ماموریت خصوصی اکس-۴ متعلق به اکسیم اسپیس تا سال 2025 به تعویق افتاد

ماموریت خصوصی اکس-۴ متعلق به اکسیم اسپیس تا سال 2025 به تعویق افتاد

ماموریت فضایی خصوصی شرکت اکسیم اسپیس به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی با چند ماه تأخیر مواجه شده است. این پرواز که قرار بود در اکتبر 2024 انجام شود، اکنون به بهار 2025 موکول شد. به گزارش سرویس اخبار نجوم و هوافضای تکنا، علت اصلی این تعویق، نیاز به اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی اعلام شده است. ناسا […]

ماموریت فضایی خصوصی شرکت اکسیم اسپیس به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی با چند ماه تأخیر مواجه شده است. این پرواز که قرار بود در اکتبر 2024 انجام شود، اکنون به بهار 2025 موکول شد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم و هوافضای تکنا، علت اصلی این تعویق، نیاز به اخذ تأییدیه‌های بین‌المللی اعلام شده است. ناسا اعلام کرده است که خدمه ماموریت اکس-4 باید پیش از اعزام به ایستگاه فضایی، مجوزهای لازم را از یک هیئت بین‌المللی دریافت کنند. این هیئت مسئولیت بررسی صلاحیت تمامی فضانوردانی را بر عهده دارد که قصد بازدید از ایستگاه فضایی را دارند.

خدمه ماموریت اکس-4 شامل پگی ویتسون، فرمانده باسابقه و بازنشسته ناسا، شوبانشو شوکلا از هند، سلاووش اوزنانسکی از لهستان و تیبور کاپو از مجارستان است. خانم ویتسون پیش از این نیز در ماموریت‌های فضایی شرکت اکسیم اسپیس حضور داشته‌اند؛ اما سایر اعضای خدمه برای نخستین بار به فضا سفر خواهند کرد.

این ماموریت با استفاده از موشک فالکون 9 و کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود حدود دو هفته به طول انجامد. شرکت اکسیم اسپیس تاکنون سه ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داده است. این ماموریت‌های فضایی خصوصی فرصت ارزشمندی را برای پیشرفت کشورهای مختلف در زمینه علم، فناوری و اقتصاد فضایی فراهم می‌آورند.