مقایسه قیمت بلیط اتوبوس اینترنتی و حضوری

مقایسه قیمت بلیط اتوبوس اینترنتی و حضوری

ناوگان اتوبوسرانی هر روز با تحول جدیدی تلاش می‌کند تا امکانات و خدمات بهتر را به مسافران ارائه دهد و کیفیتی بالاتر ایجاد کند.

 

حالا اتوبوس‌ها هم با شکل قدیمی و مستهلک خود خداحافظی کردند و ظاهری مدرن، باکیفیت و به‌روز دارند. بنابراین جذابیت سفر زمینی با ناوگان اتوبوسرانی هم نسبت به گذشته بیشتر شده است. در عین حال قیمت بلیط اتوبوس نسبت به سایر روش‌های سفر ریلی و هوایی بسیار ارزان‌تر است. همچنین امنیت و راحتی بالایی دارد و به همین دلیل هنوز هم محبوبیت خود را در بین مسافران حفظ کرده است. از سویی دیگر مسافران برای گرفتن بلیط اتوبوس می‌توانند به روش حضوری یا آنلاین این کار را انجام دهند. البته سوال اینجاست که کدام روش مقرون به صرفه و بهتر است؟ در ادامه کمی بیشتر با روش‌های خرید بلیط اتوبوس و گزینه بهتر آن آشنا می‌شویم.

خرید بلیط اتوبوس به روش حضوری

یکی از روش‌های قدیمی برای خرید بلیط اتوبوس، روش حضوری است. برای این کار باید به ترمینال و پایانه‌های فروش بلیط اتوبوس مانند پایانه جنوب تهران مراجعه کنید و بعد از اطلاع از قیمت بلیط اتوبوس، برای خرید آن اقدام نمایید. معمولا کسانی که برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر ندارند و شاید لحظه آخری تصمیم به سفر می‌گیرند، با مراجعه به ترمینال‌ها برای خرید بلیط اقدام می‌کنند و همان زمان سوار اتوبوس می‌شوند.

اگرچه روش خرید حضوری بلیط، روشی قدیمی است، اما معایب متعددی دارد. به ‌طور مثال باید هزینه جداگانه‌ای بابت رسیدن به ترمینال و وسایل نقلیه بپردازید. همچنین قرار گرفتن در ترافیک یا اتلاف وقت از جمله معایب دیگر این روش است. موضوع مهم دیگر این است که در این روش امکان مقایسه و انتخاب جایگاه صندلی ندارید و گاهی اوقات نیز باید برای خرید در صف‌های طولانی بایستید. نکته مهم دیگر این است که هنگام حضور در ترمینال، ممکن است بلیطی برای فروش نباشد و مجبور به لغو سفر شوید.

خرید بلیط اتوبوس به روش آنلاین و اینترنتی

خرید بلیط اتوبوس به روش آنلاین و اینترنتی

اگرچه هنوز هم امکان خرید بلیط اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل عمومی به‌صورت حضوری وجود دارد؛ اما زمانی که امکانات آنلاین و اینترنتی در دسترس هستند، چرا باید زحمتی اضافه به خود تحمیل کرد؟ خوشبختانه ما در روزهای مدرن و دنیایی دیجیتال زندگی می‌کنیم که سیستم کامپیوتری گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در دسترس است. بنابراین فقط با در دست داشتن یکی از این ابزارهای دیجیتال و اتصال آن به اینترنت، امکان انجام تمام کارهای خرید، مانند خرید بلیط و خدمات سفر به‌صورت آنلاین وجود دارد.

در روش خرید اینترنتی و آنلاین کافی است که به یک وب‌سایت معتبر گردشگری یا اپلیکیشن موبایلی آن مراجعه کنید و بعد از ورود به حساب کاربری خود، برای خرید بلیط اتوبوس یا سایر خدمات سفر اقدام نمایید. با این روش در هر ساعت از شبانه‌روز امکان تهیه بلیط وجود دارد و نیازی به حضور در ترافیک، ترمینال و هزینه‌های اضافی نیست. البته باید در موقع خرید بلیط دقت کنید که مبدا و مقصد سفر را درست انتخاب کنید و بعد از آن در موعد مشخص شده در ترمینال حاضر شوید و سفر خود را آغاز کنید.

خرید بلیط اتوبوس به‌صورت اینترنتی و آنلاین این مزیت را دارد که در وقت خود صرفه‌جویی کنید و نیازی به حضور در باجه‌های فروش و صف‌های طولانی نداشته باشید. علاوه بر آن در صفحه سایت‌های ارائه کننده بلیط، امکان مقایسه تمام قیمت‌ها وجود دارد تا بعد از مقایسه، در نهایت بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

ویژگی مثبت دیگری که خرید بلیط به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد این است که امکان استرداد بلیط در صورت لغو یا تغییر برنامه وجود دارد که این مسیر را هم می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد. البته دقت کنید که هزینه‌ای به‌عنوان جریمه از شما کسر خواهد شد. با این حال بقیه مبلغ بلیط بازگردانده خواهد شد.

در نهایت اینکه با خرید بلیط اتوبوس به‌صورت اینترنتی می‌توانید صندلی خود را در اتوبوس مشخص کنید. این حالت در سفرهای گروهی حتما اهمیت بیشتری برای شما و همراهان پیدا می‌کند.

قیمت بلیط آنلاین گران‌تر است یا حضوری

قیمت بلیط آنلاین گران‌تر است یا حضوری

قیمت بلیط آنلاین و حضوری در حالت کلی تفاوتی باهم ندارند؛ اما در خرید حضوری باید هزینه‌های دیگری مانند اتلاف وقت و هزینه رسیدن به ترمینال را هم در نظر بگیرید. درحالی‌که در روش آنلاین این هزینه‌ها حذف می‌شود. علاوه بر آن آژانس‌های گردشگری معتبر در برخی از روزهای سال تخفیف‌های خوبی برای خرید بلیط اتوبوس در نظر می‌گیند. بنابراین با هزینه و قیمت کمتری امکان خرید بلیط فراهم می‌شود.

شرکت‌های فعال اتوبوسرانی

هر کدام از روش‌های خرید بلیط را که انتخاب کرده باشید، چند شرکت اتوبوسرانی در مسیرهای مختلف فعال هستند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به ایران پیما، رویال سفر ایرانیان، سیر و سفر، همسفر، آریا سفر، گیتی پیما، بی تا، ماهان سفر و … اشاره کرد. تمام این شرکت‌ها اتوبوس‌های معمولی و VIP به‌صورت 24 صندلی و 32 صندلی دارند که امکانات و خدمات متفاوتی در سطوح مختلف به مسافران ارائه می‌دهند. به‌طور مثال اتوبوس VIP دارای صندلی‌های بزرگتر و راحت‌تر، راهروی بزرگ، امکان شارژ وسال الکترونیکی و پذیرایی محدود دارد؛ در حالی‌که اتوبوس معمولی فاقد این خدمات است. بنابراین با توجه به مبدا و مقصد سفر و قیمت بلیط می‌توانید برای خرید گزینه دلخواه اقدام نمایید.