معرفی سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های معاملات بورس | بهترین اپلیکیشن معاملات بورس کدام است؟

معرفی سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های معاملات بورس | بهترین اپلیکیشن معاملات بورس کدام است؟

برای انتخاب بهترین اپلیکیشن بورس باید ابتدا کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌خاطر یکسان بودن اپلیکیشن‌های بورسی در بسیاری از کارگزاری‌ها، بهتر است بهترین کارگزاری را انتخاب و از اپلیکیشن بورسی آن برای خرید و فروش سهام استفاده کنید.

اکثر اپلیکیشن‌ها در ۲ نسخه اندروید و Ios موجود هستند. برای استفاده از هر اپلیکیشن باید ابتدا در کارگزاری‌ مربوط ثبت‌نام کنید. تمام اپلیکیشن‌ها از قابلیت خرید و فروش در بورس و فرابورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برخوردارند. انجام برخی معاملات مانند خرید خودرو در بورس کالا در سامانه جداگانه‌ای انجام می‌شود.

فارابیسکو نکست

کارگزاری فارابی اپلیکیشن اختصاصی مربوط به‌خود را برای خرید و فروش سهام در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قابلیت‌های اپلیکیشن

اعلام لحظه‌ای پیام‌های ناظر، پرداخت وجه فوری (پی‌فست)، نمایش اطلاعات نماد، عمق بازار و اطلاعات معاملات حقیقی و حقوقی، ساخت دیده‌بان، رابط کاربری جذاب، ارائه شده در نسخه وب اپلیکیشن (بدون نیاز به نصب)، اندروید و Ios

معایب از نظر برخی کاربران

برخوردار نبودن از تمام امکانات مورد نیاز برای تحلیل و خرید سهام، خطا در نمایش اطلاعات مربوط به نمادها، نبود امکان ذخیره تحلیل تکنیکال

بیشتر بخوانید:

ایزی‌تریدر اربیس

ایزی‌تریدر اربیس، اپلیکیشن اختصاصی کارگزاری مفید برای انجام معاملات بورسی است. ایزی‌تریدر اربیس در واقع نسخه پیشرفته‌تری نسبت به ایزی‌تریدر است.

قابلیت‌های اپلیکیشن

امکان ارسال آفلاین سفارش‌های عرضه اولیه، امکان انجام تحلیل تکنیکال روی نمادها و ذخیره آنها، امکان غربال کردن نمادها با فیلترهای از پیش موجود یا فیلترهای ساخته شده توسط کاربران، قابلیت ذخیره‌سازی و بارگذاری فیلترهای شخصی، امکان مرتب‌سازی نمادها براساس قیمت، حجم معاملات و… ، امکان بررسی دقیق عرضه و تقاضا با اطلاعات عمق بازار (تمام مظنه‌های قیمت)، امکان مشاهده زمان مجاز سفارش‌گذاری در نمادهای مختلف، امکان بررسی عملکرد نمادهای فروخته شده، امکان تهیه خروجی اکسل از عملکرد نمادها،دریافت لحظه‌ای تغییرات قیمت و پیام‌های ناظر، لینک دسترسی به سایت کدال و TSETMC در هر نماد،ارائه شده در ۲ نسخه اندروید و Ios

معایب از نظر برخی کاربران

به‌روزرسانی‌های مکرر، برخی مشکلات در شخصی‌سازی ابزارهای تحلیل تکنیکال

پایگاه اینترنتی www.tsetmc.ir

یکی از مهم‌ترین، جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های اینترنتی بازار سرمایه پایگاه اینترنتی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران است. به ‌جرأت می‌توان گفت بخش عمده اطلاعاتی که افراد برای سرمایه‌گذاری در بورس و تصمیم‌گیری در این بازار نیاز دارند ازطریق پایگاه اینترنتی مدیریت فناوری بورس تهران در دسترس است.

نکته مهم درخصوص پایگاه اینترنتی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران این است که همه اطلاعات مربوط به معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و شرکت بورس انرژی به‌علاوه اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران(کدال) و همچنین اطلاعات مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به‌صورت تجمیعی و در ‌لحظه در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به نشانی www.tsetmc.ir منتشر می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌جای مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی متعدد، با مراجعه به پایگاه اینترنتی مدیریت فناوری بورس تهران به بخش عمده اطلاعات موردنیاز خود دست یابند. عمده اطلاعاتی که ازطریق این سایت می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد عبارتند ‌از:

اطلاعات مربوط به شاخص‌ها و آمار معاملات بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کالایی و اوراق قابل عرضه در بازار سرمایع و بورس انرژی.

اطلاعات مربوط به سهام قابل‌توجه بازار شامل سهام دارای بهترین عرضه و تقاضا، سهامی که بیشترین و کمترین افزایش قیمت را داشته‌اند، صنایع برتر بورس، نمادهای پربیننده و شرکت‌هایی که بیشترین تأثیر را در نوسانات شاخص بورس داشته‌اند.

پیام‌های ناظر بازار درخصوص مواردی مانند توقف و بازگشایی نمادها، عرضه سهام و… و.

اطلاعیه‌های شرکت‌ها که به‌صورت لحظه‌ای ازطریق سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران(کدال) منتشر می‌شود.

اطلاعات مربوط به وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تغییرات قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها.

پایگاه اینترنتی بورس کالای ایران

سومین بورس کشور بورس کالای ایران است که در آن انواع کالا از قبیل محصولات پتروشیمی، فلزات، محصولات کشاورزی، خودرو و همچنین صندوق‌های کالایی و طلا معامله می‌شود. عمده اطلاعاتی که می‌توان ازطریق پایگاهاینترنتی www.ime.co.ir شرکت بورس کالای ایران به‌دست آورد عبارتند ‌از:

اطلاعات کلی درخصوص شرکت بورس کالای ایران و ضوابط و مقررات این بازار.

آمار معاملات انواع محصولات دادوستدشده در بورس کالا و آخرین قیمت این محصولات.

آمار معاملات صندوق‌های کالایی و نوسانات قیمت آن.

اطلاعیه‌های مربوط به عرضه انواع محصولات در بورس کالا.

اطلاعیه‌های مربوط به ضوابط و مقررات حاکم بر معاملات این بورس.