سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره اخراج ۲ معلمبلاگر که در روزهای اخیر خبر آن در فضای مجازی منتشر شده است، توضیح داد.
به گزارش همشهری آنلاین، در روزهای گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که دو معلم در برابر دوربین میگفتند: «سکوت و بغض یک جایی باید شکسته میشد، چون «اخراج» حکم عادلانهای نبود. ما تمام توان خود را گذاشتیم چون عاشق شغل خود بودیم و سعی کردیم متفاوت باشیم و بچهها را عاشق مدرسه کنیم. از لحظات تلخ و شیرین معلمی گفتیم تا به همه نشان دهیم کار ما چقدر سخت و حساس است.»
- پارادوکس عجیب بلاگر معلم!
- بلاگری معلمان غیرقانونی است؟! | هشدار آموزش و پرورش به بلاگرها
- بالاخره مسئولان به کلیپ های معلم بلاگرها واکنش نشان دادند + فیلم | اگر مطلع شویم معلمی در کلاس درس …
برخورد قانونی با معلمهایی که حقوق خصوصی دانشآموزان را نقض میکنند
این در حالی است که علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تکذیب ادعای این دو معلم مبنی براخراجشان، معلم بلاگری را «ممنوع» دانست و گفت: معلم بلاگر موضوعی است که اخیراً مطرح شده و با توجه به توسعه فناوری و شبکههای اجتماعی این کار «ممنوع» است، زیرا حریم خصوصی دانش آموز محترم است و باید توسط خانواده و نظام تعلیم و تربیت در مدرسه حفظ شود.
وی دانش آموز را معصوم و پاک خواند و افزود: دانشآموز آسیبپذیر و در دفاع از حقوق خود ضعیف است، زیرا بلوغ ندارد و سنش کم است. بنابراین، اگر معلمان در فضایی به عنوان معلم بلاگر فعالیت داشته باشند و حقوق خصوصی دانشآموز را نقض کنند طبق قانون برخورد می شود چراکه موظف به حفظ حقوق کودکان در آموزش و پرورش هستیم.
هشدار؛ کسی حق ندارد حریم دانشآموز را بشکند
سخنگوی آموزش و پرورش در توضیح اخراج این دو معلم بلاگر عنوان کرد: ما آنها را اخراج نکردهایم بلکه به «اخطار» دادهایم که فضا و حریم خصوصی دانشآموز و خانواده دانشآموز محترم است؛ کسی حق ندارد حریم دانش آموز را بشکند. کودک نیاز به مدافع دارد و بهترین مدافع خانواده و دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی تاکید کرد: هشدار میدهیم، در بستر قانون رسیدگی به تخلفات اداری معلمان و کارمندان که مصوب نهادهای قانونگذار است. اگر کسی حریم و حقوق دانشآموز را نقض کند، مطابق قانون برخورد میکنیم.
فرهادی پیشتر در رابطه با فعالیت معلم بلاگرها گفته بود: آموزش و پرورش به هیچ معلمی مجوز آموزش در فضای وبلاگی را نداده و شبکه شاد تنها بستر امن و شناسنامهدار برای تعامل معلمان با دانشآموزان است.