مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو
چربی ‌سوزی فرآیندی پیچیده است که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله رژیم غذایی، ورزش و متابولیسم فردی قرار می ‌گیرد. در حالی که برخی مواد مانند کافئین، عصاره چای سبز و فیبر محلول ممکن است به طور موقت به افزایش متابولیسم یا کاهش جذب چربی کمک کنند، شواهد قوی برای اثربخشی بلند مدت مکمل‌ های چربی ‌سوز وجود ندارد. به همین دلیل بهترین راهی که ما پیشنهاد می کنیم، مصرف مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو و در کنار آن داشتن فعالیت بدنی است. و در این مقاله راه های چربی سوزی و مکمل های چربی سوز را بررسی میکنیم.

 

داروخانه اینترنتی مهتاطب
تمامی محصولات معرفی شده در مقالات مجله مهتاطب متعلق به سایت داروخانه اینترنتی مهتاطب(داروخانه شبانه روزی دکتر رویا میرنظامی) می باشد و شما عزیزان میتوانید کلیه محصولات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سایت مهتاطب به آدرس www.mahtateb.com  خریداری نمائید.

لطفا برای انتخاب محصول مناسب ابتدا مقاله را کامل و دقیق مطالعه کنید. برای خرید قرص های چربی سوز میتوانید به شماره 09302007587 در شبکه های اجتماعی پیام دهید.

پشتیبانی و مشاوره در برنامه واتساپ ، ایتا ، روبیکا و تلگرام: 09302007587
شماره تماس: 02165389693

 

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو مین

تجمع چربی دور شکم و پهلو، مشکلی شایع و نگران‌ کننده است که نه تنها ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می‌ دهد، بلکه خطرات سلامتی متعددی را نیز به دنبال دارد. این چربی ‌ها که به عنوان “چربی احشایی” شناخته می‌ شوند، در اطراف اندام ‌های داخلی شکم مانند کبد، روده و معده تجمع می ‌یابند و می‌ توانند منجر به بیماری‌ های مزمنی مانند انواع دیابت خصوصا دیابت نوع 2، بیماری ‌های قلبی، سکته مغزی و حتی برخی انواع سرطان شوند. به همین دلیل باید در اولین فرصت برای کاهش وزن اقدام کنید. یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن، استفاده از مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو است که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

علت تجمع چربی در شکم و پهلو

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو اولی
  1. مصرف قند

بسیاری از ما روزانه بیش از حد انتظار شکر مصرف می کنیم. نوشابه، قهوه طعم دار و آبمیوه های صنعتی با افزایش چربی احشایی شکم مرتبط هستند. این نوشیدنی ها به دلیل سهولت مصرف، منجر به دریافت کالری و قند زیاد می شوند. به جای این موارد، بهتر است آب، چای، قهوه بدون شکر و غذا های کامل و کم فرآوری را انتخاب کنیم تا میزان تجمع چربی دور شکم و پهلو به حداقل برسد.

  1. مصرف الکل

یکی از مهم ترین دلایل تجمع چربی دور شکم و پهلو مصرف الکل است؛ زیرا الکل کالری بسیار بالایی دارد، اشتها را زیاد می کند و می تواند کنترل شما روی خوردن مواد غذایی را دچار اختلال کند. به همین دلیل است که مصرف الکل ممکن است منجر به تجمع چربی دور شکم و پهلو شود.

  1. چربی ترانس

قبل از معرفی مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو باید با موادی که موجب تجمع این چربی ها می شوند آشنا شوید. یکی از مهم ترین دلایل تجمع چربی در این ناحیه ها، چربی ترانس است.
چربی ترانس مضر ترین نوع چربی است. این چربی به طور طبیعی هم یافت می شود؛ اما بیشتر آن در صنایع غذایی با هیدروژنه کردن روغن ‌های غیر اشباع برای افزایش ماندگاری و جامد شدن در دمای اتاق تولید می ‌شوند. چربی ترانس به دلیل قیمت پایین جایگزین کره، روغن حیوانی و سایر چربی ‌های گران ‌تر در شیرینی ‌جات و غذا های بسته‌ بندی شده می‌ شود. مصرف این چربی مصنوعی باعث التهاب، مقاومت به انسولین، بیماری قلبی و برخی سرطان‌ ها می ‌شود. با این حال، چربی ترانس برخی حیوانات مانند گاو که به طور طبیعی در لبنیات و گوشت وجود دارد، مضرات چربی ترانس مصنوعی را ندارد. مصرف چربی ترانس مصنوعی باید به شدت محدود یا حذف شود. بسیاری از کشور ها به دلیل اثرات مخرب بر سلامتی، استفاده از آن را ممنوع کرده‌ اند. در صورت تردید درباره وجود چربی ترانس، بهتر است برچسب مواد غذایی را بررسی کنید.

کنترل وزن با مواد غذایی سالم

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو دومی

به غیر از مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو که معمولا شامل غذا های کم کالری می شود، بهتر است با یک سری از غذا ها که می توانند در کنترل چربی به شما کمک کنند، آشنا شوید. برخی از این غذا ها عبارت اند از:

  1. تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین غذا هایی است که می توانید برای کنترل چربی بدن از آن استفاده کنید. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی، پروتئین و چربی سالم است که به احساس سیری زودرس کمک می کند.

  1. سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ ‌دار مانند کلم پیچ، اسفناج و کلم، سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیری و آبرسانی بدن کمک می ‌کنند. همچنین، این سبزیجات حاوی ترکیباتی به نام تیلاکوئید هستند که با افزایش احساس سیری و مدیریت بهتر اشتها مرتبط است.

  1. ماهی

ماهی سرشار از پروتئین باکیفیت، چربی ‌های سالم و مواد مغذی ضروری است. این ترکیب باعث احساس سیری می شود و به مدیریت وزن کمک می ‌کند. همچنین، ماهی منبعی از ید است که برای سلامت تیروئید و سوخت ‌و‌ ساز بدن اهمیت دارد.

  1. سبزیجات چیلیایی

سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم و کلم، سرشار از فیبر و کم‌ کالری هستند. این ویژگی باعث می ‌شود تا در وعده ‌های غذایی احساس سیری بیشتری داشته و به کاهش وزن کمک کنند.

بهترین ورزش ها برای کاهش چربی

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو سومی

استفاده از مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو برای کاهش چربی در این ناحیه ها کافی نیست. شما در کنار رژیم غذایی سالم باید فعالیت های ورزشی مناسبی نیز داشته باشید. برخی از بهترین ورزش ها برای کاهش چربی عبارت اند از:

  1. پیاده روی

پیاده ‌روی روشی آسان برای شروع ورزش، به ویژه برای افراد مبتدی است. این فعالیت کم‌ فشار است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. بر اساس مطالعات، پیاده‌ روی منظم می ‌تواند به کاهش چربی بدن و دور کمر کمک نماید. برای شروع، ۳۰ دقیقه پیاده‌ روی ۳ تا ۴ بار در هفته را هدف قرار دهید و با افزایش آمادگی جسمانی، مدت یا تعداد دفعات آن را بالا ببرید.

  1. دویدن

در کنار داشتن رژیم غنی از مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو می توانید ورزش دویدن را نیز داشته باشید. دویدن آرام معمولا بین ۶.۴ تا ۹.۷ کیلومتر بر ساعت و دویدن سرعتی بیش از ۹.۷ کیلومتر بر ساعت است. هر دو فعالیت باعث سوزاندن کالری بیشتری نسبت به پیاده ‌روی می‌ شوند و می ‌توانند به کاهش چربی احشامی (اطراف شکم) که با بیماری ‌های مزمن مرتبط است، کمک کنند. برای شروع، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دویدن آرام ۳ تا ۴ بار در هفته را هدف قرار دهید. در صورت احساس فشار بر مفاصل، روی سطوح نرم ‌تر مانند چمن بدوید یا از تردمیل با قابلیت ارتجاعی استفاده کنید.

  1. دوچرخه سواری

دوچرخه سواری، ورزشی کم‌ فشار و بدون ضربه به مفاصل است. تحقیقات نشان داده است که دوچرخه‌ سواری منظم باعث بهبود سلامت کلی، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی، سرطان و مرگ می ‌شود. دوچرخه ‌سواری را می ‌توان در فضای باز یا با استفاده از دوچرخه ثابت انجام داد.

بهترین ترکیبات چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو چهارمی

برخی از بهترین مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو که می توانید از آن ها استفاده کنید، عبارت اند از:

  1. اسید لینولئیک کنژوگه (لبنیات پرچرب، گوشت گاو و کره)

اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) نوعی چربی غیراشباع چندگانه است که از مواد غذایی به دست می ‌آید. منابع اصلی CLA شامل لبنیات پرچرب، گوشت گاو و کره است. همچنین در برخی مکمل‌ های کاهش وزن و پروتئین یافت می ‌شود. CLA به میزان کمی باعث افزایش متابولیسم شده و سوزاندن کالری و چربی ذخیره شده را بالا می ‌برد. برخی مطالعات، کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی را با مصرف CLA در افراد چاق نشان داده ‌اند. با این حال، مصرف CLA ممکن است در بزرگسالان دارای اضافه وزن، بر چربی خون، التهاب و پاسخ انسولین تأثیر منفی بگذارد.

  1. عصاره چای سبز

یکی از مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو عصاره چای سبز است. عصاره چای سبز، غنی از کافئین و EGCG است که هر دو به چربی‌ سوزی کمک می‌ کنند. این ترکیبات با هم ‌افزایی، از طریق فرایند گرمازایی باعث سوزاندن چربی می ‌شوند. مصرف یک فنجان چای سبز قبل از ورزش، انرژی را به طور ایمن و مؤثر بالا می ‌برد و به ریکاوری بعد از تمرین نیز کمک می ‌کند. به علت وجود کافئین، از مصرف زیاد سایر نوشیدنی‌ های کافئین ‌دار خودداری کنید.

  1. فیبر محلول

فیبر محلول، با جذب آب و ایجاد ژل در دستگاه گوارش، به کاهش جذب چربی و احساس سیری طولانی ‌تر کمک می ‌کند و در کاهش وزن مؤثر است. مصرف بیش از حد آن باعث نفخ، گاز و یبوست می‌ شود.

آیا قهوه چربی سوز است؟

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو پنجمی

قهوه می‌ تواند باعث افزایش متابولیسم شود و به شما کمک کند تا در کوتاه ‌مدت چربی بسوزانید. با این حال، افراد با گذشت زمان نسبت به اثرات کافئین مقاومت پیدا می‌ کنند، بنابراین قهوه ممکن است در بلند مدت یک استراتژی موثر برای کاهش وزن نباشد. به عبارت دیگر، قهوه می ‌تواند به شما در سوزاندن چربی کمک کند، اما فقط برای مدتی کوتاه.

بهترین مکمل های چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو ششمی

برخی از افراد ممکن است که به جای استفاده از مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو از مکمل های چربی سوز استفاده کنند. مکمل‌های چربی‌سوز در تئوری با افزایش متابولیسم، کاهش جذب چربی و سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک می ‌کنند.
مکمل ‌های چربی‌ سوز حاوی محرک‌ هایی مانند کافئین و عصاره چای سبز برای افزایش سوخت‌ و ‌ساز و چربی ‌سوزی هستند. برخی حاوی کارنیتین برای انرژی بیشتر و فیبر محلول برای کنترل اشتها هستند.

کپسول زوبوکس های هلث

کپسول لاغری زوبوکس های هلث یک مکمل ایرانی در بسته بندی 30 عددی است. این محصول به ازای هر کپسول حاوی 500 میلی گرم گلوکومانان می باشد. گلوکومانان فیبری محلول می باشد که با جذب آب افزایش حجم پیدا کرده و منجر به القای احساس سیری و منظم شدن حرکات روده می گردد. گلوکومانان از ریشه گیاه کنجاک به دست می آید. کپسول گلوکومانان برای افرادی که از رژیم غذایی با کالری کنترل شده پیروی می کنند و به دنبال کاهش وزن می باشند، انتخاب مناسبی است. مصرف گلوکومانان به کنترل سطح کلسترول و قند خون کمک می کند. هدف از مصرف زوبوکس رسیدن به وزن مناسب و سالم و مصون ماندن از ابتلا به بیماری‌های مضر و خطرناک است. با مصرف زوبوکس سلامت کلی شما را بهبود پیدا می‌کند و خطر ابتلا به عوارض مربوط به چاقی را کاهش می‌یابد. زوبوکس در کنار یک مکمل چربی سوز قوی مثل ال کارنیتین برای ورزشکاران نتایج غیر قابل باوری را بر جای می گذارد و ورزشکار می تواند در زمان کوتاهی به وزن دلخواه خود برسد.

کپسول زوبوکس های هلث

کپسول ردوکسا نوتراکس

کپسول لاغری ردوکسا نوتراکس یک مکمل ایرانی در بسته بندی 60 عددی است. این کپسول حاوی مراتریم، گارسینیا و اسفارنتوس می باشد. مراتریم یک ماده گیاهی برای جلوگیری از انباشته شدن چربی در بدن است. این ماده علاوه بر پیشگیری از جذب چربی، متابولیسم چربی را افزایش داده و چربی ها را به انرژی در بدن تبدیل می کند و باعث لاغری فرد می شود. گارسینیا که برای اغلب افراد نامی آشناست، برای احساس سیری کاذب مورد استفاده قرار می گیرد و باعث کاهش شدید اشتها در بدن می شود. اسفارنتوس نیز با کاهش گلوکز و تری گلیسرید خون به لاغری و کاهش وزن کمک کرده و باعث افزایش سرعت متابولیسم در بدن می شود. این مکمل به تنهایی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد و نیازی به مکمل دیگر برای تکمیل کردن کار خود ندارد.

کپسول ردوکسا نوتراکس

کپسول اسلیم مکس قائم دارو

کپسول 30 عددی اسلیم مکس از برند ایرانی قائم دارو یک کپسول لاغری  100% گیاهی است که با افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) ،چربی سوزی بدن  و کاهش جذب قند روده ای در کاهش وزن موثر است. قرص اسلیم مکس علاوه بر کاهش اشتها، از جذب چربی در روده جلوگیری می‌کند. اثر بخشی اسلیم مکس بر لاغری و کاهش وزن توسط آزمایش بالینی به اثبات رسیده است.در واقع این کپسول یک قرص چربی سوز قوی برای لاغری و کاهش وزن افراد است.
کپسول لاغری اسلیم مکس از عصاره خشک چای سبز، دانه گشنیز،دانه رازیانه و ریشه گیاه کاسنی که همگی از ترکیبات پایه برای درمان افزایش وزن و چاقی هستند، استفاده شده است.

کپسول اسلیم مکس قائم دارو
جمع بندی
چربی ‌سوزی فرآیندی پیچیده است که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله رژیم غذایی، ورزش و متابولیسم فردی قرار می ‌گیرد. در حالی که برخی مواد مانند کافئین، عصاره چای سبز و فیبر محلول ممکن است به طور موقت به افزایش متابولیسم یا کاهش جذب چربی کمک کنند، شواهد قوی برای اثربخشی بلند مدت مکمل‌ های چربی ‌سوز وجود ندارد. به همین دلیل بهترین راهی که ما پیشنهاد می کنیم، مصرف مواد غذایی چربی سوز دور شکم و پهلو و در کنار آن داشتن فعالیت بدنی است.