مسئولین فیلمی را که خبرنگار ژاپنی از باب استهزاء شورای نگهبان درست کرده بود از یاد نبرند

مسئولین فیلمی را که خبرنگار ژاپنی از باب استهزاء شورای نگهبان درست کرده بود از یاد نبرند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و عالی‌ترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است و اراده ملت ما از طریق انتخابات تنفیذ می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی، ۱۸ خرداد در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو و لزوم شرکت پرشور در آن اظهار کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و عالی‌ترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است و اراده ملت ما از طریق انتخابات تنفیذ می‌شود و هیچ کرامتی برای ملتی بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد. این مساله در دنیا مثل کبریت احمر، کمیاب است و قدرت‌های استکباری زمینه حاکمیت ملی و اراده ملت‌ها را کاملاً از بین برده اند. شکر این نعمت بزرگ به این است که در انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر شویم و از این فرصت بزرگ استفاده کنیم.

خطیب جمعه اردبیل گفت: انتخابات باید مانور قدرت و مانور انسجام ملی و ابزار بالا بردن نخبه‌ها باشد. انتخابات باید برای ملت ما نعمت باشد. انتخاباتی که حرکت‌های ضد منافع ملی در آن باشد نقمت است نه نعمت. هر دموکراسی که قدرت بالا آوردن نخبه‌ها را نداشته باشد نقمت است نه نعمت. انتخابات آرمانی انتخاباتی است که در آن یک سلیقه آرمانی چهار سال مدیریت کشور را به دست بگیرد و این در اختیار ملت است.

آیت الله عاملی بیان کرد: روز انتخابات روز نوشتن سرنوشت است. بی‌اعتنایی به سرنوشت بزرگترین کفران نعمت و سوق دادن کشور به پرتگاه‌ها و گرداب‌های هولناک است. روز انتخابات باید تجلی گاه شعور ملی، عزت ملی و تجلی تعهد دینی باشد. یقین داشته باشید انتخاب یک رئیس اصلح برای کشور بالای ۸۰ میلیونی آن هم در حساس‌ترین دوره تحولات تاریخی جهان و منطقه بالاتر از تمام حسنات و عبادات است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به کثرت و تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اینکه ۸۰ نفر نامزد ریاست جمهوری شوند و ثبت نام نمایند از یک جهت خوب است هر فردی که خود را لایق اداره کشور می‌داند وارد این عرصه و رقابت می‌شود اما این سبک در دنیا مرسوم نیست. دنیا گاهی استهزاء می کند و بلکه در داخل کشور خود انقلابی ها انتقاد می کنند مخصوصاً بعد از ورود شورای محترم نگهبان و روند تعیین صلاحیت ها که اقتضای طبیعی آن محدود شدن نامزدها بر اساس معیاری های قانونی است انعکاس بدی در دنیا علیه حاکمیت و علیه جایگاه بین‌المللی کشور عزیز و ملت بزرگ پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه جهانی می‌گوید آنچه را که شورای نگهبان انجام می‌دهد می‌توان با تعبیه یک سیستم پیشرفته که حق هیچ کسی ضایع نشود و نخبه‌ها بالا بیایند انجام داد در نتیجه از اول هر شخص عادی نمی‌تواند ثبت نام نماید در جایی که می‌توانیم با علمیت و با استفاده از تجربه جهانی مشکل را حل کنیم چرا بی جا و بی‌جهت برای کشور هزینه درست می‌کنیم؟ مسئولین مربوط لطفاً فیلمی را که خبرنگار ژاپنی در اوائل انقلاب از این موضوع از باب استهزاء درست کرده بود از یاد نبرند هر ایرانی که طالب عزت کشور است این موضوع را پیگیری و مطالبه نماید.