منطقه فرونشست خیابان کارگر در حال ایمن سازی است | مدیریت بحران منطقه: فرسودگی لوله‌های آبرسانی دلیل حادثه فرونشست خیابان کارگر بود

منطقه فرونشست خیابان کارگر در حال ایمن سازی است | مدیریت بحران منطقه: فرسودگی لوله‌های آبرسانی دلیل حادثه فرونشست خیابان کارگر بود

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱ تهران اعلام کرد که محل فرونشست خیابان کارگر از آب تخلیه شده و نیروهای حاضر در حال ایمن‌سازی محل حادثه هستند.

مجید رسولی، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱ تهران در گفت‌گو با همشهری آنلاین دلیل این حادثه را آب‌شستگی ناشی از نشتی و خروج آب از لوله هزار مرکز توزیع و آبرسانی جنوب تهران اعلام کرد و گفت: این آب‌شستگی ماه‌ها در زیر زمین ادامه داشته و باعث شستشوی خاک شده که در نتیجه آن در منطقه خیابان کارگر، بالاتر از میدان قزوین فرونشست اتفاق افتاد.

او دلیل اصلی ایجاد این مشکل را فرسوده بودن لوله‌های آبرسانی جنوب تهران عنوان کرد و با اشاره به معمول بودن این اتفاق با توجه به فرسودگی لوله‌ها افزود: به دلیل قدمت بالای زیرساختی که در لوله‌های فاضلاب وجود دارد، مشکلاتی از قبیل نشتی، ترکیدگی و شکستگی در این لوله‌ها امری طبیعی است و نمی‌توان گفت ابفا یا مرکز آبرسانی جنوب تهران مقصر این حادثه بوده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱، درباره اولین اقدامات انجام شده در محل حادثه گفت: پس از این واقعه آب خروجی از لوله‌ها توسط عوامل آزمایشگاه آبفا تست و مشخص شد که این آب، خام و مربوط به مرکز توزیع و آبرسانی جنوب است و مرکز تامین و تصفیه آبرسانی جنوب تهران به موقعیت آمد و بلافاصله لوله را بست که پس از آن عملا خروج و نشتی آب متوقف شد.

منطقه در حال ایمن‌سازی است

رسولی با اشاره به رفع کامل نشتی در محل فرونشست، اضافه کرد: در حال حاضر گودالی که در محل فرونشست ایجاد شده به طور کامل از آب تخلیه شده و عوامل آبرسانی جنوب پمپ آب را قطع کرده‌اند و ما با همکاری عوامل شهرداری، آب و فاضلاب و همچنین نیروهای برق و مخابرات که با توجه به عبور خطوط برق و تلفن از این مسیر در محل حضور دارند، در حال ایمن‌سازی محل هستیم.

به گفته دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۱، در این حادثه هیچگونه آسیبی به شهروندان یا خودروهای آنها وارد نشد و در حال حاضر نیز تردد در بخش شمال به جنوب خیابان کارگر به حال روان در حال انجام است و فقط لاین جنوب به شمال مسدود شده است.

ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته، بخشی از خیابان کارگر بالاتر از میدان قزوین به عمق حدود ۳ متر و پهنای عرض خیابان کارگر دچار فرونشست شد که این حادثه محدودیت‌هایی را در تردد خودروها در این مسیر ایجاد کرد.در پی این حادثه پلیس راهور مسیر جنوب به شمال خیابان کارگر در محدوده میدان قزوین تا چهارراه لشگر را مسدود کرد و با اجرای محدودیت ترافیکی، خیابان‌های ولیعصر، قزوین و مخصوص را بعنوان معابر جایگزین اعلام کرد. مسیر خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی در این منطقه از میدان قزوین، خیابان مخصوص، خیابان کمالی، چهارراه لشکر، ادامه مسیر به سمت میدان انقلاب خواهد بود.