عنوان نمایش‌‌دهنده با یکتانت همکاری می‌کنند.

شما می‌توانید بسته به نوع اپلیکیشن و فضایی که در اختیار دارید، به یکی از روش‌های زیر از طریق یکتانت درآمد کسب کنید:

۱. نمایش تبلیغات بنری

معمولاً در بالا یا پایین صفحه نمایش داده می‌شوند تا تجربهٔ کاربری آسیب نبیند؛ ولی گاهی هم کل صفحه را می‌پوشانند. این تبلیغ به‌صورت یک تصویر ثابت یا متحرک (GIF) همره با متن و دکمه است.

برای مثال در تصویر زیر، تبلیغ‌های بنری را درون کادر زرد می‌بینید.

نمونه کسب درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای از طریق نمایش تبلیغات بنری

۲. نمایش تبلیغات همسان

این تبلیغ‌ها در دل صفحه‌های اپلیکیشن همچون یکی از عناصر آن دیده می‌شوند؛ مثل تصاویر زیر:

نمونه کسب درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای از تبلیغات همسان

در تصویر بالا، تبلیغ‌ها ظاهری مثل یکی از خبرهای اپلیکیشن دارند و فقط با برچسب کوچک «تبلیغات» از بقیه جدا شده‌اند.

تبلیغ‌های همسان به‌علت شبیه‌بودن به ساختار اپلیکیشن شما، خللی در تجربهٔ کاربر به وجود نمی‌آورند و نرخ کلیک بالا و به‌دنبال آن درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای بالاتری ایجاد می‌کنند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!
خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۳. نمایش تبلیغات ویدیویی

۳ نوع تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی در یکتانت داریم:

  • پیش‌نمایشی

قبل از اینکه ویدیویی در اپلیکیشن‌ شما ببینند، یک ویدیوی تبلیغاتی پخش می‌شود که پس از چند ثانیه، کاربر می‌تواند آن را ببندد.

  • بینابینی

تبلیغ ویدیویی بینابینی بین مراحل مختلف استفاده از برنامه یا بازی نمایش داده می‌شود؛ مثلاً قبل از پایان یک مرحله از بازی و شروع مرحلهٔ بعد.

در تصویر زیر، یک تبلیغ بینابینی ویدیویی را می‌بینید که برای افزایش نصب بازی Call of Duty انجام شده است:

نمونه تبلیغ بینابینی ویدئویی
  • جایزه‌دار

در این نوع تبلیغ که معمولاً در بازی‌های موبایلی اجرا می‌شود، کاربر به‌ازای تماشای ویدیو جایزه‌ای مثل «امتیاز بیشتر» و «جان» دریافت می‌کند. از آنجایی که کاربر باید ویدیو را کامل ببیند تا پاداش بگیرد، فرصت خوبی برای افزایش درآمد از تبلیغات درون برنامه‌ای به حساب می‌آید.

ویدیوی زیر تبلیغ جایزه‌دار در بازی «کوییز آو کینگز» است که کاربر برای عوض‌کردن موضوع پرسش به‌جای دادن ۸۰ سکه، یک تبلیغ را مشاهده می‌کند:

۴. نمایش تبلیغات بینابینی

تبلیغات بینابینی به‌طور کامل صفحه را می‌پوشانند و کاملاً در معرض دید کاربر هستند. همان طور که گفتیم، فقط در بین مراحل استفاده از اپلیکیشن یا بازی نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات بینابینی می‌توانند تصویر یا ویدیو باشند. تصاویر زیر مثال‌هایی از تبلیغ بینابینی تصویری هستند:

نمونه تبلیغات بینابینی

با شروع تبلیغ در اپلیکیشن خود، درآمدی ثابت و ماهانه ایجاد می‌کنید که به‌طور منظم و بدون نیاز به پیگیری به حساب شما واریز می‌شود.

اینجا احتمالاً می‌پرسید درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای یکتانت چطور محاسبه می‌شود. در بخش بعد با هم می‌بینیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین راه های افزایش نصب اپلیکیشن در ۲۰۲۲

درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای چطور محاسبه می‌شود؟

بسته به نوع تبلیغ، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از تبلیغات درون‌برنامه‌ای یکتانت وجود دارد. بعضی تبلیغ‌ها بر اساس تعداد نمایش، برخی تعداد کلیک و برخی با اقدام کاربر مثل نصب اپلیکیشن درآمد ایجاد می‌کنند.

پس از ثبت‌نام در یکتانت و شروع نمایش تبلیغ، جریان درآمدی شما به راه می‌افتد. درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای در یکتانت برای صاحبان اپلیکیشن بر اساس مدل تسهیم درآمد از کل درآمد حاصل‌شده محاسبه می‌شود.

به زبان ساده‌تر، فرقی نمی‌کند چه کمپین‌هایی با چه مدل پرداختی در اپلیکیشن شما اجرا شده‌اند. میزان درآمد حاصل از این کمپین‌ها محاسبه می‌شود و درصد شما از کل درآمد (۷۰ درصد) محاسبه و به حسابتان واریز می‌شود.

برای مثال، اگر در یک ماه از طریق نمایش تبلیغات مختلف در اپلیکیشن شما، ۱۰ میلیون تومان درآمد حاصل شده باشد، ۷ میلیون به شما داده می‌شود.

اگر به فکر کسب درآمد از طریق گوگل ادموب هستید، داستان پرداخت کمی متفاوت است!‌ در گوگل ادموب، ۶۰ درصد درآمد از تبلیغات سهم شماست و ۴۰ درصد آن برای گوگل.

اگر می‌خواهید جریان درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای شما همیشگی و فزاینده باشد، نکته‌هایی را که در ادامه می‌گوییم، حتماً رعایت کنید.

دانلود رایگان ایبوک ۲۰۰ ایده برای نوشتن متن CTA تاثیرگذار
دانلود رایگان ایبوک ۲۰۰ ایده برای نوشتن متن CTA تاثیرگذار

در این ایبوک نمونه‌های مختلفی از بهترین متن‌های CTA برای استفاده در تبلیغات و بازاریابی را گردآوری کرده‌ایم.

دانلود رایگان arrow-left

۵ نکته برای کسب درآمد بیشتر از تبلیغات درون برنامه‌ای

تبلیغ درون برنامه‌ای مثل هر کاری جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی دارد که رعایت آن‌ها کلید موفقیت و کسب درآمد و بی‌توجهی به آن‌ها علت شکست برنامه‌های درآمدزایی اپلیکیشن است.

در این بخش از مقاله، ۵ نکتهٔ مهم و سرنوشت‌ساز را بیان می‌کنیم که در کسب درآمد از تبلیغات به شما کمک می‌کنند:

۱. به محل و زمان نمایش تبلیغ توجه کنید

اگر کاربران اپلیکیشن با تبلیغ‌های سرزده، تکراری، مزاحم و نامرتبط مواجه شوند، از اپلیکیشن شما دل‌زده و خسته می‌شوند. حتی ممکن است با کارهایی مثل نوشتن بازخورد منفی و حذف برنامه به این تجربهٔ بد پاسخ دهند.

باید با توجه به مسیری که کاربر در برنامهٔ شما طی می‌کند و نوع محتوایی که به او ارائه می‌دهید، جایگاه تبلیغ خود را مشخص کنید.

مثلاً مجله‌های خبری می‌توانند جایگاه بنری را در انتهای هر مقاله قرار دهد تا خللی در خواندن محتوا ایجاد نکند.

به زبان ساده، جایگاه نمایش تبلیغ شما نباید مزاحم فعالیت کاربر باشد و وقتی نمایش داده شود که از آن استقبال می‌کند.

برای مثال، اگر تا به حال کوئیز آو کینگز بازی کرده باشید، می‌دانید که وقتی به خرج سکه نیاز دارید، می‌توانید یک ویدیوی تبلیغاتی ببینید یا قبل از شروع سؤالات و پس از پایان آن‌ها، بنرهای تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند. در طول بازی و حین نمایش سؤالات خبری از تبلیغ نیست.

نمونه نمایش درست تبلیغات برای افزایش درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای

۲. جایگاه‌های مختلف آماده کنید

به یک جایگاه برای نمایش تبلیغ بسنده نکنید و جایگاه‌های مختلف را به کار بگیرید؛ برای مثال، هم‌زمان که از تبلیغات ویدیویی جایزه‌دار استفاده می‌کنید که بازخورد و درآمد بیشتری دارند، جایگاه‌های و انواع دیگر تبلیغ، مثل بینابینی و بنری را هم در نظر بگیرید.

۳. برای مدل‌های تاثیرگذار برنامه داشته باشید

تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی به‌خصوص ویدیویی جایزه‌دار و بینابینی تأثیرگذارترین و پربازده‌ترین نوع تبلیغ درون برنامه‌ای هستند؛ البته به‌شرطی که استراتژی مناسبی داشته باشید.

در تبلیغات بینابینی، نکته‌های زیر را رعایت کنید:

  • دستورالعمل گوگل برای تبلیغات بینابینی اپلیکیشن‌ها را رعایت کنید؛ چون در غیر این صورت احتمال جریمه‌شدن توسط گوگل وجود دارد؛ هم در گوگل ادز و هم در ادیوری، نمایش تبلیغ بینابینی در زمان ورود و خروج به اپلیکیشن قابل‌قبول نیستند
  • تبلیغ‌های بینابینی را در توقف‌های طبیعی در جریان استفاده از برنامه نمایش دهید. بهتر است قبل از اینکه دکمه‌هایی مثل «مرحلهٔ بعد» نمایش داده شوند، تبلیغ را پخش کنید؛ چون کلیک‌های تصادفی و اشتباهی باعث کاهش رضایت کاربر و همچنین تبلیغ‌کننده می‌شوند
  • تعداد پخش تبلیغات بینابینی هم مهم است؛ تبلیغ بینابینی زیاد آزاردهنده و مزاحم است و به تجربهٔ کاربر آسیب می‌زند
  • دکمهٔ بستن تبلیغ را در معرض دید و به‌اندازهٔ کافی بزرگ قرار دهید که کاربر بتواند به‌راحتی آن را لمس کند؛ همین طور زمان باقی‌مانده از تبلیغ را نمایش دهید. (منبع:.publift)

در تبلیغات ویدیویی جایزه‌دار هم حواستان به موارد زیر باشد:

  • این ویدیوها هم مثل ویدیوهای بینابینی باید زمانی پخش شوند که در فعالیت کاربر اختلال ایجاد نکنند؛ برای مثال، پس از باخت و تمام‌شدن جان‌های گیمر، زمان مناسبی است که پیشنهاد دهید در ازای تماشای تبلیغ یک بار دیگر آن مرحله را بازی کند
  • با پیشنهاد مکرر، ویدیوهای جایزه‌دار را دم‌دستی و بی‌ارزش نکنید؛ در زمان مناسب و به‌تعداد مناسب این پیشنهاد را دهید
  • چیزی را در ازای تماشای ویدیو پیشنهاد دهید که برای کاربر ارزشمند باشد؛ اگر می‌بینید که کاربران اغلب تماشای ویدیوی جایزه‌دار را رد می‌کنند، احتمالاً به این دلیل است که پیشنهاد ارزشمندی برایشان ندارید
    پاداش‌هایی مثل شانس بیشتر برای چرخاندن گردونه و گرفتن سکه، گرفتن آواتار اختصاصی، عوض‌کردن پرسش، گرفتن جان اضافه و… تعامل کاربر را به دنبال دارند
  • نتایج تبلیغ را آنالیز و بر اساس آن استراتژی خود را بهینه کنید؛ مثلاً تعداد دفعات نمایش تبلیغ را بررسی کنید، ببینید از کدام پیشنهادها در چه زمانی بیشتر استقبال شده و چقدر درآمد حاصل شده است
  • پاداش را به‌شکلی طراحی کنید که مانعی برای پرداخت درون‌برنامه‌ای نباشد؛ یعنی نه آن‌قدر کم که کاربر استقبال نکند و نه آن‌قدر بالا که ضرر کنید!
  • به همهٔ کاربران یک پیشنهاد ندهید! سعی کنید تبلیغ‌های شخصی‌سازی‌شده نمایش دهید (منبع: chartboost)

برای نمونه، به پیشنهاد «پنکو»‌ در تصویر زیر نگاه کنید. کاربر می‌تواند برای «دریافت هدیه» بدون اینکه پولی پرداخت کند، ویدئوی تبلیغاتی ببیند. این پیشنهاد در فروشگاه «پنکو» و در کنار بسته‌های سکه قرار گرفته است؛ جایی که کاربر به یک راه میان‌بر و رایگان نیاز دارد!

نمونه کسب درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای از طریق تبلیغات ویدیویی جایزه‌دار

هر روشی را که برای تبلیغ انتخاب کنید، رعایت نکتهٔ بعدی مشخص می‌کند چقدر درآمد کسب خواهید کرد.

۴. با پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین شناخته‌شده کار کنید

مهم است پلتفرم تبلیغاتی آنلاین از انواع تبلیغ‌ها پشتیبانی کند؛ چون با تنوع سبد تبلیغاتی گزینه‌های درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای خود را گسترش می‌دهید.

از همه مهم‌تر، پلتفرم تبلیغاتی باید شناخته‌شده و معتبر باشد و مشتریان زیادی داشته باشد تا  درآمدی مطمئن و همیشگی برای شما ایجاد کند. ما در یکتانت با بیش از ۷۸۰۰۰ کسب‌وکار همکاری می‌کنیم و این یعنی هیچ‌وقت جایگاه‌های تبلیغاتی اپلیکیشن شما خالی نمی‌ماند.

از طرفی، یکتانت جایگاه‌های مختلف بنری، همسان، بینابینی و ویدیویی جایزه‌دار را پیش روی مشتریان خود گذاشته است. می‌توانید با فراهم‌کردن این جایگاه‌ها، درآمد بیشتری کسب کنید! برای شروع، کافی است به‌عنوان نمایش‌دهنده، در پنل یکتانت ثبت‌نام کنید.

۵. با تبلیغات نصب اپلیکیشن، تعداد کاربران خود را افزایش دهید

پس از طراحی و راه‌اندازی یک اپلیکیشن نوبت تبلیغ آن است! برای نصب اپلیکیشن تبلیغ‌های ویژه‌ای وجود دارد که تعداد کاربران شما را افزایش می‌دهد. یادتان باشد روند کسب درآمد تبلیغات درون برنامه‌ای به‌شرطی ادامه‌دار است که برای رشد اپلیکیشن و افزایش تعداد کاربران تلاش کنید.

در مقالهٔ «۸  راه تبلیغ اپلیکیشن موثر که باید بشناسید!» به‌طور مفصل دربارهٔ این موضوع صحبت کردیم که چطور می‌توانید با کمک روش‌هایی مثل تبلیغات نصب اپلیکیشن، کاربران خود را افزایش دهید. اگر می‌خواهید با تمام روش‌ها آشنا شوید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

یک نمونه از تبلیغات با هدف افزایش نصب اپلیکیشن را در تصویر زیر ببینید:

نمونه تبلیغات نصب اپلیکیشن

یک نمونه تبلیغات نصب اپلیکیشن همسان هم با یکدیگر ببینیم؟

نمونه تبلیغات درون اپلیکیشنی همسان

شما می‌توانید هم به‌عنوان نمایش‌دهنده از خدمات یکتانت بهره ببرید و هم برای افزایش نصب اپلیکیشن، از سرویس تبلیغات نصب اپلیکیشن ما استفاده کنید!

در این سرویس، ما اپلیکیشن شما را در جایگاه‌های زیر تبلیغ می‌کنیم تا تعداد کاربران خود را افزایش دهید:

  • صفحهٔ نتایج جست‌وجوی اپ‌استورها
  • اپلیکیشن‌های ناشر گوگل
  • صفحهٔ اصلی و سایر اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی
  • صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل
  • گوگل دیسکاور
  • اپلیکیشن‌های ناشر ادیوری (یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت)

از طرفی، فقط به‌ازای نصب‌ موفق پول می‌دهید تا هزینهٔ تبلیغات برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد.

تبلیغات درون‌برنامه‌ای بهترین فرصت کسب درآمد برای اپلیکیشن‌های رایگان است!

مردم عاشق اپلیکیشن‌های رایگان هستند و اگر درست و اصولی تبلیغ کنید، حاضرند برای استفاده از اپلیکیشن شما تبلیغ‌ها را هم تماشا کنند. از این فرصت استفاده و از اپلیکیشن رایگان درآمدی ثابت برای خود ایجاد کنید.

در این مقاله، دربارهٔ درآمد تبلیغات درون برنامه ای و راه‌های کسب آن صحبت کردیم. شما چه نظری دارید؟ خوشحال می‌شویم آن‌ها را بشنویم.

 

 

.