ماموریت آرتمیس ۱ به دلیل وقوع طوفان به ۶ آذر موکول شد

طبق بیانیه ناسا ماموریت آرتمیس ۱ که برای بار دوم به تعویق افتاد در ماه آینده میلادی انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت بدون سرنشین ماه برای روزهای اخیر برنامه ریزی شده بود اما وقوع طوفان باعث به تعویق افتادن آن شد. با توجه به روند برنامه ریزی پرتاب […]

طبق بیانیه ناسا ماموریت آرتمیس ۱ که برای بار دوم به تعویق افتاد در ماه آینده میلادی انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت بدون سرنشین ماه برای روزهای اخیر برنامه ریزی شده بود اما وقوع طوفان باعث به تعویق افتادن آن شد. با توجه به روند برنامه ریزی پرتاب اکنون این ماموریت در بازه ۲۱ آبان تا ۶ آذر انجام خواهد شد. وقوع طوفان ایان باعث لغو ماموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ شد.

وقوع طوفان تیم مهندسی این ماموریت را مجبور کرد تا فضاپیما را از سکو‌ در مرکز فضایی کندی خارج کند. به گفته مقامات ناسا بدین ترتیب سیستم پرتاب فضایی و کپسول اوریون از طوفان خسارت نخواهند دید. به گفته ناسا پنجره بعدی پرتاب این فضاپیما در بازه زمانی ۲۱ آبان تا ۶ آذر خواهد بود. البته هنوز روز دقیق ماموریت مشخص نشده است. پرتاب در ماه نوامبر به کارمندان مرکز فضایی اجازه می دهد تا پس از طوفان نزد خانواده های خود بازگردند. همچنین تیم آرتمیس ۱ نیز می تواند پیش از برگرداندن راکت به سکو بازرسی های اضافه انجام دهد.

اکنون مهندسان ناسا مجددا باید سیستم خاتمه پرواز FTS را بررسی کنند. این سیستم وظیفه نابودی راکت در صورت خارج شدن از مسیر خود را خواهد داشت. سیستم FTS نیز در صورت بررسی تائیدیه دوباره دریافت خواهد کرد. آرتمیس یک باید کپسول بدون سرنشین اوریون را به مدار ماه فرستاده و دوباره به زمین بازگرداند.