خدا رحمت کند امام ره را، میگفت ورود در ضیافتالله وقتی است که دل از غیر او بر میکنیم. دل از خواستهها و تمایلات دنیاییات، دل از مدح و ذم این و آن، دل از غیر او. دل به او میسپاری. اینگونه وارد مهمانی او میشوی. مهمانی او چیست؟همشهری،علی مهدیان؛ کارشناس حوزه و دانشگاه: اینکه رنگ او را میگیری، نشانه و آیه او میشوی، وجه و رخسار او میشوی. قدرت او، دست او و عظمت و اقتدار او را نشان خواهی داد. آن وقت هیبتت لرزه میاندازد بر دل دنیاطلبان و مستکبرین عالم. حالا ببینید علت ترس مستکبرین از پیرمرد نحیف گوشه جماران را. علت ترسشان از جسم مجروح سیدعلی حکیم را. علت ترسشان از جسم مجروح شیخ احمد یاسین را. علت ترسشان از دخترکان بیپناه و زنان داغدیده و کودکان معصوم غزه را. میزنند چون میترسند. جنایت میکنند چون میترسند، وحشیگری میکنند چون میترسند. از همین قدرت یداللهی غزه و این قدرت اصلی جبهه حق است. غزه چندینماه بلکه سالهاست در ضیافتالله است. معنای رمضان است.
قدرت جبهه حق را لبیک به دعوت حق و حضور بر سفره مهمانی او شکل میدهد. اساس این قدرت را در لاحول و لاقوه الا بالله باید جست. در یدالله فوق ایدیهم. وارد مهمانی که میشوی به میزبان متصل میشوی، قدرت جبهه حق را اتصال ایمانی به رسولالله(ص) تبیین میکند. اتصال به قرآن که آن گوهر گرانبهای عظیم است، ثقل اکبر است. اتصال به «ثقل اکبر» یعنی اتصال به عمق عقل و عمق جان رسولالله.
حضرت امام خمینی(ره) وصیتنامهاش را اینگونه آغاز میکند: اللهمَّ صلِّ علی محمدٍ و آلهِ خدایا بر پیامبر و آل او درود فرست. اینها که هستند؟ «مظاهر جمالِک و جلالِک» اینها نشاندهنده همه اوصاف تو هستند. چه نسبتی با قرآن دارند؟ «و خزائنِ اسرارِ کتابِک» اینها آن گنجینههایی هستند که عمق اصلی قرآن تو هستند. گنجینههایی که سرآغاز و منشأ و مبدأ قرآن توست. آری قرآن که متحد شدن حقیقی با او متحد شدن با همه ویژگیها و صفات و اسمهای توست. متصل شدن به آن اسمهای برتر پنهانی، متصل شدن به توست؛ «الذی تجلّی فیه الأَحدیه بِجمیعِ أسمائک حتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایعْلَمُهُ غَیرُک».
هر میزان به قرآن وصل شویم به عمق جان اهلبیت(ع) و به عمق جان رسولالله نزدیک شدهایم.
حالا بیایید برویم پای سفره افطار غزه بنشینیم. سفرهای که بر خرابیهای جنایت تمدن سیاه غرب و نفاق کثیف حاکمان مثلا مسلمان پهن شده و تلألو نور ضیافتالله را نشان میدهد. بیا پای قرائت کودکان و جوانان و زنان و مردان غزه بنشینیم. این قرائت را از قاریهای خوشالحان مصری و سعودی نخواهی شنید. فقط و فقط اینجاست که صوت حزین و خوشالحانش عالم را فراگرفته. بیا پای درس تفسیر و تدبر غزه بنشینیم. این کلاس درس تفسیر را در الازهر و عالمان بیعمل نخواهی شنید.
غزه اینگونه با همه وجود بهدست پیامبر(ص) دست داده و برای همین مظهر یدالله و جلوه قدرت اسلام شده. سوره حدید آیات ۲۸ و ۲۹ را دیدهای؟ وقتی خدای متعال میفرماید به رسولالله(ص) که وصل میشوید «وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ یؤْتِکمْ کفْلَینِ مِنْ رَحْمَتِهِ وَیجْعَلْ لَکمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ» به رحمت او و نور او وصل میشوید بعد مظهر قدرت او میشوید که «لِئَلَّا یعْلَمَ أَهْلُ الْکتَابِ أَلَّا یقْدِرُونَ عَلَی شَیءٍ مِنْ فَضْلِالله وَأَنَّ الْفَضْلَ بِیدِالله یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ».
مخالفان خیال نکنند قدرت ندارید بلکه متصل میشوید به یدالله.
آنگاه در سوره فتح آیه ۱۰ میفرماید: «إِنَّ الَّذِینَ یبَایعُونَک إِنَّمَا یبَایعُونَالله یدُالله فَوْقَ أَیدِیهِم».
با تو دست بیعت که میدهند دست بیعت به خدا میدهند و اینگونه یدالله جلوه میکند.
ورود حقیقی در ضیافت الهی اینگونه است. ناامید شدن از این و آن و چشیدن طعم محرومیت و این ورود به مهمانی اوست و متصل شدن حقیقی به قرآن که جان رسول اوست و اینجاست که قدرت خدا و دست خدا از آستین محرومترین و مظلومترین مردم عالم بیرون میآید. دریای نیل را میشکافد. همه اژدهایان تمدن وحشی غرب را از ابزار نظامی و رسانهای همه را میبلعد و نشان میدهد کلمهالله هی العلیا.
قرآن را میخواهی بچشی، بدان لایمسه الا المطهرون، پاک باید شوی.
آینه شو جمال پری طلعتان طلب
جارو زن خانه سپس میهمان طلب
قرآن را میخواهی بچشی، بدان
فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
باید بجنگی با شیطان. در میانه جهاد «اقرا و ارق» بخوان و بالا بیا. رشد کن بر قله بایست.
غزه مظهر رمضان است، مظهر ضیافتالله، مظهر رسولالله است، مظهر ثقل اکبر و کتابالله و به همین سبب است که مظهر یدالله است. او در ذروه استقامت میایستد، در قله قدرت ایمان انسانی، در بلندای ظهور قدرت توحید بر همه مدعیان قدرت در این دنیای پست و حقیر.