ماموریت جدید چین برای ارسال کاوشگر رباتیک به سمت پنهان ماه

یکی از اهداف چین در ماموریت‌های فضایی آینده ارسال یک کاوشگر روباتیک به سمت پنهان ما خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مقام ارشد آژانس فضایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد با هدف جمع آوری غبار و سنگ از سمت پنهان ماه یک کاوشگر رباتیک به آنجا ارسال […]

یکی از اهداف چین در ماموریت‌های فضایی آینده ارسال یک کاوشگر روباتیک به سمت پنهان ما خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مقام ارشد آژانس فضایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد با هدف جمع آوری غبار و سنگ از سمت پنهان ماه یک کاوشگر رباتیک به آنجا ارسال کند. وو یان هوا معاون سازمان ملی فضایی چین با اشاره به نمونه های جمع آوری شده از ماه توسط کشورهایی مانند ایالات متحده، روسیه و همچنین چین اعلام کرد: هنوز نمونه‌هایی از سمت پنهان ما به زمین آورده نشده است. وی طی یک نشست خبری اعلام کرد به پیشنهاد محققان چینی امکان ارسال چانگ ای 6 به سمت پنهان ماه و دریافت نمونه هایی از خاک آن برای ارسال به زمین وجود دارد.

وی در این نشست به خبرنگاران اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشمندان مشتاقانه به دنبال دریافت چنین نمونه هایی از سمت پنهان ماه هستند که می تواند از نظر علمی بسیار ارزشمند باشد. زیرا از طریق مطالعه روی آن می‌توان درک بیشتری درمورد سن سمت پنهان ماه داشت و دانش در مورد این سمت گسترش پیدا خواهد کرد. به طوری که پیش از این نمونه های آورده شده توسط کاوشگر چانگ ای ۵ بررسی و نشان داد در این سمت حدود ۲ میلیارد سال پیش فعالیت های آتشفشانی وجود داشته است.

در این ماموریت نیاز است تا سیگنال هایی بین سمت پنهان و کنترل گر های زمینی منتقل شود. البته ماهواره Queqiao چین در مدار ماه می‌تواند سیگنال هایی را بین فرودگر چانگ ای ۴ و مریخ نورد یوتو ۲ انتقال دهد. اما با توجه به نامناسب بودن این ماهواره محققان چینی به دنبال ایجاد بازپخش سیگنال و شبکه ناوبری در ماه هستند.