ماجرای جالب یک عملیات مشهور در کربلا با هدایت سردار «شهلایی» فرمانده افسانه‌ای سپاه قدس

ماجرای جالب یک عملیات مشهور در کربلا با هدایت سردار «شهلایی» فرمانده افسانه‌ای سپاه قدس

عملیات مشهور کربلا در سال ۲۰۰۷ یکی از تحقیرآمیزترین عملیات‌های نظامی علیه نظامیان آمریکا بود.

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرا از این قرار بود که قریب به ۱۲ یونیفورم‌ پوش آمریکایی سوار بر ۵ سابربن GMC مشکی رنگ عازم مقر ارتش آمریکا در کربلا می‌شوند. ماشین مذکور از نوع وسایل نقلیه‌ای است که در کاروان‌های دولتی ایالات متحده و نیروهای امنیتی این کشور استفاده می‌شد.

سرنشینان مسلط به زبان انگلیسی هستند. حتی یک نفر از آنان از نظر ظاهر شبیه به سربازان غربی و بلوند (موطلایی) بود. اما از اعضای نیروهای مقاومت علیه اشغالگران عراق بودند. یک نظامی آمریکا در ابتدای عملیات نفوذ به مقر کشته شد و چهار نظامی دیگر اسیر و از مقر به بیرون انتقال داده شد.هر چهار نفر به هلاکت رسیدند.

آمریکا مدعی است این عملیات توسط عصائب اهل الحق (یکی از اضلاع مقاومت عراق به فرماندهی شیخ خزعلی) و تحت هدایت سردار «شهلایی» فرمانده افسانه‌ای نیروی قدس انجام شده است.عصائب اهل الحق با استناد به آمار فارن پالیسی، بیش از ۶۰۰۰ عملیات علیه ارتش آمریکا انجام داده بود.

اشغال عراق از سوی آمریکا هشت سال و هشت ماه و ۲۹ روز طول کشید اما دست آخر مجبور به فرار از خاک عراق شد. آخرین نیروهای آمریکا روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۱ خاک عراق را ترک کرد.جنگ عراق به قرن آمریکایی پایان داد و شهرت ایالات متحده به عنوان ابرقدرت شکست ناپذیر را از بین برد.