مقایسه گوشی S21 FE و A54 سامسونگ

مقایسه گوشی S21 FE و A54 سامسونگ
اگه قصد خرید گوشی از برند سامسونگ با بودجه حدودی ۲۰ میلیون تومان رو داشته باشید دوتا گزینه خوب روی میز هست، یکی گوشی قاتل پرچمدار اما قدیمی s21 FE و یکی گوشی میان رده ولی تازه وارد A54 که هر دو توی این بازه عملکرد کلی خوب و قابل توجهی دارند ولی آیا ارزش داره یه ۳ ۴ میلیون بیشتر هزینه کنید و سراغ گوشی نیمچه پرچمدار برید و یا اینکه اون هزینه مازاد رو بذارید جیبتون و برید یه گوشی میان رده ولی پرفروش و جدید رو بگیرید؟ برای جواب دادن به این سوال با مقایسه دو گوشی سامسونگ S21 FE و A54 همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی سامسونگ A54 با S21 FE

تو این بخش با دو تا زبون طراحی از دو نسل مختلف طرفیم و طبیعتا گوشی A54 با استفاده از یه طراحی جدید و یکپارچه که تفاوت چندانی با گوشی های پرچمدار نسل جدید سامسونگ نداره میتونه گوشی جذاب تر و مدرن تری به نظر بیاد. تو گوشی a54 جزیره دوربین کاملا حذف شده و مثل گوشی S21 FE خبری از یه برآمدگی بزرگ نیست و سه تا سنسور دوربین با بدنه ترکیب شدن و فقط یه مقداری بیرون زدگی دارند که برای محافظت بیشتر یه فریم فلزی دورشون قرار گرفته. بدنه تخت و بدون خمیدگی خاصی ساخته شده و فقط یه مقداری فریم گوشی خمیده شدن تا بهتر توی دست قرار بگیره و خیلی راحت از دست سر نخوره.

متریال استفاده شده برای فریم گوشی تغییری نسبت به نسل قبل نداشته و از پلاستیک براقی برای اون استفاده کرده ولی برای پنل پشتی سراغ شیشه رفته که با گوربلا گلس ۵ محافظت میشه و هم ظاهر جذاب تری به گوشی داده و هم باعث شده کیفیت ساخت بالا بره و دیگه خیلی حس چیپ و ارزون بودن نده. چون گلس پشتی به صورت براق ساخت شده خیلی راحت کثیف میشه و باید مدام باید تمیزش کنید. حذف جزیره دوربین و استفاده از شیشه توی ساخت باعث شده گوشی هم قطر زیادی پیدا کنه و هم وزنش به حدود ۲۰۲ گرم برسه که باعث میشه خیلی گوشی راحت و خوش دستی نباشه و به نسبت رقیبش در این بخش با اندازه یکسان گوشی سنگین وزن تری به حساب بیاد.

مشخصات بدنه گوشی a54 سامسونگ

جایی که میان رده بودن گوشی بیشتر به چشم میاد در زمینه طراحی صفحه نمایشه که به نسبت حاشیه زیادی داره و خیلی طراحی جذابی نداره و در این بخش هم گوشی رقیب از طراحی جذاب تری استفاده میکنه. هر دو گوشی از یه پانچ هول برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده میکنن. از گواهی IP67 توی ساخت گوشی استفاده شده که مقاومت مناسبی نسبت به نفوذ مایعات و گرد و غبار به گوشی میده ولی گوشی S21 FE از گواهی IP68 استفاده میکنه که میتونه حدود نیم متر بیشتر در آب غوطه ور بشه و آب وارد اون نشه ولی در عمل و استفاده معمولی خیلی تفاوت خاصی در این مورد نمیشه بینشون دید.

گوشی سامسونگ S21 FE در زمینه طراحی به خاطر قدیمی بودن و داشتن ژن و زبون طراحی سری S22 و s21 خیلی گزینه جذابی نیست و جزیره دوربین برجسته قدیمی توی طراحی اون استفاده شده. در زمینه کیفیت ساخت و متریال استفاده شده خیلی حرف خاصی برای گفتن نداره. فریم از آلومینیوم ساخته شده ولی برای پنل پشتی از پلاستیک ساخته شده که خیلی جذاب نیست و خوب نیست و به نسبت گوشی رقیبش در این زمینه خیلی برتری نداره. اما به خاطر این موضوع وزن کمتری داره و با اندازه یکسان ۶.۴ اینچی هم قطر کمتری داره و با داشتن وزن ۱۷۷ گرمی گوشی سبک تر و خوش دست تری به حساب میاد و میشه نیمچه کامپکت گفت بهش و اگه خیلی گوشی دستتون میگیرید میتونه گزینه مناسب تری باشه.

قیمت گوشی سامسونگ s21 fe 5g؛ بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

صفحه نمایش گوشی s21 fe طراحی مناسب تر با حاشیه کمتر داره و یه مقداری در این بخش به برادرهای پرچمدار خودش نزدیک تره و برای محافظت این بخش از گوریلا گلس ویکتوس استفاده میکنه که یه مقداری مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش و خرد شدن نسبت به گوشی a54 داره. هر دو گوشی حسگر اثر انگشت اپتیکال دارند که دقت و سرعت مناسبی در باز کردن گوشی دارند اما گوشی S21 FE به خاطر پردازنده قوی تر سرعت نسبتا بیشتری در این مورد داره. جک 3.5 میلیمتری صدا از روی هر دو گوشی حذف شده و باید از تبدیل تایپ سی یا هندزفری بلوتوثی استفاده کنید که در این مورد گوشی A54 یه برتری کوچیک داره و از بلوتوث نسخه ۵.۳ استفاده میکنه.

برای جمع بندی گوشی A54 زبون طراحی جدید و به روزی داره و یه مقدار کیفیت ساخت بهتری داره و از متریال مناسب تری استفاده میکنه ولی در بعضی بخش ها مثل صفحه نمایش و گواهی و محافظ های استفاده شده ژن میان رده خودش رو نشون میده و مثل گوشی S21 FE خیلی امکانات بالارده ای نداره و نسبتا حاشیه نمایشگر زیادی هم داره. به خاطر وزن و قطر به نسبت زیادش هم خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد و گوشی s21 fe در این زمینه برتری داره و اگه خیلی طراحی مدرن و جذاب براتون اهمیت نداره و خیلی از گوشی استفاده میکنید و گوشی از دستتون جدا نمیشه گوشی s21 fe گزینه مناسب تریه اما اگه خیلی خوش دست بودن براتون اهمیت نداره و بیشتر دوست دارید گوشیتون جدید به نظر بیاد و گاهی وقت ها با گوشی پرچمدار اشتباه گرفته بشه، گوشی A54 میتونه براتون گزینه مناسبی باشه.

در ادامه ببینید :

مشاهده بررسی کامل Samsung A54

مشاهده ویدئو بررسی کامل Samsung S21 FE

 

مقایسه صفحه نمایش سامسونگ A54 با S21 FE

هر دو گوشی صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی دارند. گوشی a54 از پنل سوپر امولد و گوشی s21 fe از پنل دینامیک امولد 2X استفاده میکنه که در عمل و استفاده روزمره تفاوتی خیلی خاصی ندارند. جزئیات و کیفیت هر دو نمایشگر خوبه و ترکیب رنگ مناسب با کنتراست خوب و رنگ های زنده و مشکی عمیقی به شما نشون میده.

دو تا تفاوت بین نمایشگر این دو گوشی وجود داره یکی هوشمند بودن نرخ به روز رسانی و مقدار روشنایی صفحه نمایش که در ادامه در موردش بیشتر توضیح میدیم. گوشی a54 حالت رفرش ریت دینامیک داره و میتونه بین ۱۲۰ و ۶۰ هرتز به صورت خودکار و با توجه به برنامه و محیطی که هستید سوییچ کنه و هم تجربه روونی به شما بده و هم مصرف باتری بهینه ای داشته باشه که این قابلیت در گوشی s21 fe وجود نداره و باید بین دو حالت ۱۲۰ و ۶۰ به صورت دستی سوییچ کنید.

مورد دوم روشناییه صفحه نمایشه که هر دو روشنایی مناسب و بالایی دارند اما گوشی a54 در این مورد پیشرفت خیلی خوبی کرده و روشنایی میتونه تا حدود ۱۰۰ نیت افزایش پیدا کنه و یه صفحه نمایش بسیار روشن بهتون میده و میشه به راحتی در محیط روشن و حتی زیر نور آفتاب از صفحه گوشی استفاده کرد. البته از لحاظ ظاهری گوشی s21 fe حاشیه کمتر و ظاهر نزدیک تر به گوشی های پرچمدار داره. هر دو گوشی از قابلیت +HDR10 پشتیبانی میکنن و اگه محتوای شما این قابلیت رو پشتیبانی کنه میتونید یه تجربه خوب و با رنگ های طبیعی داشته باشید.

در مجموع با اینکه گوشی a54 یه مقداری از لحاظ حاشیه زیاد نمایشگر اذیت کننده و ارزون به نظر میاد اما از لحاظ تکنولوژی های به کار رفته و روشنایی بیشتر و بهتر میتونه گزینه جذاب تری باشه و یه تجربه کلی مناسب تری در این بخش به کاربر بده.

 

مقایسه باتری گوشی سامسونگ a۵۴ با سامسونگ S21 FE

سامسونگ s21 fe از یه باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که به خاطر حجم کم و مصرف بالای پردازنده، کمتر از یک روز در حالت نیمه استندبای بهتون شارژ میده و اگه استفاده سنگین تری ازش کنید بین 5 تا 6 ساعت میتونه شما رو همراهی کنه.

گوشی a54 از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه و به خاطر بهبودهایی که سامسونگ در بخش مصرف انرژی در پردازنده داده در کنار باتری با حجم مناسب میتونه حدود یک روز و حتی یک روز نیم در استفاده معمولی و نسبتا سبک به شما شارژ بده و تقریبا میشه گفت به نسبت گوشی رقیب در این بخش عملکرد عالی داره.

سامسونگ دیگه به چیزی به نام محتویات جعبه اعتقاد نداره و ممکنه چند وقت دیگه گوشی رو تو یه نایلون به مشتریانش برای حفظ محیط زیست تحویل بده! به خاطر همین از آداپتور توی جعبه هیچ کدوم از گوشی ها خبری نیست ولی هر دو از آداپتور فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی میکنن که در اینجا هم گوشی a54 عملکرد بهتری داره و با اینکه حجم باتری بزرگتره ولی حدود ۱۰ دقیقه زودتر از گوشی s21 fe یعنی توی حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه شارژ میشه و ۵۵ درصد گوشی توی حدود نیم ساعت شارژ میشه.

البته گوشی s21 fe در این بخش یه سری امکانات جانبی مثل شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی داره که میتونه در شرایط ضروری به کارتون بیاد و یه مقداری دست کاربر رو در این بخش بازتر میزاره.

کلا گوشی a54 با شارژدهی بسیار بهتر و سرعت شارژ یه خرده بهتر در این بخش برتری رو به دست میاره و فقط امکانات جانبی گوشی s21 fe در اینجا میتونه یه مقداری جذاب به نظر بیاد که برای خیلی از کاربرها تقریبا استفاده ای نداره و شارژدهی کم این گوشی یکی از نقطه ضعف های بزرگش به حساب میاد.

مقایسه سامسونگ A54 با S21 FE

 

مقایسه دوربین Samsung A54 با Samsung S21 FE

سه تا سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی به همراه لرزشگیر اپتیکال، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال برای دوربین سامسونگ S21 Fe در نظر گرفته شدن. دیتیل و جزئیات عکس های گرفته شده با لنز اصلی خیلی خوبه، کنتراست رنگ ها مناسبه و نویز خیلی کمی در عکس ها دیده میشه و دینامیک رنج مناسبی داره و رنگ های گرم و روشنی بهتون میده. سنسور اولترا واید به نسبت بازه ای که قرار داره و گوشی های دیگه عملکرد مناسبی از خودش نشون میده و دیتیل و شارپنس مناسبی توی عکس ها دیده میشه و کنتراست عکس هم خیلی بالا نیست.

لنز تله فوتو شارپنس نسبتا کمی داره اما دیتیل و جزئیاتی که در عکس ها گرفته میشه مثل دوربین اصلی گوشی های دیگه است و در زوم های بالاتر خیلی کاهش جزئیات ندارید. عکاسی توی نور کم و حتی بدون نایت مود هم بسیار خوبه و عکس های با دیتیل و کیفیت خوب و کنتراست بالایی بهتون میده. با روشن کردن حالت نایت مود عکس ها روشن تر میشن و جزئیات سایه ها بیشتر میشه اما نویز یه مقداری توی تصاویر زیادتر میشه. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عکس هایی با کیفیت خوب و جزئیات مناسب میگیره و رنگ صورت نزدیک به واقعیت گرفته میشه. دینامیک رنج عالیه و میشه گفت جز دوربین های سلفی خیلی خوب به حساب میاد. امکان فیلمبرداری 4k با 60 فریم توی لنز اصلی و سلفی وجود داره و جزئیات مناسبی در کنار نویز کم بهتون میده فقط کمی شارپنس مشکل داره. لرزشگیر اپتیکال باعث میشه فیلم های با لرزش کمتر و در حال حرکت خوبی بگیرید.

گوشی A54 از سه تا سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه. سنسور اصلی استفاده شده تقریبا همون لنز گوشی های سری S23 سامسونگه و این باعث میشه کیفیت این بخش عملکرد خوبی پیدا کنه. عکس ها حتی در شرایط نوری بد و نا مناسب به خوبی و با جزئیات بالا ثبت میشن و وایت بالانس خوبی دارند و دیگه اون ادیت نرم افزاری خاص سامسونگ خیلی اذیت نمیکنه و عکس ها در کنار زیبا بودن، رنگ های نسبتا واقعی تری دارند. دوربین اولترا واید عملکرد خوبی داره و خیلی تفاوتی با عکس های دوربین اصلی ندارند. دوربین ماکرو خیلی عملکرد فانتزی نداره و میشه ازش انتظار کیفیت قابل قبولی رو داشت. عکس های پرتره حتی در شرایط سخت سوژه رو به خوبی پیدا و جدا میکنن اما محو کردن پس زمینه یه مقداری حالت مصنوعی داره. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عکس هایی با جزئیات خیلی خوب و ترکیب رنگ واقعی میگیره و امکان فیلمبرداری 4k هم به قوت خودش باقی مونده. در حالت 4k دوربین اصلی لرزشگیر اپتیکال کار نمیکنه و باید سراغ حالت 1080 برید که میشه گفت یکی از بهترین کیفیت رو در این بخش بین گوشی های هم رده داره و اگه خودتون رو یه کارگردان نیمه حرفه ای میدونید، میتونید ویدیو و فیلم های با کیفیت و جذابی با این گوشی ثبت کنید.

گوشی s21 fe به خاطر قرار گرفتن در بازه گوشی های پرچمدار اقتصادی دوربین با کیفیت خیلی خوب و امکانات بسیار مناسبی داره اما گوشی a54 با اینکه گوشی میان رده به حساب میاد ولی به خوبی تونسته با این گوشی رقابت کنه و اگه از لنز های فرعی و قابلیت های جانبی بگذریم عملکرد لنز اصلی و سلفی دو گوشی خیلی به هم نزدیکه و گوشی s21 fe برتری خیلی فاحش و زیادی نداره.

 

مقایسه قدرت پردازشی سامسونگ a۵۴ با S21 fe

گوشی سامسونگ S21 FE مثل اکثر گوشی های پرچمدار و قدیمی تر سامسونگ با دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس برای منطقه های مختلف به بازار عرضه شده که در ایران بیشتر نسخه اگزینوس موجوده ولی شاید بتونید به صورت محدود نسخه اسنپدراگون رو هم پیدا کنید و اگه قدرت سخت افزاری نسبتا بیشتر و پشتیبانی نرم افزاری برنامه های براتون اهمیت بهتری داره، میتونه براتون گزینه مناسب تری باشه. تراشه اگزینوس 2100 در کنار 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 و 6/8 گیگ رم DDR5 برای گوشی s21 fe استفاده شده. عملکرد پردازشی خیلی خوبه و پردازنده اگزینوس به خوبی از پس اجرای اکثر برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین برمیاد ولی به خاطر مشکلات پشتیبانی کمتر این پردازنده که فقط در گوشی های سامسونگ استفاده میشه بعضی بازی ها و یا برنامه خوب بهینه نشدن و یه سری فریم بالاتر یا جزئیات بیشتر رو ندارند. اما در حالت کلی لگ و باگ خاصی توی استفاده از گوشی دیده نمیشه و مصرف انرژی بهینه ای هم داره. با استفاده سنگین و طولانی، دما خیلی بالا نمیره و عملکرد پردازشی افت زیاد و ناگهانی وحشتناکی پیدا نمیکنه.

سامسونگ A54 از پردازنده جدید میان رده مخصوص سامسونگ یعنی اگزینوس 1380 استفاده میکنه و در امکانات نسخه پایه کمی تغییرات ایجاد شده و فقط در سه نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه و از حافظه و رم پایین تر خبری نیست. در استفاده معمولی و روزمره همه چی روون و خوب اجرا میشه و تفاوت خاصی بین دو گوشی دیده نمیشه.

از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی گوشی a54 نسبت به گوشی S21 FE به نسبت ضعیف تره و اینجا تقریبا تفاوت یه گوشی میان رده با یه گوشی پرچمدار اقتصادی کاملا مشخصه. میتونه اکثر بازی های روز رو با گرافیک مناسب و فریم قابل قبولی اجرا کنه و ثبات بیشتری در استفاده طولانی مدت داره و خیلی دمای سطح گوشی موقع استفاده بالا نمیره و به اصطلاح داغ نمیکنه. اما مشکلات پشتیبانی نرم افزاری به خاطر نوع پردازنده اینجا هم دیده میشه.

گوشی a54 قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه جانبی رو داره که به صورت هیبریدی کار شده ولی در گوشی S21 fe باید به حافظه پیش فرض گوشی اتکا کنید و اگه سراغ نسخه با حافظه کمتر برید ممکنه در آینده به مشکل بخورید و کاری از دستتون برنمیاد. گوشی s21 fe به خاطر ژن پرچمدار خودش از پورت تایپ سی نسخه ۳.۲ استفاده میکنه که میتونید با اون تصویر گوشی رو با کابل های مناسب روی مانیتور و یا تلویزیون انتقال بدید.

در مجموع در استفاده معمولی و عادی و در کل برای یه کاربر معمولی خیلی فرق خاصی بین دو گوشی وجود نداره و اگه  استفاده شما از گوشی در حد گرفتن چند تا عکس و ویدیو، چرخیدن توی شبکه های اجتماعی و مولتی تسک بین چند تا برنامه و چند دست بازی سبکه، پردازنده قوی تری گوشی S21 FE خیلی عملکرد بهتر و ارزشمندی بهتون نمیده و در عمل تفاوت خاصی براتون ایجاد نمیکنه و فقط اگر برنامه ها یا بازی های سنگین (که اونم باز این گوشی خیلی مناسبش نیست) رو مداوم اجرا میکنید میتونه گزینه بهتری به حساب بیاد ولی روی کاغذ و از لحاظ بنچمارک و قدرت کلی گوشی S21 fe در این بخش گوشی بهتری به حساب میاد.

 

مقایسه رابط کاربری سامسونگ A۵۴ با سامسونگ S21 FE

گوشی سامسونگ s21 fe به صورت پیش فرض از رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ که بر پایه اندروید 12 ساخته شده بهره میبره و میتونه به اندروید ۱۳ و One UI 5 ارتقا پیدا کنه ولی گوشی a54 به صورت پیش فرض مجهز به اندروید ۱۳ و One UI 5.1 شده. امکانات شخصی سازی خوب و کامله و از رنگ آیکون ها تا ویجت ها و اعلان ها رو میتونید شخصی سازی و بهینه کنید.

استفاده روزمره و عادی هر دو گوشی به خاطر سامسونگ بودن هر دو بسیار روون و بدون مشکله ولی گوشی S21 FE به خاطر اون ژن پرچمداری که داره یه سری امکانات و قابلیت های نرم افزاری مثل سامسونگ Dex داره و می تونید با استفاده از پورت تایپ سی ورژن 3.2 استفاده شده گوشی رو به تلویزیون یا مانیتور وصل کنید و مثل یه لپ تاپ یه سری کارهای سنگین تر رو با اون انجام بدید. سامسونگ برای هر دو گوشی قول 4 سال آپدیت نرم افزاری اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی رو داده که باعث میشه عمر نرم افزاری هر دو گوشی طولانی بشه و نیازی نباشه یه سال بعد گوشی رو عوض کنید و در این زمینه هم خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره. البته به روز بودن و دریافت بیشتر آپدیت های نرم افزاری یه نکته مثبت برای گوشی a54 حساب میشه که نمیشه به راحتی از کنارش گذشت و یه مقداری وزنه رو به سمت این گوشی سنگین میکنه.

 

مقایسه اسپیکر Samsung A۵۴ با سامسونگ S21 FE

هر دو گوشی از اسپیکر استریو با بلندی صدای خوب بهره میبرند. کیفیت و تفکیک صدا هر دو خوبه و صدا بالانس و مناسب پخش میشه. البته گوشی s21 fe یه مقدار بیس بیشتری داره. جک 3.5 میلیمتری صدا روی هیچ کدوم از دو گوشی استفاده نشده و در این بخش خیلی تفاوت زیاد و فاحشی بین دو گوشی وجود نداره.

مقایسه گوشی S21 FE و A54 سامسونگ

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی s21 fe یه طراحی قدیمی ولی خوش دست داره که متریال به نسبت مناسبی برای ساختش استفاده شده ولی گوشی a54 گوشی با طراحی جدیدتر ولی سنگین و قطورتره. صفحه نمایش گوشی a54 هم روشنایی بهتری داره و هم از نرخ به روز رسانی هوشمند استفاده میکنه و در این بخش هم برتری نسبتا محسوسی داره. برتری مطلق در بخش باتری با گوشی a54 که شارژدهی بسیار بیشتری داره و یه مقدار سرعت شارژ بیشتری هم داره ولی از شارژ بیسیم برای این گوشی خبری نیست. گوشی s21 fe به خاطر ژن پرچمدارش سخت افزار و دوربین با عملکرد کلی بهتری داره ولی در استفاده معمولی و عادی خیلی تفاوت نداره و اگه فقط از دوربین سلفی و اصلی استفاده میکنید و هر از گاهی میخواید عکاسی کنید گوشی a54 کارتون رو لنگ نمیذاره و میتونه کار رو براتون در بیاره. در بحث نرم افزار با اینکه هر دو گوشی از پوسته One ui سامسونگ استفاده میکنن ولی گوشی a54 به خاطر جدید بودن یه سال پشتیبانی نرم افزاری بیشتر داره. اگه اهل مولتی تسک نسبتا سنگین و یا اتصال گوشی به تلویزیون یا مانیتور هستید گوشی s21 fe به خاطر داشتن پورت تایپ سی ۳.۲ میتونه گزینه مناسبی باشه. گوشی s21 fe برای نسخه های با رم و حافظه یکسان حدود ۴ میلیون تومان گرونتره ولی اگه سخت افزار نسبتا قوی تر براتون خیلی اهمیت نداره و استفاده سبک و معمولی از گوشی دارید گوشی ارزونتر a54 با ظاهر جدید و جذاب و عملکرد باتری خیلی بهتر میتونه یه گزینه جذاب باشه و به نسبت قیمت ارزش خرید بیشتری داره.

مشاهده قیمت روز سامسونگ S21 FE

مشاهده قیمت روز سامسونگ a54