موشک آریان ۶ متعلق به آژانس فضایی اروپا فردا پرتاب می‌شود

موشک آریان ۶ متعلق به آژانس فضایی اروپا فردا پرتاب می‌شود

موشک آژانس فضایی اروپا به نام آریان ۶ پس از مدت‌ها تاخیر در پرتاب بالاخره فردا شب پرتاب خواهد شد. این موشک جایگزین موشک آریان ۵ بوده و در صورت موفقیت می‌تواند آژانس فضایی اروپا را از دیگر شرکت‌ها مانند شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس بی‌نیاز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک […]

موشک آژانس فضایی اروپا به نام آریان ۶ پس از مدت‌ها تاخیر در پرتاب بالاخره فردا شب پرتاب خواهد شد. این موشک جایگزین موشک آریان ۵ بوده و در صورت موفقیت می‌تواند آژانس فضایی اروپا را از دیگر شرکت‌ها مانند شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس بی‌نیاز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک آریان ۶ نسل جدید موشک‌های باربری سنگین متعلق به آژانس فضایی اروپا است که اولین پرواز خود را فردا شب انجام خواهد داد. این موشک می‌تواند توانایی اروپا برای دسترسی به فضا را افزایش دهد. موشک جدید جایگزین موشک آریان ۵ است که سال گذشته پس از انجام حدود ۱۱۷ ماموریت کنار گذاشته شد. موشک آریان ۶ می‌تواند آژانس فضایی اروپا را در انجام ماموریت‌های علمی خود از دیگر ارائه دهندگان پرتاب مانند شرکت اسپیس ایکس بی‌نیاز کند. اگر همه چیز با موشک آریان ۶ خوب پیش برود اروپا مجدداً به بازی فضایی و در بین رقبا باز می‌گردد. جوزف اشباخر مدیر کل آژانس فضایی اروپا در این مورد گفته بود آریان ۶ قرار است دوره جدیدی از سفرهای فضایی مستقل برای اروپا را فراهم کند و می‌تواند یک دسترسی همه کاره به فضا را برای اروپا ایجاد کند.

موشک آریان ۶ قرار است از پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه پرتاب شده و پخش زنده این مراسم نیز احتمالاً از ۳۰ دقیقه قبل از پرتاب آغاز خواهد شد. تمرین‌های پرتاب موشک نیز انجام شده و اپراتورها قرار است به این موشک ۹۰ متری اجازه دهند تا به صورت آزادانه و بدون پشتیبانی همچنان روی سکو باقی بماند. در حال حاضر نیز عملیات‌هایی نظیر دمای برودتی، پمپاژ سوخت و آماده سازی برای پرتاب واقعی همگی مورد بررسی قرار گرفتند. آژانس فضایی اروپا نتایج مربوط به آزمایش‌های این موشک را طی چند روز گذشته منتشر کرده و اعلام کرد اکنون موشک آریان ۶ کاملاً می‌تواند طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عمل کند.