فیزیکدانان پروتون‌ها را در یک حفره با عمق ۵ کیلومتری در ماه بررسی می‌کنند

فیزیکدانان پروتون‌ها را در یک حفره با عمق ۵ کیلومتری در ماه بررسی می‌کنند

فیزیکدانان قصد دارند برای دریافت شواهدی در مورد جدا شدن پروتون‌ها آنها را در سوراخی به عمق ۵ کیلومتر در ماه بررسی کنند. برای این کار سوراخی در ماه حفر شده و امکان جدا شدن پروتون‌ها از یکدیگر آزمایش خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش‌های منتشر شده استاندارد فیزیک […]

فیزیکدانان قصد دارند برای دریافت شواهدی در مورد جدا شدن پروتون‌ها آنها را در سوراخی به عمق ۵ کیلومتر در ماه بررسی کنند. برای این کار سوراخی در ماه حفر شده و امکان جدا شدن پروتون‌ها از یکدیگر آزمایش خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش‌های منتشر شده استاندارد فیزیک ذرات نشان می‌دهد نحوه تعامل نیروها و ذرات تشکیل دهنده جهان ما بوده و در آن پروتون ها به شکل پایدار و برای همیشه زنده وجود دارند. با وجود نقص‌های موجود در این مدل نظریه‌های دیگری نیز وجود دارند که ادعا می‌کنند امکان تجزیه پروتون‌ها به ذرات دیگر وجود دارد.

تاکنون آزمایشات متعددی در این زمینه صورت گرفته اما هیچ کدام از آنها نتوانستند این مورد را ثابت کنند. از این رو برخی از فیزیکدانان از قبیل پاتریک استنگل از موسسه ملی فیزیک هسته‌ای در ایتالیا به همراه همکاران خود قصد دارند اعماق ماه را برای پیدا کردن شواهد کاوش کنند. به گفته این فیزیکدانان ممکن است شواهدی در مورد این تجزیه در سنگ‌های متراکم ماه وجود داشته باشد. زیرا ممکن است در ساختار معدنی این سنگ‌ها بتوان جزئیات بیشتری را کشف کرد.

طبق محاسبات انجام گرفته توسط این محققان در فاصله حداقل ۵ کیلومتری از سطح ماه امکان وجود چنین شواهدی خواهد بود. در صورتی که این فیزیکدانان بخواهند نمونه‌های مورد نظر خود را در عمق ۵ کیلومتری جمع آوری کنند باید یک مته قدرتمند به ماه ارسال شود. سپس نمونه‌ها در ماه با استفاده از یک میکروسکوپ پیشرفته تجزیه و تحلیل شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دیوید واترز از دانشگاه کالج لندن در مورد ایده جدید فیزیکدانان می‌گوید: ایده مورد نظر جذاب بوده و به جای آشکارسازهای بسیار سنگین و چندتنی می توان از نمونه های کوچک معدنی در ماه استفاده کرد. این نمونه ها با چند ده یا چندصد گرم می توانند فعل و انفعالات ساختار خود را که طی صدها میلیون سال ثبت کرده اند نشان دهند.