قاضی‌زاده هاشمی: فوریت را در اقتصاد دانسته و اولویت را در خانواده می دانم

قاضی‌زاده هاشمی: فوریت را در اقتصاد دانسته و اولویت را در خانواده می دانم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: بنده پدر، جراح، متخصص دانشگاه و قاضی‌زاده قانونگذار و مجری قانون به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید بودم.

به گزارش همشهری آنلاین، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز سه شنبه (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) در برنامه تلویزیونی صفحه اول شبکه خبر، گفت: مشق سیاست آن است که به سوالات جدی‌تر پرداخته شود اما در ابتدا عرض می‌کنم که بنده پدر، جراح، متخصص دانشگاه و قاضی‌زاده قانونگذار و مجری قانون به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید بودم.

وی‌افزود: مسائل کشور به جز انقلاب در سازوکارهای اداری و حل ریشه‌ای آن، اصلاح و پایدار نخواهد شد و با ارائه شعارها این موضوع مرتفع نخواهد شد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به اولویت دولت خود، تاکید کرد: فوریت را در اقتصاد دانسته و اولویت را در خانواده می دانم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اولین مسئولیتی که عهده‌دار بوده است عنوان کرد: به لحاظ نظام اداری، در واحدهای درمانی فعالیت کردم و کار خود را در یک شهرستان آغاز کردم و سپس به استان و سطح کشوری ارتقا مدیریت یافتم که تا نمایندگی مجلس و معاونت من در ریاست جمهوری بوده که به صورت کلان باید گفت در قوای مختلف حضور داشتم.

وی در تشریح اقدامات موفق مدیریتی خود، اظهار کرد: برای حل مشکلات، اقدامات نهادی و ساختاری را در حل مسائل پیچیده کشور، خروج دولت از بنگاهداری و واگذاری آن به مردم مؤثر می‌دانم. در این خصوص در بنیاد شهید موفق شدیم آن بخشی از دارایی‌هایی که متعلق به مردم هست را به خودشان واگذار کنیم. همچنین سازمان اقتصادی کوثر را داشتیم که به اندازه پهنای دولت در آن بنگاه وجود داشت، که واگذاری‌های آن در حال پایان است. همچنین بانک دی را که وضعیت خوبی نداشت و بانکی در شرف انحلال بود را به نقطه‌ای رساندیم که اکنون بالاترین نرخ سپرده در میان بانک‌های دولتی و خصوصی را دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح مدل حکمرانی مردمی‌سازی دولت خود، بیان کرد: هنر ما این است که یک مدل حکمرانی مردمی‌سازی را ایجاد کرده و آن را پیش بردیم و در بنیاد شهید نیز آن را مستقر کردیم. در این خصوص ۹ رویکرد تحول آفرین را استخراج کرده و بر اساس آن راهبرد و برنامه‌های اجرایی و ۳۰۰۰ فعالیت را تعریف کردیم و آنها را در سطح شهرستانی، استانی و ملی اجرا، ارزیابی و کنترل کردیم. مدیران نیز بر اساس آن ارزیابی شده و حقوق دریافت کردند.

قاضی زاده هاشمی گفت: معتقدیم دولت باید وارونه شود و کسانی که در خط مستقیم با مردم هستند قطعاً بالاترین ارتباط را دارند که باید مورد استفاده واقع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدیریتش در بنیاد شهید اذعان کرد: افرادی که به بنیاد شهید مراجعه می‌کردند، بیش از ۷۰ درصدشان حق با آنها بود که یا کارشناسان آموزش لازم را ندیده بودند و و یا اختیارات کافی برخوردار نبودند که موفق شدیم با دادن آموزش‌ها و دادن اختیارات و بهره‌گیری از نظام‌های هوشمند، در دو سال گذشته ۴۰ درصد مراجعات به بنیاد شهید را به طور کلی کاهش دهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: به اعتقاد ما بزرگترین کار ما احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور است که باید صورت گیرد.