معرفی ۱۰ سایت دانلود عکس رایگان و باکیفیت

معرفی ۱۰ سایت دانلود عکس رایگان و باکیفیت

برای تولید محتوا، به عکس‌های باکیفیت و منحصربه‌فرد نیاز دارید. خوشبختانه، سایت‌های زیادی وجود دارند که عکس‌های باکیفیت را در اختیار افراد، به صورت رایگان قرار می‌دهند. در بعضی از این سایت‌ها، حتی لازم نیست حساب کاربری باز کنید. کافیست موضوع عکس را جست‌و‌جو کنید تا عکس‌های مرتبط با موضوع، به شما نشان داده شوند. عکس‌های گرافیکی، انیمیشنی و لایه باز و حتی والپیپرهای مختلف را می‌توانید از این سایت‌ها دانلود کنید. برای معرفی سایت دانلود عکس رایگان با ما همراه باشید.

فهرست مطالبی که در ادامه می‌خوانید  نمایش بده 

بهترین سایت دانلود عکس رایگان و باکیفیت (نحوه دانلود + نکات مهم )

سایت‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید عکس‌های باکیفیت بالا دانلود کنید. اکثر این سایت‌ها رایگان هستند. اما در بعضی از موارد، باید در آن‌ها ثبت نام کنید یا اشتراک بگیرید. انتخاب بهترین سایت دانلود عکس رایگان، ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. به همین خاطر، در ادامه ده سایت برتر برای دانلود عکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

Freepik

این سایت مخصوص دانلود عکس‌های لایه باز و فوتوشاپ است. برای دانلود از این سایت، دو راه رایگان و پولی در نظر گرفته شده است. اما خوشبخانه، کتابخانه عکس‌های رایگانش آنقدر پر و پیمان است، که دیگر هیچ نیازی به نسخه پولی ندارید. برای دانلود به سایت فری‌پیک مراجعه کنید. بعد در قسمت فیلتر برای جست‌وجو، گزینه free را انتخاب کنید. حتی وکتورهای مختلف رایگان را برای دانلود نیز به شما نشان خواهد داد. به تازگی این سایت، قسمتی را برای عکس‌هایی باز کرده است که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند!

دانلود عکس از freepik

Shutter Stock

اگر در کار تولید محتوا باشید، به احتمال زیاد اسم سایت شاتر استوک را زیاد شنیده‌اید. شاتر استوک، یکی از منابع اصلی دانلود عکس رایگان است. البته، شما می‌توانید اشتراک شاتر استوک را تهیه کنید تا به عکس‌های متنوع‌تری دسترسی داشته باشید. در شاتر استوک انواع و اقسام فرمت‌های عکس، از لایه باز گرفته تا انیمیشنی و گرافیکی را می‌توانید پیدا کنید. برای دانلود عکس‌ها، کافیست لینک عکس مدنظرتان را کپی و بعد در سایت Find stock آن را وارد کنید و مراحل دانلود را بگذرانید.

دانلود عکس از shutter stock

Unsplash

برای اینستاگرام و عکس کاور محتواهایتان، نیاز به تصاویر خلاقانه و منحصربه‌فرد دارید؟ Unsplash بهترین سایت برای پیدا کردن چنین عکس‌هایی است. عکس‌های خلاقانه بسیاری در این سایت وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان، آن‌ها را با بهترین کیفیت دانلود کنید.

برای دانلود عکس از Unsplash، می‌توانید از ربات تلگرامی استخراج عکس از Unsplash استفاده کنید. با یک سرچ در اینترنت، می‌توانید این ربات را دانلود و نصب کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها را مستقیم از خود سایت دانلود کنید و بعد، با کمک سایت WatermarkRemover.io، واتر مارک روی آن را حذف کنید.

دانلود عکس از Unsplash

Pexels

یک مخزن رایگان عالی، برای دانلود عکس‌های مختلف است. از عکس‌های این سایت حتی برای بک‌ گراند یا والپیپر نیز می‌توانید استفاده کنید. این سایت پولی نیست اما به شما پیشنهاد می‌کند که برای حمایت از عکاسانی که آثار خود را در این سایت قرار داده‌اند، مبلغی را وقف کنید. شما می‌توانید از این سایت، عکس‌های استوک را در دسته‌بندی‌های مختلف ببینید و دانلود کنید.

برای دانلود، ابتدا باید وارد سایت پیکسلز شوید. بعد عکس مدنظرتان را انتخاب و روی آن کلیک کنید. عکس برای شما باز می‌شود و گزینه free download را سمت راست می‌بینید. روی آن کلیک کنید تا عکس دانلود و ذخیره شود.

دانلود عکس از Pexels

Burst

یکی از بهترین مراجع سایت دانلود عکس رایگان، سایت برست است. شما در برست، می‌توانید عکس‌های استوک را به صورت رایگان دانلود کنید. کافیست موضوع مدنظرتان را در این سایت سرچ کنید. البته، باید این نکته را درباره سایت Burst به خاطر بسپارید. بعضی از عکس‌های این سایت، Royalty-Free هستند. یعنی برای دانلود آن‌ها، باید مقدار ناچیزی هزینه بپردازید. اما زمانی که هزینه را پرداخت کردید، دیگر تا هر وقت که بخواهید، به آن بخش دسترسی خواهید داشت.

برای دانلود از ابتدا وارد سایتشان شوید و عکس مدنظرتان را جست‌وجو کنید. بعد روی عکس کلیک کنید تا صفحه دانلود باز شود. سمت چپ، در قسمت Size، می‌توانید کیفیت عکس را مشخص کنید. بعد روی گزینه free download کلیک کنید تا کار دانلود عکس شروع شود.

دانلود عکس از Burst
مطالب مرتبط

Pixabay

عکس‌های این سایت، برای تولید محتوا در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی، فوق‌العاده هستند. چرا که، دیگر نیازی به اجازه صاحب اثر برای استفاده از عکس‌ها نیست. یعنی شما می‌توانید با خیال راحت، عکس‌های این سایت را دانلود و استفاده کنید و دیگر نگران کپی رایت یا دردسرهای این چنینی، نباشید. این سایت، از هر فرمتی عکس دارد که دلتان بخواهد.

کافیست وارد سایت پیکسابی شوید و بعد عکس مدنظرتان را انتخاب کنید. روی عکس بزنید تا صفحه دانلود باز شود. از گوشه بالا سمت راست، روی گزینه دانلود کلیک کنید. لیستی از کیفیت‌های در دسترس برایتان باز می‎شود. کیفیت مدنظرتان را انتخاب و بعد روی گزینه دانلود کلیک کنید. این سایت حتی امکان ادیت و تغییر عکس‌ها را نیز دارد.

دانلود عکس از pixabi

Free Images

حتی اسمش هم می‌گوید که یک سایت دانلود عکس رایگان است. در این سایت شما می‌توانید عکس‌های مختلفی از جمله رئال، ماک آپ و گرافیکی را دانلود کنید. البته این سایت، عکس‌هایی غیررایگان نیز دارد که برای دانلود آن‌ها، باید هزینه‌ای را بپردازید.

برای دانلود، کافیست وارد سایت فری ایمیجز شوید. عکس مدنظرتان را پیدا کنید و روی آن بزنید. در صفحه‌ای که باز شد، بالای عکس در سمت راست، گزینه free download را انتخاب کنید. دوباره صفحه‌ای جدید باز می‌شود. پایین صفحه، باز روی همین گزینه کلیک کنید تا عکس دانلود شود.

دانلود عکس از Free Images

Kaboompics

این سایت دانلود عکس رایگان را به خاطر نحوه جست‌وجویش معرفی می‌کنیم. اگر اینستاگرام دارید و صفحه شما، پالت رنگی مخصوص خودش را دارد، بهترین سایت برای دانلود عکس رایگان، همین سایت است. شما در این سایت می‌توانید براساس پالت رنگی جست‌وجو کنید. خود سایت نیز، پالت‌های رنگی آماده دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای دانلود نیز، ابتدا وارد سایت شوید. بعد عکس مدنظرتان را انتخاب و روی آن کلیک کنید. سمت راست، گزینه free download را خواهید دید. این گزینه را انتخاب کنید تا عکس دانلود شود.

دانلود عکس از Kaboompics

Stocksnap.io

اگر می‌خواهید از عکس‌ها، در کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید، سراغ این سایت بیایید. این سایت اجازه استفاده از عکس‌هایش را در برنامه‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی، به کاربران می‌دهد. عکس‌های این سایت نیز رایگان هستند و حتی می‌توانید در کنار دانلود، آن‎ها را ادیت هم بکنید. برای دانلود، وارد سایت شوید. موضوعات مختلفی پیش روی شماست. از طبیعت گرفته تا پترن و والپیپر و بک گراند. عکسی را انتخاب کنید که دوست دارید. بعد در پایین صفحه، روی گزینه free download کلیک کنید. عکس به سرعت دانلود و ذخیره می‌شود.

دانلود عکس از Stocksnap.io

Canva

این سایت در واقع یک ادیتور رایگان عکس است که مخزنی از عکس‌های استوک رایگان را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. یکی از مزایای این سایت، ابزار ویرایشگرش است. شما به سرعت می‌توانید عکس را ادیت کنید تا برای استفاده در اینستاگرام یا سایت‌های تولید محتوای دیگر، آماده باشد. بعد عکس آماده را دانلود کنید.

برای دانلود وارد سایت کنوا شوید. عکس مدنظرتان را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه use in design را انتخاب کنید. عکس در ادیتور باز می‌شود. تغییرات مدنظر را ایجاد و بعد عکس را به صورت رایگان دانلود و ذخیره کنید. به همین راحتی!

دانلود عکس از canva

سخن آخر

در این مقاله، ۱۰ تا از بهترین سایت‌های دانلود عکس رایگان را به شما معرفی کردیم. نحوه دانلود کردن و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد هر سایت را نیز بررسی کردیم. برای هر نوع تولید محتوایی، به عکس‌های باکیفیت بالا نیاز خواهید داشت. پس این سایت‌ها را خوب به خاطر بسپارید. به نظر شما جای کدام سایت دانلود عکس رایگان، در این مقاله خالی بود؟ برایمان حتما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.