مسمومیت عجیب با نور خورشید به دلیل مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها ؛ از آفتاب‌سوختگی تا آسیب چشمی

دکترای تخصصی فارماسیوتکس گفت: افرادی که از بعضی آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، تا ۲۴ ساعت بعد از طول دوره درمان ممکن است دچار مسمومیت با آفتاب شوند.

بیماری - بیمارستان -بیمار

به گزارش همشهری آنلاین، عباس پرداختی عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان اینکه مصرف برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باعث مسمومیت در برابر نور شود، اظهار کرد: در این حالت پوست دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود یا افرادی که رنگ چشم روشنی دارند ممکن است چشمشان آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: برای مصرف برخی داروها، مانند تتراساکلین ها و یا خانواده سیپروفلوکساسین و یا بعضی از داروهایی که مُدر هستند، باید از پزشک و داروساز برای ایجاد احتمالی مشکل در مصرف آن سوال شود.

دکترای تخصصی فارماسیوتکس افزود: افرادی که از این نوع آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند تا ۲۴ ساعت بعد از طول دوره درمان ممکن است دچار مسمومیت با آفتاب شوند، لذا حتما داخل منزل یا بیرون از خانه ضدآفتاب استفاده کنند تا از پیرپوستی جلوگیری کنند.

وی به افرادی که رنگ چشمشان روشن است و از این داروها استفاده می‌کنند، توصیه کرد: نیاز است این افراد هنگام رفتن به بیرون از منزل از عینک‌ آفتابی استفاده کنند.